شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۲۲۴۹
plusresetminus
ظهر دیروز همزمان با انتشار سریال «خوب، بد، جلف: رادیواکتیو»، قسمت اول از مجموعه نمایش خانگی «سیاوش» به کارگردانی سروش محمدزاده نیز منتشر شد.
سریال «سیاوش» ارزش دیدن دارد؟
صبح‌شد: ظهر دیروز همزمان با انتشار سریال «خوب، بد، جلف: رادیواکتیو»، قسمت اول از مجموعه نمایش خانگی «سیاوش» به کارگردانی سروش محمدزاده نیز منتشر شد.

این مجموعه ۱۸ قسمتی که در پلتفرم نماوا منتشر می‌شود، از این پس جمعه‌ها مهمان خانه‌هاست و به شکل واضحی با سریال کمدی فیلیمو رقابت خواهد کرد. این گزارش در ادامه مروری بر قسمت نخست سریال نمایش خانگی «سیاوش» خواهد داشت.

داستان تکراری و کیفیت معمولی
خط اولیه داستان «سیاوش» تکراری است؛ ماجرای جوانی که به خاطر پول، مجبور است با دختری ازدواج کند که دوستش ندارد. با این حال ممکن است در ادامه، مسیر قصه تغییر کند و هنوز راه زیادی تا پایان سریال باقی است.

در حالی که مدتی پیش گفته می‌شد «سیاوش» اسپین‌آف (مجموعه فرعی) سریال نمایش خانگی «ممنوعه» است، اما با مرور قسمت نخست، به نظر می‌رسد «سیاوش» در عین برخورداری از حال‌وهوای مشابه، دارای قصه‌ای مستقل نسبت به «ممنوعه» است. با این حال باید منتظر ماند و ادامه قصه را دید.

«سیاوش» در قسمت اول از نظر کیفیت ساخت، تقریبا مشابه «ممنوعه» نشان می‌دهد و اگرچه ضعف‌هایی در فیلم نامه و کارگردانی دارد، اما در سطح استاندارد نمایش خانگی عمل می‌کند و چیزی ضعیف‌تر از آثار معمول نمایش خانگی نیست.

وفور بازی‌های متوسط

میلاد کی‌مرام که در قسمت نخست سریال، در مرکز قرار دارد، به نظر می‌رسد در نقش «سیاوش» تا حدود زیادی شخصیت خودش را در چندین اثر قبلی تکرار کرده؛ یک شخصیت عصبی، غیرتی، لجوج و بسیار برون‌گرا که هر لحظه برای انفجار، نیازمند یک جرقه کوچک است.

چهره‌پردازی او نیز آثار قبلی‌اش، چون «امیر» و همچنین «ممنوعه» را به خاطر می‌آورد. محمد، ولی زادگان، مرجان اتفاقیان و رضا کیانیان دیگر بازیگران قسمت اول «سیاوش» را تشکیل می‌دهند که بازی‌های متوسطی را به نمایش گذاشته‌اند. چهره‌هایی، چون مجید صالحی و ترلان پروانه نیز هنوز به قصه وارد نشده‌اند.

در مجموع به نظر می‌رسد «سیاوش» از نظر نقش‌آفرینی، چنگی به دل نمی‌زند و شگفت آن که بر اساس تیتراژ پایانی سریال، ظاهرا میلاد کی‌مرام در نقش بازیگردان نیز ظاهر شده است؛ اتفاقی که برای بازیگری در قواره کی‌مرام، تا حدی عجیب است. مشخص نیست نقش این بازیگر در مقام بازیگردان تا چه اندازه تأثیرگذار بوده، اما به هر حال بازیگردان را نمی‌توان نسبت به بازی‌های ضعیف سریال فاقد سهم دانست.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdci.5arct1ar3bc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما