چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۱۲۱۶
plusresetminus
صبح‌شد: با افزایش آمار مبتلایان به کرونا، شاید دغدغه بسیاری از مردم این باشد که چه اقداماتی باید انجام دهند تا به این آمار اضافه نشوند؛ آنا دیلمی پزشک عمومی در پاسخ به این سوال توصیه می‌کند «در این روز‌ها حتی المقدور افراد از منزل خارج نشوند.»
 
او ادامه می‌دهد «اگر مجبورید که از منزل خارج شوید تا حد امکان وارد فضا‌های سربسته نشوید چرا که این ویروس در هوا پخش است و اگر فرد مبتلا به کرونا وارد مکان سربسته‌ای شده باشد و چنانچه آنجا تهویه مناسبی نداشته‌باشد، ویروس طی چند ساعت در فضای محیط باقی می‌ماند و امکان ابتلای سایر افرادی که در آنجا حضور دارند را فراهم می‌کند.»
 
دیلمی استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی ۲ متری با سایر افراد و شستن دست‌ها به نحوی که هر بار شست‌وشو حداقل ۲۰ ثانیه طول بکشد را برای پیشگیری از ابتلا به کرونا الزامی می‌داند.
 
او هرچند معتقد است برای پیشگیری از ابتلا به کرونا باید سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد، اما در عین حال می‌افزاید: داشتن سیستم ایمنی قوی، احتمال ابتلای به این بیماری را متنفی نمی‌کند و باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را جدی گرفت.
 
این پزشک عمومی در ادامه توصیه‌هایی را جهت تقویت سیستم ایمنی بدن اینگونه عنوان می‌کند: به طور کلی برای داشتن سیستم ایمنی قوی اول از همه باید استرس را از خود دور کرد؛ با ورزش در فضای سرباز و یا در خانه به مدت نیم ساعت هورمون سروتونین در بدن ترشح می‌شود و همین موضوع به کنترل استرس کمک می‌کند.
 
دیلمی با انتقاد به برخی شایعات مجازی در مورد مصرف ویتامین ها، ضمن اشاره به تحقیقات بالینی پیرامون تاثیر برخی ویتامین‌ها در تقویت سیستم ایمنی بدن می‌افزاید: مردم به شایعات توجه نکنند، ویتامین D برای سیستم دفاعی بدن لازم است، پایین بودن سطح سرمی این ویتامین موجب بالارفتن احتمال ابتلا به کرونا و همچنان افزایش شدت بیماری می‌شود و تعداد زیادی از مبتلایانی که در ICU بستری هستند سطح سرمی ویتامین D پایینی داشته اند.
 
او داشتن خواب کافی را برای تقویت سیستم ایمنی بدن الزامی می‌داند و علاوه بر این می‌گوید: مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C نظیر گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، پرتقال، نارنگی و... هم می‌تواند در افزایش سیستم ایمنی بدن موثر باشد.
 
دیلمی در خاتمه توصیه کرد در دوران کرونا از مصرف شیرینی جات، غذا‌های فست‌فودی و سرخ شده حتی المقدور خودداری شود چرا که مصرف این غذاها، سیستم دفاعی بدن را تضعیف می‌کند.
 
 
انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcb.8b8urhb50iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما