يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب : ۱۷۰۱
plusresetminus
در اولین جلسه شورای مرکزی جدید جبهه پایداری که به تازگی توسط مجمع عمومی انتخاب شد، با توجه به اساسنامه مورد تأیید وزارت کشور، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی به عنوان رئیس شورای مرکزی و صادق محصولی به‌عنوان دبیر کل جبهه پایداری انقلاب اسلامی انتخاب شدند.
آخرین تحولات جبهه پایداری در آستانه انتخابات
صبح‌شد: در اولین جلسه شورای مرکزی جدید جبهه پایداری که به تازگی توسط مجمع عمومی انتخاب شد، با توجه به اساسنامه مورد تأیید وزارت کشور، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی به عنوان رئیس شورای مرکزی و صادق محصولی به‌عنوان دبیر کل جبهه پایداری انقلاب اسلامی انتخاب شدند.

همچنین مجید متقی‌فر در سمت سخنگوی جبهه پایداری ابقا شد.

پیش از این آقا تهرانی دبیرکلی این جبهه را بر عهده داشت. این درحالی است که انتخابات ۱۴۰۰ نزدیک است و اصولگرایان مثل همیشه در تلاش هستند تا سازوکاری برای ایجاد وحدت بیافرینند و با بهره‌گیری از آن بتوانند همه آرای بدنه اجتماعی خود را به نحوی متمرکز کنند که درنهایت پیروز میدان باشند.

در این میان، اما همیشه مشکلاتی وجود دارد. به طورمشخص جبهه‌پایداری‌ها در همه ادوار گذشته در مقابل این وحدت مقاومت کرده و با رویه خاص خود مجموعه اصولگرایی را به چالش کشیده‌اند. اکنون که چند ماه تا انتخابات ریاست جمهوری بیشتر نمانده نیز به نظر می‌رسد که طیف پایداری همان ساز ناسازگاری همیشگی را کوک می‌کند.

جبهه پایداری شاید تصور می‌کند در صورت حضور مستقل این شانس را دارد که منتخب ۱۴۰۰ بالاخره اصلح مورد تأیید آیت‌ا... مصباح‌یزدی شود؛ آن‌هم در شرایطی که گفته می‌شود اوضاع جسمی رئیس مؤسسه امام خمینی (ره) این روز‌ها چندان خوب نیست. اولین نشانه نیز همین که فاطمه آلیا، عضو جبهه پایداری چندی پیش گفته بود: «احزاب باید معیارها، گفتمان و برنامه‌های خود را مطرح کنند و نزدیک انتخابات هم که می‌شود، براساس آن با هم ائتلاف کنند.

در نهایت ممکن است جبهه پایداری با توجه به معیار‌های خودش به طورمستقل لیست بدهد. ازسوی دیگر، به نوشته نامه نیوز، احتمال این که جبهه پایداری در ۱۴۰۰ به اصلح دیگری به جز سعید جلیلی برسد زیاد است و این یعنی برخلاف آن‌ها و برخلاف ایده سال‌های پیش که معتقد بودند مهم نیست اصلح رأی‌آور هست یا نه، رویه جدید را در پیش خواهند گرفت و آن اصلح رأی‌آور است.

اگر تصور کنند یا از دیدگاه خودشان به فردی برسند که از جلیلی صالح‌تر باشد! تا جایی که حمیدرضا ترقی درباره وضعیت انتخاباتی سعید جلیلی که گفته می‌شود یکی از گزینه‌های اصولگرایان برای سال آینده است، گفته: «من تصور نمی‌کنم نامزد پایداری آقای جلیلی باشد، اما درعین‌حال او نیز یکی از گزینه‌ها در بین اصولگرایان است، اما به‌هر‌حال تا روز انتخابات هر جناحی می‌کوشد فرد نزدیک‌تر به خود را معرفی کند که البته در نهایت باید از میان همه گزینه‌ها بر یک نامزد اجماع شود».

به نظر می‌رسد چهره‌هایی مانند بذرپاش، زاکانی و نیکزاد هم از جمله گزینه‌هایی هستند که جبهه پایداری به آن‌ها نظر دارد. تا جایی که خود ترقی هم پیشتر گفته بود: «پایداری‌ها با آقایان رئیسی، سعید جلیلی، نیکزاد و پرویز فتاح صحبت انتخاباتی داشته‌اند».

با همه این تعارض‌ها در جریان اصولگرایی و تعدد کاندیدا‌ها اسدا... بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرده بود که جامعه روحانیت هنوز هم می‌تواند محور وحدت باشد. با این حال، مرتضی آقاتهرانی، پیشتر در توئیتی نوشته بود: «فعلاً هیچ کس گزینه ۱۴۰۰ ما نیست؛ شاید نامزد جدید داشته باشیم، امیدواریم نیرو‌هایی به صحنه بیایند که دستمان برای انتخاب باز باشد».

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdca.wn6k49n065k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما