دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۱۸۹۱
plusresetminus
یکی از گزینه‌هایی که به عنوان شانس اول کرسی ریاست مجلس شناخته می‌شد سعید جلیلی بود و بسیاری از تحلیلگران معتقد بودند که چهره شاخص دیپلماسی دولت احمدی نژاد، مسیر سیاسی خود را در بهارستان دنبال خواهد کرد.
جلیلی رئیس جمهور می شود یا رئیس مجلس؟
صبح‌شد: یکی از گزینه‌هایی که به عنوان شانس اول کرسی ریاست مجلس شناخته می‌شد سعید جلیلی بود و بسیاری از تحلیلگران معتقد بودند که چهره شاخص دیپلماسی دولت احمدی نژاد، مسیر سیاسی خود را در بهارستان دنبال خواهد کرد.

اتفاقی که در اسفندماه ۹۸ نیفتاد و او نیز همانند علی لاریجانی با ورود نکردن خود به انتخابات مجلس، در فهرست نامزد‌های احتمالی ریاست جمهوری ۱۴۰۰ قرار گرفت.

حالا، اما کمتر از ۶ ماه دیگر به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است. انتخاباتی که سه هفته بعد از انتخابات میان دوره‌ای مجلس برگزار خواهد شد و همین موضوع باعث شده که تحلیلگران و فعالان سیاسی احتمالات متفاوتی را برای ترکیب انتخابات ریاست جمهوری مطرح کنند؛ از جمله ورود ۱۴۰۰ سعید جلیلی به بهارستان!

در همین باره «نامه نیوز» در گزارشی مسئله حضور جلیلی در خانه ملت را قوت بخشیده و براساس اخبار غیر رسمی مدعی شد: «برخی حامیان سعید جلیلی در تلاش هستند تا مسیر ورود وی به انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس را هموار کنند.

این اقدام جلیلی قطعا تاثیر بسزایی در هر دو انتخابات پیش‌رو خواهد داشت. ورود وی به مجلس، آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بدون شک برای نشستن بر یک کرسی عادی پارلمان و واگذاری پاستور به دیگری نیست.»

اگرچه این ادعا در صورت تحقق شاید باعث انسجام جریان اصولگرایی شود، اما برخی نیز معتقدند بسیار بعید به نظر می‌رسد که جلیلی به هوای ریاست بر بهارستان شانس خود را در پاستور امتحان نکند.

جلیلی حتی با تشکیل دولت سایه پس از ناکامی اش در سال ۹۲ نشان داده که بیش از هر زمانی خود را آماده رقابت ۱۴۰۰ کرده است.

فردا نیوز نیز با اشاره به فعالیت‌های اخیر دولت سایه و ورود علنی تیم جلیلی به مسائل شهری از جمله ارائه چند پیشنهاد در خصوص ماده ۱۰۰ قانون شهرداری آن را پالس‌های جدی جلیلی برای ریاست جمهوی بیان می‌کند: «تشکیلات سعید جلیلی با نام «دولت سایه» تقریبا هر ماه و ماهی دو جلسه دارد، اما چندان رسانه‌ای نمی‌شود بنابراین برگزاری یک جلسه بعد از یک ماه و نیم و توجه رسانه‌ها به آن، مسئله قابل تاملی است.

با توجه به آن که نزدیک انتخابات ریاست جمهوری هستیم و جلیلی نیز از سوی برخی رسانه‌ها به عنوان یکی از نامزد‌های احتمالی معرفی شده است.»

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdca.on6k49na65k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما