شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب : ۲۴۲۹
plusresetminus
در روز روشن برای رئیس‌جمهور قانونی کشور طلب «مرگ» می‌کنند؛ سوار بر موتور‌هایی که قرار بود امسال حامل اتحاد و یکپارچگی ملی باشد، علیه شخص دوم نظام هتاکی می‌شود.
طلب مرگ برای رئیس جمهور بر روی موتور سیکلت!
صبح‌شد: در روز روشن برای رئیس‌جمهور قانونی کشور طلب «مرگ» می‌کنند؛ سوار بر موتور‌هایی که قرار بود امسال حامل اتحاد و یکپارچگی ملی باشد، علیه شخص دوم نظام هتاکی می‌شود؛ پرچم ایران در دست، در جشن پیروزی انقلابی که نظام از آن برآمد، بدزبانی می‌کنند. از همه زشت‌تر از زشت‌گویی خود فیلم می‌گیرند، در اینترنت می‌گذارند و خوراک آماده برای تریبون‌های معاند فراهم می‌کنند!

این حرکت گستاخانه در شرایطی که درست یک هفته پیش رهبر معظم انقلاب بدزبانی و بدگویی را نهی کرده بودند، حامل چه پیام و چه معنایی است؟ همزمان با این که مراسم ۲۲ بهمن چهل‌ودومین بهار انقلاب با وجود شیوع کرونا با حضور گسترده خودرویی و موتوری مردم در سراسر کشور و با حفظ دستورالعمل‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، جمعی از افراد در مراسم ۲۲ بهمن اصفهان شعار «مرگ بر روحانی» سردادند.

واکنش‌ها به توهین به روحانی

شعار علیه روحانی در اصفهان، در مهم‌ترین مراسم ملی_انقلابی کشور، زودتر از آن که تصور شود به بحث داغ رسانه‌ها تبدیل شد و واکنش قاطع برخی شخصیت‌ها و مسئولان را برانگیخت و باعث طرح نکات مهمی شد.

از معاون اول رئیس‌جمهور که با ارسال نامه به رئیس دستگاه قضا، خواستار برخورد قانونی شد تا مشاور روحانی که درباره «اغتشاش» و «آتش‌بازی با احساسات عمومی» هشدار داد.

از رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری که آن را «اقدامی به غایت ضدملی و مجرمانه» خواند تا وزیر ارشاد که خواستار «اعلام موضع» ستاد امر به معروف اصفهان شد؛ از معاون ارتباطات دفتر روحانی که از «نفوذ» و «سرکشی» گفت تا دبیر شورای امر به معروف کشور که این بدعت زشت را محکوم کرد و ... در این بین اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه، با اشاره به رفتار‌های موهن عده‌ای موتورسوار که خطاب به رئیس جمهور شعار‌هایی مخرب و غیراخلاقی سردادند، خواستار دستور اقدام و پیگیری قاطع این موضوع شد.

لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور نیز گفت: ضابطان دادگستری گزارش وقایع اخیر را به مراجع صالح قضایی بدهند. واعظی رئیس دفتر رئیس جمهورنوشت: ایجاد انشقاق در صفوف به هم‌پیوسته راهپیمایان، طرح شعار‌های انحرافی و توهین به رئیس‌جمهور منتخب ملت در مراسمی که نماد وحدت ملی و یکپارچگی ایرانیان در مواجهه با ناظران فراملی است، اقدامی به غایت غیرمسئولانه، ضدملی، تفرقه‌افکنانه و البته مجرمانه است. حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور هم در توییتر خود نوشت: «تجربه نشان داده است از راه‌اندازی جریانات خودجوش! و شعار‌های سازمان‌یافته علیه دولت تا سوءاستفاده دشمنان و شکل‌گیری اغتشاش علیه نظام راهی نیست.

در سالگرد پیروزی انقلاب و شرایط حساس سیاست خارجی، آتش‌بازی با احساسات عمومی عواقب دردناکی دارد.»

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد نیز در یک توییت با انتقاد از توهین به رئیس جمهور در راهپیمایی ۲۲ بهمن در توییتر نوشت: «موتورسواران یک شهرستان در سالگرد انقلاب، با وجود تاکید رهبر انقلاب بر حفظ حرمت‌ها و پرهیز از بدزبانی، به فحاشی به رئیس جمهوری منتخب پرداختند. ستاد امر به معروف آن شهرستان که در دوچرخه‌سواری بانوان موضعی فعال دارد، در موضوع موتورسواران فحاش نمی‌خواهد اعلام موضع کند؟»

اماجلیل محبی، دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر کشور نیز در توییتی نوشت: توهین به رئیس جمهور قانونی کشور هم حرام و هم جرم است. کسانی که از این کار حمایت کرده و می‌کنند نیز در جرم آن‌ها شریک اند.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdci.rarct1a53bc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما