يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۱۸۷۵
plusresetminus
استارت‌آپ‌ها برخلاف بسیاری از کسب وکارها، سال چندان بدی را سپری نکردند.
۱۰ استارت‌آپی که سال ۲۰۲۱، را تغییر می‌دهند
صبح‌شد: استارت‌آپ‌ها برخلاف بسیاری از کسب وکارها، سال چندان بدی را سپری نکردند. در روز‌هایی که بسیاری از مردم در قرنطینه بودند و امور فراوانی از داخل خانه‌ها مدیریت می‌شد، این استارت‌آپ‌ها بودند که توانستند برتری خود را به دنیا دیکته کنند.

سال ۲۰۲۰ به پایان رسید، اما سال ۲۰۲۱ هم درگیر با بحران ویروس کرونا آغاز شده است. پیش‌بینی شده که استارت‌آپ‌ها در سال‌جاری میلادی نیز با رشد و توسعه زیادی روبه‌رو باشند. در این میان، قصد داریم ۱۰ استارت‌آپی را که باید رفتار‌ها و امورات آن‌ها را در سال ۲۰۲۱ زیرنظر داشت، معرفی کنیم؛ شرکت‌هایی که به‌طور حتم در حوزه‌های کاری خود حرف‌های فراوانی برای گفتن در سال‌جاری میلادی خواهند داشت.

Photoneo
یکی از سریع‌ترین استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی

این استارت‌آپ به گفته خودش نسل آینده روبات‌های سه‌بعدی انعطاف‌پذیر است. «فوتو نئو» از یادگیری ماشینی در امورات خود بهره می‌برد. دفتر مرکزی این استارت‌آپ که در سال ۲۰۱۳ تاسیس شده است در شهر براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی واقع شده، اما آن‌ها نمایندگی‌هایی را نیز در آمریکا، چین و آلمان دارند. «فوتو نئو» در سال ۲۰۱۹ عنوان بهترین استارت‌آپ سال اسلواکی را نیز به‌دست آورده است. سیستم جدید تعریف‌شده آن‌ها برای روبات‌هایشان، قابلیت برداشتن ۵۰۰ قطعه در ساعت را دارد. این سیستم قادر به شناسایی قطعات با اشکال و سایز‌های متفاوت است.

Airalo
سیم‌کارتی برای سفر
هنگام سفر خرید اپلیکیشن‌های موردنیاز در سفر یا خرید یک سیم‌کارت محلی می‌تواند یک فرایند طاقت‌فرسا باشد و شرکت‌های مخابراتی هم خیلی دوست دارند که هزینه‌های هنگفتی را برای استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف در خارج از کشور دریافت کنند.

استارت‌آپ Airalo که در سال ۲۰۱۹ تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در سنگاپور قرار دارد، برای تغییر این وضعیت eSIM را ارائه کرده است. کاربران تلفن‌های هوشمند می‌توانند از آن برای خرید برنامه‌های موقت تلفن همراه، هنگام سفر به خارج از کشور استفاده کنند. این برنامه‌ها کاملاً از برنامه استاندارد تلفن همراه شما جداست و در یک شبکه محلی اجرا می‌شود.

MediQuo
چت پزشکی

این استارت‌آپ یک شرکت نوپا در فناوری سلامت است که دفتر مرکزی آن در شهر بارسلونا قرار دارد. MediQuo که در سال ۲۰۱۷ تاسیس شده است، بر مدیریت ویزیت‌های پزشکی اعم از راه دور یا حضوری تمرکز دارد. البته بسیار طبیعی است که در شرایط کنونی با استقبال بسیار زیادی هم روبه‌رو شده باشد!

از اوایل سال ۲۰۲۰، اپلیکیشن این استارت‌آپ توسط بیش از ۶۵۰ هزار کاربر نصب و بیش از یک‌میلیون ویزیت پزشکی در آن مدیریت شده است. کل بودجه این استارت‌آپ حدود ۴ میلیون یوروست و پیش‌بینی شده که در سال‌جاری میلادی نیز بتواند به رشد و توسعه خود ادامه دهد.

Eve Autonomy
کمک‌حال کارخانه‌ها

استارت‌آپ ژاپنی Eve Autonomy سرمایه‌گذاری مشترکی بین یاما‌ها موتور و خودرو‌های هوشمند تییر است که وسایل نقلیه هوشمند برای کارخانه‌ها را ارائه می‌دهد. این استارت‌آپ از فناوری ارزان‌قیمتی در خودران‌های خود استفاده می‌کند تا کمبود نیروی کار در کارخانه‌ها به‌دلیل دورکاری ناشی از بیماری
کووید-۱۹ را جبران کند. این وسایل نقلیه مجهز به حسگر‌های مختلف هستند و همچنین در محیط‌های داخلی و خارجی به‌خوبی کار می‌کنند.

G۲Esports
بازی برای مواقع بیکاری
بازی‌های آنلاین این روز‌ها طرفداران بسیاری دارد و صدالبته همه‌گیری هم باعث رشد آن شده است. طبق آمار‌های ارائه شده در سال ۲۰۲۰، فروش بازی‌های رایانه‌ای با ۴۰ درصد رشد روبه‌رو بوده است؛ بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۲۱ نیز وضعیت به‌همین شکل پیش برود. استارت‌آپ G۲Esports که دفتر مرکزی آن در برلین قرار دارد به‌واسطه خانه‌نشینی بسیاری از مردم به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و البته تعطیل یا محدود شدن بسیاری از مراکز تفریحی توانست رشد فزاینده‌ای داشته باشد.

PolarisQB
راهی برای کشف سریع دارو

فرایند سنتی تولید دارو زمان‌بر و بسیار پرهزینه است. در عین حال استارت‌آپ‌ها از فناوری‌هایی مانند یادگیری عمیق و هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به کشف دارو‌ها استفاده می‌کنند. کشف دارو مبتنی بر تجزیه داده‌ها از طریق بررسی مقادیر زیادی از متون پزشکی و داده‌های علمی شکل می‌گیرد. PolarisQB یک استارت‌آپ آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در دورهام قرار دارد. این استارت‌آپ راه‌حل‌های کشف دارو برای داروسازی دقیق را ارائه می‌دهد. پلتفرم آن، محاسبات کوانتومی و هوش مصنوعی را برای جست‌وجوی مجموعه‌های پزشکی بزرگ و غیرساختاری به‌کار می‌گیرد. در اصل PolarisQB با جست‌وجوی سریع‌تر به ساخت سریع‌تر دارو‌ها کمک می‌کند.

Everli
بقالی آنلاین

فروشگاه‌های موادغذایی آنلاین که در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۹ درصد رشد داشته‌اند در سال ۲۰۲۰ یکباره با ۴۰ درصد پیشرفت روبه‌رو شدند که علت اصلی آن، بیماری کووید-۱۹ بود. استارت‌آپ Everli که در سال ۲۰۱۴ در شهر میلان ایتالیا تاسیس شده است با جذب سرمایه‌های بسیار ازجمله یک سرمایه‌پذیری ۱۱ میلیون یورویی در اوایل سال گذشته میلادی خیز بلندی را برای موفقیت در سال ۲۰۲۱ برداشته است.

Blackshark.ai
کمک به توسعه خودران‌ها

سال ۲۰۲۱، سال شکوفایی خودران‌ها و وسایل نقلیه خودمختار است. تولیدکنندگان خودرو‌های خودمختار در تلاشند تا توانمندی خود در سطح ۵ را افزایش دهند. در همین حال، آن‌ها طیف گسترده‌ای از موارد را برای تیم‌های طراحی و مهندسی خودرو ضروری می‌دانند. پیشرفت در واقعیت مجازی (VR) و هوش مصنوعی (AI) استارت‌آپ‌های خودرو را قادر می‌سازد تا راه‌حل‌های ابتکاری برای کاهش زمان صرف شده در آزمایش‌های خود را ارائه دهند.

Blackshark. ai یک استارت‌آپ نوپای اتریشی محسوب می‌شود که در حال توسعه یک پلتفرم دوقلوی دیجیتال است که از هوش مصنوعی و رایانش ابری برای تبدیل خودکار ورودی‌ها، مانند داده‌های ماهواره‌ای و تصاویر هوایی، برای ایجاد یک فضای سه‌بعدی واقعی استفاده می‌کند. در اصل کار این استارت‌آپ، شبیه‌سازی است.

OriginStamp
حفاظت از اصالت اسناد

صد‌ها میلیون سند در اینترنت شناور است و هیچ دلیلی بر معتبر بودن آن‌ها وجود ندارد. هنگامی که یک سند از یک وب‌سایت معتبر بارگیری و با شخص دیگری به اشتراک گذاشته می‌شود، هیچ راهی عملی برای شناسایی مشروعیت سند وجود ندارد و این موضوع به‌ویژه در بخش‌های بهداشت، دولت و مسائل مالی به یک نگرانی جدی تبدیل شده است.

اینجاست که استارت‌آپ بلاک‌چین سوئیسی OriginStamp وارد می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد تا با اطمینان از اسناد محافظت شود. وقتی سندی را روی داشبورد بارگزاری کردید و به زمان آن مهر شد، سابقه در دفتر بلاک‌چین به‌روز می‌شود و هیچ راهی وجود ندارد که بعداً دستکاری شود.

Digital Aristotle
ارسطویی بر پایه هوش مصنوعی
استارت‌آپ هندی Digital Aristotle که دفتر مرکزی آن در بنگلور قرار دارد در سال ۲۰۱۶ تاسیس شده است. پلتفرم آن‌ها بر پایه آموزش قرار دارد نه مرکزی برای امتحان و آزمون. این استارت‌آپ نخستین برنامه اجتماعی یادگیری در هندوستان محسوب می‌شود. براساس مفهوم شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن این استارت‌آپ به‌عنوان یک نقطه همگرایی بین دانشجویان، شهریه و مدرسه عمل می‌کند.

در اینجا بانک عظیمی از محتوا تولید شده توسط کاربران برای روشن شدن سریع شبهات وجود دارد. این برنامه به دانش‌آموزان امکان می‌دهد گزارش‌های مربوط به ارزیابی‌ها را دریافت کنند و این در حالی است که الگوریتم‌های هوش مصنوعی، امور را اصلاح و بهینه‌سازی می‌کنند.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcc.mqsa2bq4pla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما