شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۲۰۷۲
plusresetminus
قهرمان پوشالی، بزن‌بهادر یا جهان‌پهلوان؛ اینها همه القاب و صفاتی است که در دو روز گذشته خیلی به هادی ساعی نسبت داده شده است.
جنجال‌های سیلی هادی ساعی ادامه دارد!
صبح‌شد:  قهرمان پوشالی، بزن‌بهادر یا جهان‌پهلوان؛ اینها همه القاب و صفاتی است که در دو روز گذشته خیلی به هادی ساعی نسبت داده شده است.

رفتار نامتعارفی که از پرافتخار‌ترین المپین ایران سر‌ زده، آن‌قدر دور از ذهن است که جای هیچ‌گونه دفاعی را باقی نگذاشته. ماجرا مربوط به درگیری فیزیکی و لفظی ساعی در لیگ برتر تکواندو است. دور رفت این رقابت‌ها روز پنجشنبه در حالی برگزار شد که اهالی تکواندو در این روز شاهد یکی از بدترین و البته تأسف‌بار‌ترین اتفاق‌های این رشته بودند.

دعوا وقتی در سالن مسابقات شروع شد که مصطفی بابایی، دبیر سازمان لیگ تکواندو، از بلندگوی سالن به ساعی خوشامد گفت؛ اما این اقدام او عصبانیت شدید پیش‌کسوت تکواندو را به همراه داشت. طبق نوشته ایسنا، ساعی با دلخوری از اینکه چرا بابایی به او «دیر خوشامد گفته»، ناگهان به سمت او رفت و به صورت دبیر سازمان لیگ سیلی زد. این اما همه مجادله ساعی و بابایی نبود.

ساعی به‌قدری از کوره در ‌رفته بود که مقابل چشم بسیاری از بازیکنان و مربیان، یقه بابایی را گرفت و او را به محوطه پشت سالن برد و تازه شروع به فحاشی و دشنام‌دادن به همکار قدیمی خود کرد. دارنده دو مدال طلا و برنز المپیک بعد از درگیری خود با دبیر سازمان لیگ، خبرنگاران را هم بی‌نصیب نگذاشت و با ادبیاتی نادرست مدعی شد مسبب همه جریانات اصحاب رسانه هستند!

اگر‌چه غائله به‌‌وجود‌آمده در لیگ دقایقی بعد با وساطت مسئولان فدراسیون تکواندو ختم شد، اما ساعی بلافاصله پای صحبت با خبرنگاران و رسانه‌هایی نشست که آنها را هم مورد اهانت قرار داده بود.عضو سابق شورای شهر تهران که در نظر داشت فضا را قدری تلطیف کند، این بار اظهاراتی را مطرح کرد که شخصیت قهرمانی خودش را زیر سؤال برد.

ساعی که مدعی بود از سوی مسئولان برگزاری مسابقات دیر خوشامد شده، حالا به خاطر اینکه او را قهرمان جهان خطاب کردند، می‌خواست این جنجال‌ها را توجیه کند: «اینها دو سال است به من بی‌احترامی می‌کنند. به آنها گفته بودم نه در جایگاه می‌نشینم و نه اسم من را پشت بلندگو بگویید. هفته گذشته هم به آنها تذکر دادم. پارسال هم چهار بار تذکر داده بودم. به آنها گفتم آقا وقتی وارد سالن می‌شوم، نمی‌خواهم نام من را بیاورید.

وقتی پنج ساعت بعد از اینکه وارد سالن می‌شوم نام من را صدا می‌زنند و به من خوشامد می‌گویند، آیا این معنایی غیر از بی‌احترامی عمدی دارد؟ به آنها گفتم این کارها را نکنید. هفته پیش برای لیگ از هشت صبح تا بعد‌از‌ظهر در سالن بودم، 10 مرتبه با آقایان چشم در چشم شدم و با من صحبت کردند، اما به‌محض اینکه آقای پولادگر وارد سالن شد و او را دیدند، پشت بلندگو به من خوشامد گفتند. خب معنای این کارها چیست؟

همان‌جا به آقای پولادگر گفتم می‌بینید چطور به من توهین می‌کنند؟ او گفت «اینها حتما تو را ندیده بودند». گفتم نخیر صد بار با من سلام‌و‌علیک کردند، هر اره و اوره و شمسی‌کوره‌ای که به سالن آمد، آقایان زود دویدند پشت بلندگو اعلام کردند و خوشامد گفتند. با این کارها می‌خواهند مرا اذیت کنند. برخی در فدراسیون تکواندو ناراحت هستند که من آنجا هستم. حتی نحوه اعلام‌کردن نام من هم عجیب است. می‌گویند قهرمان تکواندوی جهان آمده، اما من پرافتخارترین ورزشکار المپیک و مدیرفنی تیم ملی هستم.

به این آقا گفتم که یا من را نمی‌شناسی یا از روی عمد این کار را می‌کنی». نکته در‌خورتوجه اظهارات ساعی اینجاست که او از لقبی که به‌عنوان قهرمان جهان به او داده‌اند، ابراز نارضایتی می‌کند، اما در بخشی دیگر از صحبت‌هایش متناقض حرف می‌زند.

او می‌گوید: «من بارها به مسئولان برگزاری مسابقات گفته‌ام که اسم من را نخوانند. مردم جایگاه من را می‌دانند، پس نیازی به این ندارم که اسمم را در سالن بخوانند. تکواندو خانه من است».سؤال اینجاست اگر هادی ساعی فدراسیون تکواندو و سالن مسابقات را خانه خودش می‌داند، چرا این همه جار‌و‌جنجال به پا کرد و مرام و معرفت پهلوانی را زیر پا گذاشت؟ اگر مردم جایگاه او را می‌شناسند، پس چرا از اینکه او را با عنوان قهرمان جهان خطاب کردند، ناراحت شده است.

تکذیب دردسرساز

حواشی داستان سیلی‌خوردن دبیر سازمان لیگ تکواندو روز گذشته در حالی ادامه داشت که خبر رسید مصطفی بابایی از هادی ساعی به کمیته انضباطی شکایت برده است. بابایی در این خصوص می‌گوید: «در 17‌سالی که در لیگ هستم، برای اولین‌بار است این اتفاق رخ داد. اصلا توقع نداشتم ساعی این رفتار را انجام دهد.

در کمیته قضائی فدراسیون تکواندو از ساعی شکایت کرده‌ام. او در برگه‌ای که امضا کرده است، از من حلالیت طلبیده که سیلی به صورت من زده است. برای اینکه تکواندو وارد چالش نشود و به خاطر محمد پولادگر، رئیس فدراسیون، از شکایت در مرجع قضائی صرف‌نظر کردم».

ساعی اما بلافاصله دیروز به صحبت‌های بابایی واکنش نشان داد و منکر همه اتفاقات به‌وجود‌آمده شد؛ از سیلی‌زدن به صورت دبیر سازمان لیگ گرفته تا نامه حلالیت از او.

او گفت: «هیچ برخورد فیزیکی‌ای نبوده، او مظلوم‌نمایی و بزرگ‌نمایی می‌کند. من مصطفی بابایی را به گوشه‌ای از سالن بردم تا با او صحبت کنم. این‌قدر عصبانی شدم، سرش داد زدم. من در جایی از کسی حلالیت نطلبیدم؛ چون برخوردی نبوده است. برخی‌ها نمک و فلفل این قضیه را زیاد کرده‌اند».‌

ساعی در حالی بر این باور است که نمک و فلفل این قضیه زیاد شده که تمام اهالی تکواندوی حاضر در سالن مسابقه، به اتفاق سیلی‌زدن او به صورت بابایی را تأیید می‌کنند؛ به علاوه فحاشی‌های او در سالن آن‌قدر با صدای بلند بوده که حاضران همه این الفاظ رکیک را نیز با گوش خود شنیده‌اند.‌

یک منبع آگاه از درون فدراسیون تکواندو در‌این‌باره به «شرق» گفت: «زمانی که سیلی به صورت بابایی خورده بود، من در سالن نبودم، اما وقتی به سالن آمدم که ساعی یقه بابایی را گرفته بود و داشت او را به پشت سالن می‌برد. صورت بابایی کاملا سرخ شده بود».‌

هادی ساعی در حالی با کسب دو مدال طلا و برنز بازی‌های المپیک پرافتخارترین ورزشکار ایران به‌شمار می‌رود که به لحاظ رفتاری در شأن یک قهرمان، سابقه خوبی در جامعه ورزش ندارد و به‌عنوان یک پیش‌کسوت پرآوازه، شهره نیست.

جنگ رسانه‌ای با محمدرضا مهماندوست، پرافتخارترین مربی تکواندو و پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو، از دیگر حاشیه‌هایی است که او در چند سال اخیر و بعد از کنار‌گذاشتن ورزش قهرمانی با آن مواجه بوده است.‌ ساعی در‌حال‌حاضر علاوه بر مدیر فنی تیم‌های ملی تکواندو، ریاست کمیسیون ورزشکاران را نیز بر عهده دارد که در‌اختیار‌داشتن این سمت هم برای او بدون حاشیه نبوده است.‌

انتخابات این کمیسیون چندی‌پیش در شرایطی برگزار شد که ساعی در این محفل هم خاطره خوبی از خود به یادگار نگذاشت.‌این مجمع انتخابات در حالی به صورت زنده از اینستاگرام کمیته ملی المپیک پخش می‌شد که ساعی با کیکاووس سعیدی، دبیر‌کل کمیته ملی المپیک و بهداد سلیمی، قهرمان وزنه‌برداری المپیک ریو، درگیری لفظی پیدا کرد. اگر‌چه ساعی در این انتخابات انتقادهای بجایی داشت، اما ادبیات نامحترمانه او باعث شد همچون گذشته از او انتقاد منفی شود.

از همه اینها که بگذریم، این سؤال مطرح می‌شود که نقش کمیسیون یا معاونت‌های فرهنگی در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به‌عنوان متولیان اصلی ورزش کشور کجاست که قهرمانان ورزشی امروز این‌گونه بی‌محابا فضای این عرصه را تخریب می‌کنند؟‌باید از مسئولان این نهاد پرسید ثمره جلساتی که هر بار اخبار آن را برجسته می‌کنند، چه بوده که از موفق‌ترین ورزشکار ایران باید چنین خطای بزرگی سر بزند؟

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcc.mqia2bqxila82.html
منبع : شرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما