شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب : ۲۰۶۳
plusresetminus
قبض شرکت چینی مجوزدار در کرمان، جزئیات محاسبه برق ماینرها را روشن کرد .
مصرف برق ماینرها در ایران چقدر است؟
صبح‌شد: مدیرعامل شرکت توانیر درباره میزان مصرف برق مراکز استخراج رمز ارز گفت:۳.۸ درصد استخراج رمزارز‌ها در جهان برای ایران است که اگر این آمار را تبدیل به برق کنیم براساس مدل موجود ۵۰۰ تا ۶۰۰ مگاوات میزان مصرف برق آن‌ها می‌شود و نیمی از آن‌ها براساس قرارداد‌هایی که داریم مجاز هستند.

محمد حسن متولی زاده، در حاشیه اجرای سومین مانور سراسری اصلاح روشنایی معابر کشور از مرکز پایش صنعت برق و در جمع خبرنگاران گفت: توافق با مراکز مجاز استخراج رمز ارز برای توقف دو هفته‌ای فعالیت انجام شده که مرکز رفسنجان از جمله آن‌هاست.

مرکز رفسنجان بزرگ‌ترین سایت مجاز استخراج رمز ارز کشور است که تعرفه برق صادراتی برای این مرکز تعیین و دریافت می‌شود و مقرر شده با هدف کمک به شبکه، دو هفته توقف فعالیت داشته باشد.

وی افزود: برخورد با مراکز غیر مجاز از ابتدا با جدیت دنبال و از مردم هم درخواست شده در صورت اطلاع، این نوع مراکز را معرفی کنند و برای کسانی که شناسایی و معرفی کنند پاداش در نظرگرفته شده است. پیش از این اعلام شده بود که به گزارش دهندگان فعالیت ماینر‌های غیرمجاز تا ۲۰ میلیون تومان پاداش پرداخت می‌شود.

در همین حال قبض برق ۴۰ میلیارد تومانی یکی از مزارع مجاز تولید رمز ارز در جنوب کشور خبرساز شد. به گزارش تسنیم این مرکز که در روز‌های اخیر با درخواست توانیر فعالیت خود را متوقف کرده است، در یکی از قبوض مصرفی خود بیش از ۴۰ میلیارد تومان تعرفه مصرف برق دارد.

شرکت توزیع برق کرمان در اطلاعیه‌ای با اشاره به این که فعالیت مشترک مذکور با سرمایه گذاری مشترک ایران و چین و پس از دریافت مجوز تاسیس از سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام شده، آورده است: نحوه محاسبه هزینه انرژی مصرفی این مراکز بر اساس مصوبه هیئت محترم وزیران و بر اساس مقررات تامین برق مراکز استخراج رمز ارز‌ها برابر با بهای برق صادراتی است و با در نظر گرفتن تخفیفات مربوط به اتصال به شبکه انتقال محاسبه می‌شود. به منظور مدیریت مصرف در ماه‌های گرم سال با نرخ دو برابر و در هشت ماه غیر گرم با نصف نرخ برق صادراتی محاسبه می‌شود.

به گزارش خراسان، تصویر منتشر شده از این قبض برق نیز نشان می‌دهد که این قبض برق ۴۰ میلیارد تومانی برای بازه یک ماه ازابتدا تا انتهای آبان ماه محاسبه شده است و تعرفه برق مورد محاسبه ۳۸۶ تومان برای هر کیلو وات ساعت است که معادل نصف تعرفه برق صادراتی است که بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان در هر کیلو وات ساعت است.


انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcc.eqia2bqx1la82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما