شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۱۱۵۶
plusresetminus
با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا قرار بر این شد برنامه‌های فرهنگی و هنری که در زمره مشاغل گروه‌های سه و چهار قرار‌گرفته‌اند از ۲۰ آبان ماه با مصوبه جدید فعالیت خود را شروع کنند.
کنسرت‌های تهران برگزار نمی شوند؟
صبح‌شد: با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا قرار بر این شد برنامه‌های فرهنگی و هنری که در زمره مشاغل گروه‌های سه و چهار قرار‌گرفته‌اند از ۲۰ آبان ماه با مصوبه جدید فعالیت خود را شروع کنند. این خبر مبنی براین است که سالن‌های سینما و تئاتر می‌توانند براساس این مصوبه تا ساعت ۱۸ فعالیت داشته باشند؛ بنابراین با رفع ممنوعیت برنامه‌های فرهنگی و هنری از این پس فعالیت کنسرت‌های موسیقی در تهران نیز بزودی از سرگرفته خواهد شد.

اما محمد اللهیاری، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تازه‌ترین گفت‌و‌گوی خود بیان داشته است: «گرچه به شکل عرفی فعالیت‌های هنری در گذشته که کرونا نبود، از ساعت ۱۸ آغاز می‌شد و معمولاً تا ساعت ۲۳ ادامه پیدا می‌کرد و مردم در آن ساعات عادت به حضور برای تماشای فعالیت‌های هنری داشتند. یعنی زمانی که از کار‌های روزمره فارغ شده بودند. در حال حاضر، هم شرکت‌های کنسرت‌گذار و هم سالن‌ها حاضرند نسبت به رعایت جدی‌تر و دقیق‌تر پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند و مایل هستند ساعات اجرای برنامه‌های هنری به ساعات قبل ازکرونا بازگردد.

دفتر موسیقی و معاونت هنری وزارت ارشاد نیز در کنار سالن‌ها و هنرمندان، از تلاش برای گفتگو با ستاد ملی مقابله با کرونا دریغ نکرده و نمی‌کند. دغدغه همگی ما حفظ سلامت مردم و در عین حال به جریان افتادن چرخ اقتصاد هنر و هنرمندان عزیز است.»

الهیاری ساعت برگزاری و سانس‌های کنسرت‌ها را در اختیار سالن‌ها و توافق کنسرت‌گذار و سالن اعلام کرده است.

 اما محسن رجب‌پور مدیر عامل مجمع صنفی تولید کنندگان آثار موسیقی و شنیداری براین نظر است که برگزاری کنسرت با این شرایط نیاز به یک تحقیق میدانی دارد. اودراین باره گفت: اگر قرار است کنسرتی با شرایط تعریف شده برگزار شود ابتدا باید دید این نوع روش اجرای کنسرت چقدر مورد استقبال قرارمی گیرد. ولی برآورد من این است با توجه به ساعت اعلام شده و همچنین میزان شیوع بیماری کرونا درحال حاضر استقبال چندانی نخواهد بود و اساساً برنامه‌گذاران و مجریان کنسرت با ضرر سنگینی مواجه خواهند شد.

رجب‌پور می‌گوید: «مابر سر دوراهی قرار گرفته‌ایم از یک سو بیکاری هنرمندان و از سوی دیگر فقدان برنامه‌های زنده موسیقایی برای مردم و از طرفی گسترش ویروس کرونا که موجب محدودیت‌های این چنینی در ساعت برنامه‌ها شده است و به تبع دراین وقت‌های تعیین شده با ترافیک بسیاری مواجه خواهیم شد و مجبوریم با این شرایط دست و پنجه نرم کنیم، اما به هر صورت بهتر است تحقیقات لازم انجام بگیرد و حتی شاید لازم باشد این نوع روش برگزاری کنسرت آزمایش شود تا واکنش مردم را ببینیم.»

او در پایان گفت: «باید مانند دیگر کشور‌های دنیا تعطیلات مطلق چند هفته‌ای در شهر‌های بزرگ جدی گرفته شود تا شرایط از آنچه درآن قرار گرفته‌ایم بهتر شود و با کمک یکدیگر از شیوع این ویروس جلوگیری کنیم.»

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdce.n8zbjh8zp9bij.html
منبع : ایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما