سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۱۸۲۹
plusresetminus
از 12 دی واتس آپ گوشی های قدیمی را پشتیبانی نمی کند ، چه گوشی هایی از کار می افتند؟
چه مدل گوشی‌هایی نمی‌توانند واتس اپ بریزند؟
صبح‌شد: واتس اپ اعلام کرده همزمان با فرا رسیدن سال جدید میلادی خدمات‌رسانی به میلیون‌ها گوشی تلفن همراه را متوقف می کند و کاربران آن‌ها دیگر به این پیام رسان دسترسی ندارند. بنابر گزارش نشریه سان بریتانیا، بسته به‌روز رسانی جدید سبب خواهد شد که این پیام‌رسان دیگر روی نسخه‌های قدیمی اندروید و اپل کار نکند. در واقع این اپلیکیشن از روز اول ژانویه سال آینده یعنی۱۲ دی دیگر روی تلفن‌های هوشمند قدیمی کار نخواهد کرد. به این دلیل که این اپلیکیشن در کشورمان حدود 48 میلیون کاربر دارد، امروز درباره گوشی هایی که دیگر نمی توانند این اپ را داشته باشند و دلایل آن نوشته ایم.

چه مدل گوشی هایی واتس اپ نخواهند داشت

یورو نیوز در گزارشی نوشته گوشی هایی که سیستم عامل آن ها در مدل اندروید کمتر از 03/4  و در اپل کمتر از آی او اس ۹ باشد دیگر نمی توانند از پیام رسان واتس اپ استفاده کنند. این یعنی آیفون ۴ و قدیمی‌تر و همچنین برخی گوشی‌های اندرویدی مانند گلکسی S2 که در سال ۲۰۱۱ عرضه شده، از ۱۲ دی ماه به واتس اپ دسترسی نخواهند داشت.

چه باید بکنیم؟

تعداد کمی از گوشی های قدیمی شاید بتوانند اندرویدشان را به روزرسانی کنند اما در بیشتر موارد برای این گوشی ها آپدیتی وجود ندارد و در صورتی که دوست دارید این پیام رسان را داشته باشید مجبورید گوشی همراه تان را عوض کنید. البته سال پیش  هم واتس اپ اعلام کرده بود دیگر گوشی های قدیمی را پشتیبانی نمی کند اما این اتفاق رخ نداد.

چرا گوشی های قدیمی پشتیبانی نمی شوند

واتس اپ اپلیکیشنی بزرگ و بسیار شناخته‌شده است و طبق اعلام رسمی، هم‌اکنون حدود 2 میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد. پایگاه‌های داده‌ این اپلیکیشن حاوی اطلاعات کامل میلیون‌ها کاربر هستند و بنابراین هکرها به آن‌ها علاقه‌ زیادی دارند؛ به گزارش دیجیاتو، واتس اپ اعلام کرده همواره در معرض خطر هک شدن است و بنابراین تیم مدیریت آن باید مدام به این موضوع اهمیت زیادی بدهد و برای این که بتواند در بالاترین امنیت ممکن باشد، باید همواره روی گوشی‌های دارای سیستم‌های عامل جدید اجرا شود. با درنظرگرفتن این موضوع مهم، تصمیم اتخاذشده از سوی تیم مدیریت واتس اپ کاملا منطقی به‌نظر می‌آید.

زد و بند تولیدکنندگان موبایل با اپ ها

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان راز پشت پرده این به روزرسانی ها در قرارداد های سنگین تجاری میان شرکت های تولید تلفن همراه و فناوری و این پیام رسان و البته گوگل نهفته است. (پیش از این نوشته بودیم که گوگل هم از ابتدای سال میلادی به گوشی هایی که اندروید کمتر از 4 دارند خدمات نمی دهد.)  یک طرف تامین نیاز سخت افزاری را به عهده می گیرد و طرفی دیگر آپدیت برای اجبار کردن مردم به خرید گوشی های مدل بالاتر. قرارداد های علنی بین شرکت گوگل و سامسونگ به اسم همکاری تکنیکی گواه این ادعای کارشناسان است.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcb.5b8urhbw9iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما