يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۲۴۵۱
plusresetminus
یکی از گزینه‌هایی که همواره از او به عنوان یکی از کاندیدا‌های احتمالی ۱۴۰۰ یاد می‌شود، علی لاریجانی رئیس سابق مجلس است.
علی لاریجانی رئیس جمهور می‌شود؟
صبح‌شد: یکی از گزینه‌هایی که همواره از او به عنوان یکی از کاندیدا‌های احتمالی ۱۴۰۰ یاد می‌شود، علی لاریجانی رئیس سابق مجلس است.

در این بین کارشناسان و فعالان سیاسی بسیاری درباره نامزدی او درانتخابات و حتی از ائتلاف باظریف سخن گفته اند، اما در تازه‌ترین اظهار نظر برادر وی یعنی محمد جواد لاریجانی زمزمه‌های کاندیداتوری رئیس سابق مجلس را قوت بخشیده است.

به گزارش تسنیم محمدجواد لاریجانی با اشاره به این که زوج انتخاباتی در ایران فعلاً جواب نمی‌دهد در خصوص انتخابات ریاست جمهوری معتقد است که که اگر برادرش و رئیسی و قالیباف ثبت‌نام کنند، رقابت اصلی میان آن‌ها خواهد بود: «تئوری زوج الان در ایران زود است و نمی‌گیرد و به نظرم زمینه ندارد. این اسم‌هایی که من می‌بینم در رسانه‌ها هست، آقای رئیسی، قالیباف، علی لاریجانی، ظریف، سردار محمد، فتاح، جلیلی و آقای جهانگیری هست که در میان این‌ها نیرو‌های اصولگرای مهمی حضور دارند. پیش بینی من این است اگر غالب دوستانی که نام بردم ثبت نام کنند، رقابت اصلی بین آقای رئیسی، قالیباف، علی لاریجانی اتفاق خواهد افتاد نه این که بقیه لیاقت ندارند، ولی به هر حال رقابت یک پدیده اجتماعی است و این رقابت مهم را شکل می‌دهد شاید برای شرکت عمومی مردم چیز بدی نباشد.»

  محمد جواد لاریجانی در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در این شرایط اصلاح طلبان از علی لاریجانی دفاع کنند؟ اظهار کرد: «به هر حال آن‌ها باید سبک و سنگین‌های خودشان را بکنند، چون در سال ۷۶ و جریانات آقای خاتمی آن‌ها به خون علی لاریجانی تشنه بودند، این تشنگی حالا ممکن است کمی فروکش کرده باشد، ولی همیشه هست و آن‌ها می‌ترسند و می‌گویند ایشان آدم پیچیده‌ای است و در زمان مناسب ممکن است بلا سرشان بیاورد. مرحوم گل آقا می‌گفت پیش بینی‌های جواد لاریجانی غیر از مواردی که درست است بقیه‌اش غلط است (با خنده). ولی به هر حال نیرو‌های خیلی خوبی در میان کاندیدا‌ها دیده می‌شود. آقای جلیلی، سردار محمد و خیلی نیرو‌های برازنده و کاری دیگر که اگرچه مشهور نیستند، ولی از لحاظ اجرایی می‌توانند هر کدام رکنی از ارکان دولت بعدی باشند. منتها به نظر من اگر این‌ها ثبت نام کنند، رقابت اصلی حول سه اسم می‌گردد: آقای رئیسی، قالیباف و علی لاریجانی.»

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcd.k0x2yt0ofa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما