چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۱۴۶۷
plusresetminus
براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کوویدـ19، مهدهای کودک‌ جزو مشاغلی اعلام شده‌اند که در مناطق قرمز مانند تهران باید تعطیل شوند، اما پس از گذشت یک هفته از شروع این محدودیت‌ها، برخی از مهدهای کودک شهر تهران کماکان باز هستند که این امر سبب نگرانی مربیان مهدها شده است.
فعالیت زیرزمینی مهدکودک‌ها ادامه دارد!
صبح‌شد: براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کوویدـ19، مهدهای کودک‌ جزو مشاغلی اعلام شده‌اند که در مناطق قرمز مانند تهران باید تعطیل شوند، اما پس از گذشت یک هفته از شروع این محدودیت‌ها، برخی از مهدهای کودک شهر تهران کماکان باز هستند که این امر سبب نگرانی مربیان مهدها شده است.

برخی از این مهدها زیرنظر اداره‌های دولتی یا شرکت‌های خصوصی هستند و به کارکنان آن مجموعه‌ها خدمات ارائه می‌دهند. این گروه از مهدها که نیمه‌خصوصی به‌حساب می‌آیند با باز بودن اداره‌ها تحت هر شرایطی فعالیت می‌کنند.

مریم از مسئولان و مربیان یکی از همین مهدهاست. او درباره تداوم فعالیت مهد خود از اردیبهشت‌‌ماه و حتی در هفته اول آذر‌ماه و شروع محدودیت‌های کرونایی می‌گوید: «هفته گذشته کسی به ما نگفت که باید تعطیل کنیم و حتی نظارتی بر فعالیت کردن یا نکردن ما هم نبود. به‌نظر من حتی کسی نمی‌تواند و نباید تا زمانی که اداره فعال است، مانع از فعالیت مهدهای کودک شود؛ چراکه برخی از کارکنان اداره‌ها، فرزندان خود را فقط می‌توانند به ما بسپارند؛ بر همین اساس از اسفند، زمانی که جاهای مختلف تعطیل شدند هم مهد ما باز بود و صرفا زمان کاری مهد از 8شب به 4بعدازظهر کم شد.» او درباره  تعطیل شدن مهد در هفته دوم آذر گفت: «این هفته اگر اداره‌ها تعطیل نمی‌شدند، مهد هم به فعالیت خود ادامه می‌داد. ناراحتی من از این است که این اتفاق برای مبتلا نشدن بچه‌ها به کرونا نبود، بلکه به‌دلیل جلوگیری از اعتراض نکردن به مجموعه اتفاق افتاده است.»

  فرشته، از مربیان مهدهای زیرنظر بهزیستی می‌گوید: «مهدکودک‌ ما زیرنظر بهزیستی است، اما کسی نظارت خاصی بر فعال بودن یا نبودن مجموعه ندارد. مدیران مهد از آنجا که اجاره ساختمان را می‌دهند، چک دارند و بانک‌ها باز هستند، مجبورند فعالیت خود را ادامه بدهند و پذیرای کودکان باشند. روزهای اول خانواده‌های شاغل صرفا کودکانشان را می‌آوردند، اما حالا مادران خانه‌دار نیز فرزندانشان را به ما می‌سپارند.»

این مربی درباره شیوع این ویروس در مهد آنها گفت: «همین امروز به ما خبر رسید که یکی از بچه‌ها بر اثر ابتلا به کرونا بدحال شده و اورژانس سراغش آمده است. حتی ما به‌تازگی فهمیدیم که یکی از مربیان هم درگیر بیماری شده بود و تمام 14روزی که باید قرنطینه می‌شد را در مهد گذرانده بدون اینکه به کسی اطلاع دهد؛ چرا که اگر نمی‌آمد حقوق او قطع می‌شد.» او از فشار کاری که به مربیان در طول این مدت وارد شده صحبت کرد و ادامه داد: «ما در حالت عادی 10 مربی بودیم، اما حالا با 5نیرو و همان تعداد کودک به‌کار ادامه می‌دهیم؛ چراکه مربیان مبتلا می‌شوند و چند روزی به مهد نمی‌‌آیند، اما چون حقوق آنها قطع می‌شود دوباره به‌کار برمی‌گردند و این چرخه در این مدت ادامه‌دار بوده است.»

آنطور که پیداست برخی مهدها همزمان با تعطیلی 2هفته‌ای در ظاهر تعطیل هستند، اما همچنان فعالیت می‌کنند. به گفته فرشته؛ «چراغ‌های بیرونی مهد را خاموش می‌کنند که کسی متوجه باز بودن مهد نشود یا مدیریت به ما تذکر داده که وقتی نزدیک مهد می‌شوید، حواستان باشد که کسی دنبالتان نکند و متوجه وارد شدن شما به مهد و فعالیت مهد نشود.»

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcj.mevfuqexasfzu.html
منبع : همشهری
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما