يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۲۳۶۸
plusresetminus
فریدون مهروانی، ملقب به فری کثیف صاحب اغذیه‌فروشی معروف «فریدون» در خیابان نیلوفر تهران روز پنجشنبه شانزدهم بهمن ماه درگذشت.
آنچه در مورد فری کثیف باید بدانیم
صبح‌شد: فریدون مهروانی، ملقب به فری کثیف صاحب اغذیه‌فروشی معروف «فریدون» در خیابان نیلوفر تهران روز پنجشنبه شانزدهم بهمن ماه درگذشت. این خبر باعث داغ شدن هشتگ «فری کثیف» در توییتر فارسی شد و کاربران از خاطره‌های‌شان نوشتند.

آنچه می‌خوانید منتخبی از این توییت‌هاست: «فریدون یا فری کثیف، آدمی که اسمش گره خورده بود با ساندویچ و تبدیل شده بود به بخشی از هویت یک شهر، توی محله ما در بندرعباس یه نفت فروش بود به اسم غُلی نفتی که در دوران آبگرم‌کن نفتی، توی کوچه‌ها می‌چرخید و نفت می‌فروخت، وقتی مُرد دیگه نفتی نیومد دم خونه، مردم گفتن وزیر نفت مُرد»، «مامان بزرگم زنگ زد به من و بابام به خاطر فوت فری‌کثیف تسلیت گفت»، «تن‌ها خاطره‌ای که از فری کثیف دارم اینه که رفتم دیدم کثیفه از بغلی‌ش ساندویچ خریدم که اونم کثیف بود»، «اغذیه فریدون واقع در خیابان نیلوفر تهران حدود ۴۰ سال است که فعال بوده و بیشتر به خاطر شیشه روغن دود شده و سیب‌زمینی با سس مخصوصش معروف است»، «فری کثیف رفت، خدا دایی پارک لاله رو واسمون نگه داره»، «من از دیشب که فهمیدم فری کثیف دیگه نیست، میلی به فست فود از خودم نشون نمیدم»، «فری کثیف در دوران اوج دو تا ساندویچ داشت که هوش از سر می‌پروند.

یکی رویال‌هات‌داگش که محشر بود، یکی هم یه ساندویچ که اسم اصلیش رو یادم نیست ولی همه ویژه صداش می‌کردن»، «فری کثیف خاطره سال‌های آخر ایران بودنمه. نزدیک روزنامه بود. نهار می‌رفتیم. توی دفترچه سفارش می‌نوشت. سیب‌زمینی یا به قول خودش سیبش معروف بود. رست‌بیفش رو خیلی دوست داشتم.

اخلاق نداشت. چه شب‌ها که جلوی مغازه‌ش تو صف واستادیم و توی ماشین توی نیلوفر ساندویچ خوردیم و خاطره ساختیم. یادش بخیر»، «هر جوری حساب می‌کنم یک توییت به فری کثیف بدهکارم هر چند این لقب را دوست نداشت؛ بابت یک عمر ساندویچ‌های پُر ملاط که خوردم و دوست داشتم و به یاد اون دفترچه شلوغ و مغشوشش که سفارشات را می‌نوشت و یقینا کسی جز خودش نمی‌توانست رمزخوانی کند» و «ساندویچی آقا فری معروف به فری کثیف با روزنامه ما ۳۰۰-۲۰۰ متر بیشتر فاصله نداره. ما هم توی این ۱۰ سال مشتریش بودیم.

آقا فری از یک ریالش نمی‌گذشت ولی بار‌ها دیدم که به افراد بی‌بضاعت ساندویچ رایگان میده. شاید به همین دلیل کسب وکارش همیشه برکت داشته».

 
https://sobhshod.ir/vdca.inuk49nea5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما