شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۲۳۵۴
plusresetminus
"مهناز افشار" از جمله سلبریتی‌هایی بوده که طی سال‌های اخیر با نوع موضع‌گیری‌های سطحی خود، عدم اطلاع و به نوعی بی‌سوادی خود در بسیاری از موضوعات روز را نشان داده؛ اخیراً دروغ‌ "مهناز افشار" درباره تزریق واکسن کرونا هم افشا شد.
گاف جدید مهناز افشار
صبح‌شد: با گسترش شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها بین مردم، یکی از آسیب‌های جدی ایجاد شده، خارج شدن فرآیند اطلاع‌رسانی از رویه معمول خود است. روش درست دستیابی به اطلاعات خبری و تحلیلی از جانب رسانه‌هایی است که با این هدف، ماهیت وجود پیدا کرده‌اند و وقتی این مجرای دسترسی به اطلاعات به صفحات شخصی افراد مشهور یا کانال‌های بی‌هویت در شبکه‌های اجتماعی تنزل پیدا کند باید منتظر عواقب ناشی از دروغ‌پراکنی‌ها و شایعه‌سازی‌ها هم باشیم.


یکی از اصلی‌ترین دستاویز‌ها برای شایعه‌پراکنی‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی، موضوع واکسن کرونا است که حتی صدا و سیما هم از این سبک ارائه اطلاعات بی‌نصیب نمانده است؛ وقتی یک فوتبالیست با حضور در یک برنامه تلویزیونی ادعا می‌کند که فلان فرد به کرونا مبتلا بوده و بعد از تزریق واکسن خوب شده! معلوم می‌شود که حتی جامعه به اصطلاح نخبگانی کشور هم تحت تأثیر اخبار بی‌پایه و کاذب فضا‌های مجازی قرار گرفته‌اند و حتی نمی‌دانند واکسن برای پیشگیری است نه درمان!

این موضوع برای بسیاری افراد مشهور از جنبه بی‌اطلاعی قابل بررسی است، اما از طرف دیگر برخی سلبریتی‌های خارج‌نشین به عمد اقدام به "دروغ‌پراکنی" می‌کنند و شرایط از جانب این جریان به گونه‌ای پیش می‌رود که انگار در تمام جهان واکسیناسیون عمومی انجام شده است و تنها در ایران این رویداد اتفاق نیفتاده است! در حالی که در حال حاضر، ایران کمترین میزان مرگ و میر کرونا در جهان را دارد.

"مهناز افشار" از جمله سلبریتی‌هایی بوده که طی سال‌های اخیر با نوع موضع‌گیری‌های سطحی خود، عدم اطلاع و به نوعی بی‌سوادی خود در بسیاری از موضوعات روز را نشان داده و البته در برخی موارد مانند جریان تبلیغ "آمپول نالوکسان" توسط وی مشخص شد که دریافت "پول" تنها انگیزه وی از چنین تبلیغی بوده است!

و حالا مهناز افشار در جریان واکسن کرونا در توئیتی مدعی شده خودش واکسن کرونا را زده با این عبارت "اینجا زدم با اجازه! "، اما در توئیت ۵ روز بعد و با فراموش کردن ادعای اخیر خود می‌گوید که "واکسن نوبت ما نرسیده! "

چنین دروغ‌هایی را نمی‌توان حمل بر ناآگاهی وی کرد و در شرایط سخت کشور شبیه به غرض‌ورزی برای فشار به افکار عمومی است؛ توجه به همین دیتا‌های دروغین نتیجه‌اش می‌شود "فریاد‌های احمقانه" جماعت دیگری از سلبریتی‌ها در داخل کشور!


انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcf.td0iw6dmjgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما