پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۱۵۲
plusresetminus
نماینده رشت در مجلس هم موافق ایجاد محدودیت برای شبکه های اجتماعی خارجی است و هم از این پیام رسان ها استفاده می کند، او به این تناقض واکنش نشان داد.
از پیام رسان های خارجی هم استفاده میکنم هم باید فیلتر شود!
صبح‌شد: نسخه ی جدید طرح ساماندهی پیام رسان‌ های اجتماعی منتشر شد؛ طرحی که در صورت تصویب احتمالاً باعث مسدود شدن برخی پیام‌رسان‌ های خارجی از جمله اینستاگرام، می‌ شود؛ این طرح برای تبدیل شدن به قانون باید در صحن علنی به تصویب برسد.

جبار کوچکی‌نژاد امروز نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و از موافقان این طرح، با بیان اینکه در حوزه شبکه‌های اجتماعی، همه کشور‌های دنیا از جمله آمریکا و روسیه نیز محدودیت‌های ایجاد کردند،گفت: نمی‌شود در کشور، کنترلی در فضای مجازی صورت نگیرد، حتی کشور‌هایی که فرماندهی فضای مجازی را بر عهده دارند در کشور خود، شبکه‌های اجتماعی را مدیریت می‌کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص واکنش مردم مبنی بر استفاده وی از فضای مجازی تصریح کرد: اگرچه ما خودمان نیز گرفتار این فضا بوده و این نقد را قبول داریم، اما اگر جایگزین مناسبی ایجاد شود قطعاً از شبکه‌های داخلی استفاده می‌کنیم، بنابراین ما این طرح را امضا کرده تا در کوتاه‌مدت جایگزین مناسبی ایجاد شود.

وی با انتقاد از وضعیت زیرساخت‌های در فضای مجازی تصریح کرد: هنوز مسائل مربوط به زیرساخت‌های ارتباطی ساماندهی نشده و مسائل مربوط به محدودیت‌های تلگرامی که به‌یک‌باره بدون جایگزینی مناسب، قطع شد کسب‌وکار زیادی را آسیب زد بنابراین دوباره این شبکه به فعالیت خود بازگشت که این شیوه پسندیده نیست.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه موافق قطع سریع همه شبکه‌ها نبوده بلکه هدف از این طرح، سروسامان دادن به فضای مجازی کشور است، افزود: ساماندهی فضای مجازی کشور و جایگزینی مناسب داخلی باید هر چه سریع‌تر انجام‌شده و به نتیجه برسد.


به گزارش فارس، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی هدف این طرح را جایگزینی سریع دانست نه قطع شبکه‌های اجتماعی، گفت: هدف ما در این طرح بحث جایگزینی است که باید به‌سرعت و اجبار ساماندهی شود تا از توانمندی‌های داخلی به نحو احسن استفاده شود.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcbu5b8prhbs.iur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما