پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۲۱۳۹
plusresetminus
آن طور که روابط عمومی وزارت ارتباطات عصر دیروز اعلام کرد: آذری جهرمی وزیر ارتباطات، دیروز چهارشنبه به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و درباره اعلام جرم‌های دادستان کل کشور علیه او، توسط بازپرس پرونده بازجویی و پس از بیان توضیحات با قرار التزام آزاد شد.
جزئیات بازجویی از آذری جهرمی
صبح‌شد: آن طور که روابط عمومی وزارت ارتباطات عصر دیروز اعلام کرد: آذری جهرمی وزیر ارتباطات، دیروز چهارشنبه به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و درباره اعلام جرم‌های دادستان کل کشور علیه او، توسط بازپرس پرونده بازجویی و پس از بیان توضیحات با قرار التزام آزاد شد. در همین زمینه خبرگزاری برنا دیروز نوشت: «اعلام جرم دادستان کل کشور شامل محور‌هایی چون: استنکاف از اجرای اوامر قضایی در باره فیلتر کردن اینستاگرام به رغم حکم صادر شده؛ استنکاف از اجرای دستورات مقام‌های دولتی که اشاره به ابلاغ رئیس مرکز ملی فضای مجازی به وزارت ارتباطات برای کاهش پهنای باند بین‌الملل و محدودسازی پیام رسان‌های خارجی دارد؛ اجرا نکردن مصوبات شورای عالی فضای مجازی از جمله مصوبه سال ۹۱ شورا درباره انسداد فیلترشکن‌ها و VPN‌ها و همچنین مصوبه حمایت از پیام‌رسان‌های بومی است. همچنین رسیدگی به شکایت مردم اهواز و چند شهر دیگر از وزیر ارتباطات، شکایت جاویدنیا معاون سابق دادستان کل کشور از جهرمی و نیز شکایت سازمان صداوسیما از جهرمی درباره اظهارنظر او در خصوص بازپس‌گیری فرکانس‌های باند ۷۰۰ و ۸۰۰ از دیگر اتهامات وزیر ارتباطات طرح شده است.»

دادستانی: طی دو سال اخیر حکم فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی صادر نشده است

در عین حال دادستانی تهران عصر دیروز با انتشار اطلاعیه‌ای در این باره اعلام کرد: «پرونده قضایی آذری جهرمی با شکایت تعداد زیادی از اشخاص حقیقی و حقوقی تشکیل شده، اما در متن تقطیع منتشر شده اغلب این موارد اتهامی حذف شده است.» این اطلاعیه می‌افزاید: «برخی دیگر از عناوین اتهامی متعدد آذری جهرمی در پرونده قضایی تشکیل شده برای وی، نتیجه گزارش‌های نهاد‌های مردم نهاد، ضابطین و نهاد‌های مختلف بوده است که بر اساس نص صریح قانون به دلیل مقدماتی بودن تحقیقات و پرونده این دادسرا از اعلام جزئیات آن معذور است.» دادستانی تهران، با رد برخی گمانه زنی‌ها و شایعات منتشر شده در فضای مجازی در این اطلاعیه اعلام کرده است: طی دو سال گذشته و در دور جدید دادستانی تهران، هیچ حکم قضایی مبنی بر فیلترینگ یا مسدودسازی شبکه اجتماعی صادر نشده است.

این گزارش می‌افزاید: این خبر در فضای مجازی بازتاب زیادی داشت و کاربران هم به آن واکنش‌های متفاوتی نشان دادند. بسیاری از کاربران به احتمال فیلتر اینستاگرام واکنش داشتند و با اشاره به جایگاهی که این پلتفرم در کسب و کار و زندگی مردم پیدا کرده، خواستار بررسی دقیق‌تر این تصمیم شدند. در مقابل برخی کاربران نیز منحصر کردن ماجرای احضار جهرمی به موضوع اینستاگرام را تقطیع خبر دانسته و نوشته اند، بخش عمده‌ای از شکایت‌ها از جهرمی مربوط به شکایت‌های مردمی به ویژه بازنگرداندن پول‌های مردم پس از گرانی غیرقانونی اینترنت بوده است. در عین حال برخی کاربران نیز به تبعات سیاسی این اقدام پرداختند و یکی از کاربران نوشت: این احضار و نبستن فیلترشکن‌ها توسط آذری جهرمی برای بهره برداری در انتخابات کافی است.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcg.w9xrak9qypr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما