يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب : ۱۶۲۸
plusresetminus
میانگین قیمت مسکن اکنون در کل کشور 15 میلیون و ٢٠٠ هزار تومان است.
آمارهای جالب آقای معاون وزیر از وضع قیمت‌های خانه!
صبح‌شد: معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان این که قیمت مسکن از این به بعد به صورت کشوری اعلام می‌شود و مختص پایتخت نیست، آمار‌های جدید و جالب توجهی درباره مسکن اعلام کرد و گفت: میانگین قیمت مسکن اکنون در کل کشور ۱۵ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان است. محمود محمودزاده دیروز در نشستی خبری از تصمیم جدید وزارت راه برای ارائه آمار قیمت مسکن به شکل کشوری خبر داد و افزود: اکنون برای تمامی مراکز استان‌ها میانگین آمار خرید و فروش استخراج شده و در ۲۵ مرکز استان متوسط قیمت خرید و فروش مسکن برای هر مترمربع واحد مسکونی کمتر از ۱۰ میلیون تومان است. بر اساس اظهارات معاون وزیر راه، متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع واحد مسکونی در کشور اکنون ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

به گفته محمودزاده، در ۹ استان متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی کمتر از پنج میلیون تومان است. تنها در دو شهر تهران و اهواز متوسط قیمت مسکن بیش از۲۰ میلیون تومان برآورد شده که در تهران متوسط قیمت مسکن در آبان متری ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و در اهواز متری ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود. وی علت بالا بودن قیمت متوسط مسکن در اهواز را هجوم خریداران غیر ایرانی به خوزستان برای خرید مسکن دانست.

ارتباط قیمت مسکن با قیمت دلار

محمودزاده در خصوص مقایسه قیمت مسکن در تهران با قیمت دلار گفت: در سال ۸۷ بالاترین قیمت مسکن به دلار در تهران در ۱۵ سال اخیر رخ داد به گونه‌ای که متوسط یک مترمربع واحد مسکونی در تهران در سال مزبور، ۲۲۴۴ دلار است درحالی‌که در آبان امسال متوسط یک مترمربع مسکن در پایتخت با محاسبه هر دلار ۲۵ هزار تومان، حدود ۱۰۵۱ دلار برآورد شده که ۵۰ درصد قیمت مسکن نسبت به سال ۸۷ است. محمودزاده درباره مقایسه قیمت مسکن با دیگر بازار‌های موازی نیز گفت: از سال ۸۸ تا ۹۸ متوسط سالیانه رشد ارزش بازار سهام ۵۱ درصد، بازار سکه ۴۳ درصد، بازار ارز ۳۶ درصد و بازار مسکن ۲۶ درصد بوده که نشان‌دهنده کم‌بازده بودن بازار مسکن نسبت به دیگر بازار‌های موازی است.

معاون وزیر در پاسخ به خراسان: مالیات‌های جدید مسکن در راه است

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی از پیگیری چند نوع مالیات جدید علاوه بر مالیات بر خانه‌های خالی در حوزه مسکن نظیر مالیات بر خانه‌های دوم و بیشتر، معاملات مکرر، معاملات در کمتر از یک سال و عایدی سرمایه برای جداسازی امر مصرف از سرمایه گذاری در این بازار خبر داد. وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما با بیان این که شناسایی بیش از ۱۰۹ هزار خانه خالی تاکنون قطعی شده است، افزود: بیش از ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی نیز در فرایند‌های حقوقی هستند که به زودی برای دریافت مالیات وارد کارتابل می‌شوند. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که آمار خانه‌های خالی مرتب در حال تغییر است، درخصوص اعمال مالیات بر خانه‌های دوم و بیشتر نیز خاطر نشان کرد: ما معتقدیم که دریافت مالیات‌های جدید و متنوع در بازار مسکن به عنوان ابزار کنترل و جداسازی سرمایه گذاری از مصرف باید دنبال شود.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdci.razct1aqvbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما