کد خبر: 1325

حدود یک‌دهه است که رسانه ملی به طرز عجیبی، احساس می‌کرد با استفاده از چهره های هنری یا ورزشی دربرنامه های مختلف، مخاطب بیشتری راجلب کند.

پایگاه خبری‌وتحلیلی«صبح‌شد»:حدود یک‌دهه است که رسانه ملی به طرز عجیبی، احساس می‌کرد با استفاده از چهره های هنری یا ورزشی دربرنامه های مختلف، مخاطب بیشتری راجلب کند و شاید برغم تلاش کمتر برای محتوای غنی تر، حضورسلبریتی ها، ضعف‌های برنامه رابپوشاند و جریان سازی در جامعه کند، اما بالاخره هرچند دیر مدیران رسانه متوجه شدند که مسیرغلطی انتخاب کرده اند و گروهی را چهره کردندکه الگوی جامعه درپوشش و رفتار شدند ونسل جوان را نه تنها بعنوان دانشگاه ارتقا ندادند بلکه ترقی معکوس کردند.

در این میان برنده واقعی همین چهره‌های سلبریتی بودند که به مدد رسانه مشهور شدند دستمزدها و درآمدهای کلان بیش از ظرفیت اخلاقیشان گرفتند و بقول معروف «عاقبت سرکنگبین صفرا فزود» و آنچه تصورمی‌شد داروی درمان است سرطان‌زا نشان داد.

چه در رهنمودهای امام یارهبری انقلاب اگر آقایان مدیران شبکه‌ها یک بررسی شتابزده میکردند درمی یافتند که الگوسازی از این چهره ها که جز حداکثر ظاهرزیبا ندارند چیزی به جامعه یادنمیدهد جز آنکه آنان را رفرنس ومرجع فکری جامعه در برهه های حساس می نمایند.

نمیدانم چه سری دراین سیاست فرهنگی غلط نهفته بودکه نفعش رافقط سلبریتی ها بادریافتی های کلان بهره مند شدند ودستمزدهایشان راحتی برای رسانه ده برابر کردند.

دردوران رژیم قبل خواننده های درجه یک آن زمان اگربرای مجالس جلسه ای ده هزارتومن میگرفتند، برای اجرا در رسانه ملی دستمزدی دریافت نمیکردند، آنوقت عجیب است که دراین سالها جماعتی باهنربسیار نازل رادعوت میکردیم و کمی مسخره بازی و دستمزدکلان بعنوان حق مهمان دریافت میکنند وهرحرف نامربوطی راهم بی ملاحظه میزنند.

آیا برای یک جوان نخبه یک خوشنویس یک باغبان نمونه یک المپیادی پرتلاش وصدها نفردراین سطح مشوقی برای کاربهترمی ماند

همین میشود که دانش آموزان دبیرستان همه عشق وآرزوشان خواننده شدن،بازیگرشدن، یا فوتبالیست مشهور شدن است، آن‌هم تنها برای استفاده ازمواهب این رشته هاتلزه در درازمدت ضرر بزرگی برای همین به اصطلاح هنرمندان هم پیش می آید، اینان چون جنبه و ظرفیت و فرهنگ استفاده ازمواهب مادی بادآورده راندارند، درمسیر خود خراب می‌شوند و کمترمیتوانند ذررشته خود استاد شوند,روزی نطرح هستند ودوسال بعد کاملا محو میشوند و  درگیر آسیبهای اجتماعی.

امیدواریم رسانه ملی حال که بنظرمیرسد مضرات سلبریتی بازی رافهمیده، محکم تر روش غلط قبلی را اصلاح کند والگوهای واقعی رابه جوانان معرفی کند.

بالابردن ذائقه هنری وفرهنگی مردم از وظایف رسانه ملی است نه اینکه برنامه سازی خود رابا پایین‌ترین سلایق فکری فرهنگی جامعه وعوام تطبیق دهد و همچنان ازارتقای سلیقه مخاطبین طفره برود.

آرزومندیم چند فقره اصلاح رویه رسانه به قاعده تبدیل شود ونه اینکه استثنا باشد ومجال حضور نخبگان دررسانه بجای سلبریتی ها فراهم گردد.

انتهای پیام/

برچسب ها