دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب : ۲۲۰۱
plusresetminus
مالک هلدینگ حاشیه ساز داماک کیست رابطه شرکت هلدینگ با شرکت ترامپ چیست.
مالک هلدینگ حاشیه ساز داماک کیست؟
صبح‌شد: ویدئویی کوتاه از تبلیغ هلدینگ داماک توسط «جواد هاشمی» باعث ایجاد حواشی زیادی شد تا جایی که این بازیگر از این که این تبلیغ را انجام داده عذرخواهی کرد، اما این اولین بار نیست که یک بازیگر تبلیغ این شرکت را می‌کند در گذشته هم سلبریتی‌هایی به خاطر تبلیغاتی که می‌گیرند مردم را به سرمایه گذاری در برج‌های دبی دعوت کرده اند.

امروز می‌خواهیم به پشت پرده این هلدینگ پی ببریم و به این پرسش‌ها پاسخ دهیم. این هلدینگ متعلق به کیست و چه رابطه‌ای با ترامپ دارد؟ و به این پرسش هم پاسخ داده ایم که چطور در حالی که تحریم هستیم می‌شود از این شرکت‌ها در خارج از کشور خانه خرید.

ترامپ امارات

اگر به لیست پولدارترین ساکنان دبی نگاهی بیندازیم نفر هفتم این فهرست کسی نیست جز مالک هلدینگ «داماک حسین سجوانی».

این فرد که اصالت خود را عراقی می‌داند با تاسیس یک شرکت بزرگ به نام داماک به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ساختمانی در دبی تبدیل شد. دو نکته حائز اهمیت درباره سایت داماک بدون هیچ ابایی می‌توان مشاهده کرد اولا اعلام رسمی «ترامپ اورگانیزیشن» به عنوان همکار ترامپ و دوم ابراز ارادت به شخص ترامپ است. طبق اطلاعات این سایت، سجوانی روابط نزدیکی با آمریکایی‌ها داشته که باعث شده خبرنگار‌های اماراتی وی را «دونالد امارات» بخوانند. گفته می‌شود رابطه این دو از شریک صرف تا جایی جلو رفته که ترامپ برای مراسم عروسی دختر سجوانی به اتفاق خانواده دعوت شده بود.

خروج سرمایه به دبی

در ایران به خاطر تحریم و نبود مبادله رسمی بین بانکی خارجی دو روش مختلف خروج سرمایه به وجود آمده است که این دو روش عبارت است از روش قانونی و غیر قانونی یا بهتر بگوییم غیر رسمی یا صرافی. روش قانونی در کشور معمولا به صورت دولتی انجام می‌شود، اما راه‌های غیر قانونی نیز برای خروج سرمایه از کشور وجود دارد که بیشتر این شرکت‌های سرمایه گذاری خارجی به این روش روی آورده اند که به صورت غیررسمی از طریق صرافی است.

در سال‌های اخیر آمار دقیقی از میزان ورود و خروج ارز غیررسمی در کشور وجود ندارد که این امر موجب شده اتهام پول شویی در ایران قوت بگیرد. همه این‌ها فارغ از بحث مهم خروج سرمایه مولد است که به جای این که در خدمت تولید قرار بگیرد به خارج از کشور می‌رود که باعث دامن زدن بیشتر به بیکاری در کشور می‌شود.

چه باید کرد؟

فارغ از تبعات شوم اقتصادی این نوع سرمایه گذاری ها، اما نکته اصلی در این زمینه اهرم‌های این شرکت‌های سرمایه گذاری هستند که در فضای باز اینستاگرام به تور کردن سرمایه‌های سرگردان هموطنان ما اقدام می‌کنند.

بازیگرانی که شاید ناخواسته بدل به بازیگر اصلی نمایش پول درآوردن این ابر شرکت‌های سرمایه گذاری از جیب هموطنان شده اند. انتظار می‌رود که این سلبریتی‌های محبوب کشورمان با افزایش سواد رسانه‌ای شان از این اتفاق عبرت بگیرند تا دیگر شاهد حوادثی از این قبیل نباشیم.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcg.z9xrak9xqpr4a.html
نظرات منتشر شده : ۲  | 
در صف انتظار : ۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

moseb
الان بازیگرها تبلیغ نکنن هیچکس از ایران نمیره دبی یا ترکیه خونه بخره؟؟؟دلتون خوشه
پشت پرده گفتنتون منو داغون کرد ! خیلی پشت پرده وحشتناکی داشته !!! عزیزم اونا کار میکنن سازندگی میکنن و پول در میارن نه مثل مال ماها که چپ و راست از دزدی و زد و بند و اختلاس پول در میارن !