دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۲۴۷۵
plusresetminus
از سال گذشته قاتل سریالی یا همان کرونای معروف در کل دنیا ویراژ می‌دهد و بدون این‌که پولدار بشناسد یا فقیر، چهره بشناسد یا غیرچهره و... به سراغ آدم‌های مختلف رفته و همچنان هم به ویراژ‌های خودش ادامه داده‌است.
همه جزئیات از سری جدید سریال پایتخت
صبح‌شد: از سال گذشته قاتل سریالی یا همان کرونای معروف در کل دنیا ویراژ می‌دهد و بدون این‌که پولدار بشناسد یا فقیر، چهره بشناسد یا غیرچهره و... به سراغ آدم‌های مختلف رفته و همچنان هم به ویراژ‌های خودش ادامه داده‌است.

این قاتل سریالی در همه بخش‌های زندگی عواقب منفی‌اش را به جا گذاشته‌است، حتی روی تولید و ساخت آثار نمایشی و غیرنمایشی هم تاثیر داشته و گاهی منجر به توقف‌های میاندوره‌ای در تولید آثار سازندگان شده‌است.

گروه سازنده پایتخت ۶ هم از این اتفاق مستثنا نبودند و هنگام تولید این اثر برای نوروز ۹۹ با کرونا دست و پنجه نرم می‌کردند و همین موضوع باعث شد نتوانند تولید این فصل از سریال پایتخت را به سرانجام برسانند و سریال بدون پایان‌بندی تمام شد. این اتفاق به دلخوری بینندگان تلویزیون منجر شد و همه دوست داشتند پایان سریال پایتخت را به تماشا بنشینند.

در طول سال جاری، مرتب خبر‌هایی مبنی بر تولید پایان پایتخت۶ شنیده می‌شد، اما به تحقق نمی‌پیوست. تا این‌که طلسم این ماجرا شکسته شد و عوامل سازنده سریال تصمیم گرفتند دو قسمت پایانی این سریال را بسازند تا مردم سال تحویل و نوروز۱۴۰۰ را با طعم پایتخت شروع کنند. آن‌ها مثل همیشه با انرژی کارشان را شروع کردند تا با یک پایان‌بندی جذاب، هم مردم را سرگرم کنند و هم مثل همیشه به موضوعات اجتماعی تلنگر بزنند. در واقع گروه سازنده این سریال می‌خواهند این فصل جدید از پایتخت را برای قبل از نوروز آماده کنند تا به این واسطه لبخند را به لب مخاطبان شبکه یک بیاورند. به همین دلیل با الهام غفوری، تهیه‌کننده مجموعه پایتخت به صحبت نشستیم تا از جزئیات این اثر بگوید.

اتفاقات جالب

سیروس مقدم مثل همیشه سکانداری سریال پایتخت را به عهده دارد و تلاش می‌کند مردم با تماشای جمع‌بندی فصل ششم این سریال هم حسابی غافلگیر شوند و هم این‌که برایشان جذاب باشد. در واقع، او در هر قسمت از این مجموعه نه تنها به مفاهیمی همچون خانواده و حمایت از همدیگر تاکید دارد، بلکه تلاش می‌کند فضا‌های بکر و جذاب ایران را به تصویر بکشد و مردم را با یک قصه شیرین و جذاب نه تنها سرگرم کند، بلکه آن‌ها با تماشای این مجموعه هم به مفاهیم این سریال فکر کنند.


این کارگردان همراه گروهش در این سریال نشان می‌دهند چطور همبستگی بین اعضای خانواده باعث می‌شود مشکلات را پشت سر بگذارند. الهام غفوری در این‌باره اعلام می‌کند: گروه سازنده سریال پایتخت در طول سال جاری درصدد بوده بخش پایان‌بندی سریال را بسازد، حتی مدتی هم به خاطر کرونا صبوری کرد تا ویروس کرونا کمرنگ شود یا از بین برود و از آنجا که این اتفاق نیفتاد به همین دلیل گروه تصمیم گرفت به یک داستان خوب برای جمع‌بندی سریال برسد تا فینال فصل ششم از سریال پایتخت مردم را سرگرم کند و این فصل از سریال هم با اتفاقات جالب به پایان برسد. البته مردم هم درخواست داشتند جمع‌بندی این فصل از سریال پایتخت را به تماشا بنشینند و از سوی دیگر ما هم به عنوان سازنده موظف بودیم پایان سریال را تولید کنیم. به همین دلیل دست به کار شدیم تا بخش پایانی را جلوی دوربین ببریم.

چه خبر از زمان پخش؟

شبکه یک سیما از چندی پیش اعلام کرده فصل سوم نون. خ قرار است ایام نوروز روانه آنتن شبکه یک شود. حال برای برخی از مخاطبان این علامت سوال شکل گرفته که پس چه زمانی دو قسمت پایانی سریال پایتخت ۶ پخش می‌شود. خبر‌ها حاکی از آن است که قرار شده دوشب پایانی سال ۹۹ این دو قسمت پخش شود و از اول نوروز سریال نون. خ روی آنتن برود.

در واقع سازندگان سریال پایتخت درصدد هستند که مردم سبزی‌پلو و ماهی شب عیدشان را با طعم پایتختی‌ها میل کنند و به سراغ سال ۱۴۰۰ بروند که اتفاقات خوب برایشان پیش بیاید.


مازندران؛ میزبان جمع‌بندی پایتختی‌ها

یکی از امتیازات سریال پایتخت که باعث شده بیشتر میان مردم دیده شود، تهران‌گریزی‌اش بود. در واقع سازندگان سریال پایتخت فقط به سراغ تهران نرفتند و اکثر صحنه‌های این سریال در شمال و جنوب ایران ضبط شده و مخاطبان با زیبایی‌های این بخش‌ها از ایران هم به‌واسطه سریال پایتخت آشنا شدند. در واقع هدف سیروس مقدم نشان دادن زیبایی‌های ایران بوده‌است؛ به همین دلیل سراغ شهر‌های دیگر هم رفته‌است. نکته قابل تامل این‌که پایان‌بندی فصل ششم از سریال پایتخت در استان مازندران ضبط می‌شود و گروه در این استان مستقر است و طبق گفته تهیه‌کننده گروه، زمان تصویربرداری دو قسمت پایانی این مجموعه حدود یک ماه زمان می‌برد و گروه در شهر‌های استان مازندران مشغول ضبط است.


قصه را کی می‌نویسد؟

مثل همیشه طراح، سرپرست فیلمنامه، مشاور کارگردان و بازیگردان سریال پایتخت، محسن تنابنده است که در سریال هم همان نقش نقی معمولی را بازی می‌کند. نقی مثل دیگر قسمت‌ها درگیر ماجرا‌هایی در فصل ششم از پایتخت شد. مخاطبان در ابتدا او را در نقش راننده نماینده مجلس دیدند که حرف‌های سیاسی هم می‌زند، اما بعد از مدتی از شغل‌اش فاصله می‌گیرد. حالا باید به انتظار بنشینیم که در دو قسمت پایانی این فصل از سریال پایتخت چه اتفاقاتی برای نقی می‌افتد.

نکته قابل تامل این است که برای نگارش سریال فصل ششم پایتخت، آرش عباسی برای نویسندگی کمک کرده بود که حالا برای دو فصل باقیمانده محسن تنابنده به سراغ برادرش محمد تنابنده رفته و او به سرپرستی محسن تنابنده جمع‌بندی این فصل را به نگارش درآورده‌است.

حال باید ببینیم این دو برادر برای این بخش از سریال چه کرده‌اند. شنیده‌ها می‌گوید که گروه نویسندگی برای نگارش فینال این فصل از سریال چند ماه وقت گذاشته تا به یک پایان‌بندی درست برسد و قصه برای مخاطبان جذابیت لازم را داشته باشد. همچنین تغییراتی در داستان داده شده تا برای مخاطبان جذاب باشد. البته تعداد شخصیت‌ها کم نشده‌اند و شخصیت‌های اصلی سریال حضور دارند. همچنین درباره این‌که آیا پایتخت۷ هم ساخته می‌شود یا نه در حال حاضر خبری نیست و معاونت سیما باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد فصل هفتم سریال را هم بسازد یا نه.

آنچه در «پایتخت ۶» دیدیم

نزدیک یک سال از پخش فصل ۶ این سریال محبوب گذشته است و بسیاری از خاطر بردند که قصه پایتختی‌ها به کجا رسیده بود و ماجرای این شخصیت‌ها قرار است از چه مقطعی پیگیری شود. طبق آنچه دیدیم هر یک از آدم‌های این قصه در سری ششم ماجرا‌هایی را از سرگذراندند و طبق گفته سازندگان این سریال قرار است سرنوشت بهتاش، ارسطو و دیگر شخصیت‌ها در این دو قسمت پایانی مشخص شود. در اینجا نگاهی به اتفاقات اصلی چند شخصیت محوری سریال انداخته‌ایم:

بابا پنجعلی: قصه پایتخت ۶ از جایی آغاز شد که باباپنجعلی به رحمت خدا رفته‌است و جسدش برای آزمایش‌های پزشکی به دانشگاه سپرده شده‌است. هر چند شخصیت پدربزرگ دیگر در این فصل حضور فیزیکی نداشت، اما همچنان سرنوشت او دستمایه طنز‌های کلامی میان شخصیت‌ها قرار می‌گرفت.

 ارسطو: به خاطر جرایم مالی مدتی را در زندان سپری کرده‌است و قسمت اول این فصل از حبس بیرون آمد. او که رابطه‌اش با نقی شکرآب شده، بی‌پشتوانه و دست‌تنگ به دنبال راهی برای امرار معاش می‌گردد و در این مسیر ناخواسته با پیشنهاد شخصی به‌نام کاووس، در کار جابه‌جایی مواد مخدر می‌افتد و دردسر‌هایی برای خانواده ایجاد می‌کند.

بهبود: در فصل ۵ سریال گفته می‌شود بهبود در آفریقا فوت شده‌است. او در این فصل به سریال بازگشت و این بازگشت غیرمنتظره کاسه و کوزه خانواده را حسابی به هم ریخت. ضمن این‌که بهبود به بیماری سندرم دست بی‌قرار مبتلا شده‌است و همین باعث ایجاد مشکلات و لحظات کمدی برای همه می‌شود.

هما: در این فصل از سریال هما همچنان همان زن عاقل خانواده است که همیشه سعی در راهنمایی دیگران دارد. او به دنبال علاقه‌اش می‌رود و گوینده اخبار می‌شود که این خود ماجرا‌های کمدی را رقم می‌زند. در این فصل هم با وجود علاقه‌ای که میان او و نقی هست، این زن و شوهر سر ماجرا‌های مختلف با یکدیگر اختلاف‌نظر و کل‌کل دارند.
نقی: در این فصل راننده شخصی نماینده مجلس‌شورای‌اسلامی شده و حسابی هم جوگیر است. با خودش سلاح اسباب‌بازی و نانچیکو حمل می‌کند و به صورت اغراق شده سعی در محافظت از آقای نماینده دارد و در این مسیر دردسر‌هایی درست می‌کند تا بالاخره از کار بیکار می‌شود و....

رحمت: با درگذشت بهبود، از میانه‌های همین فصل۵ ماجرای دلدادگی رحمت و فهیمه و ازدواج آنان مطرح می‌شود. او حالا وضع مالی خوبی دارد و آرایشگاهی برای خود دست و پا کرده و در تدارک عروسی است. اما با حضور مجدد بهبود در قصه، مسیر زندگی‌اش تغییر و در آخر با شخص دیگری ازدواج می‌کند.

فهیمه: خواهر نقی در ابتدای این فصل به فکر راضی کردن فرزندانش برای ازدواج با رحمت است. او به کمک رحمت آرایشگاه راه‌اندازی کرده، تغییرات ظاهری داشته و حسابی به سر و وضع خود می‌رسد تا این که خبر می‌آید بهبود در راه است و زندگی فهیمه باید به حالت قبل بازگردد. او تلاش می‌کند تمام ماجرا‌های این چندسال را از بهبود مخفی کند.

بهتاش: او که در فصل پیش بیکار و بی‌مسؤولیت معرفی شده بود، در این فصل وارد فوتبال حرفه‌ای شده و وضع مالی نسبتا خوبی دارد. بهتاش لقب پتر چک ایران را گرفته و در تیم فوتبال نساجی مازندران دروازه‌بان سوم است. البته شانس به او رو می‌آورد در مقابل پرسپولیس بازی می‌کند و به این طریق مسیرش برای بستن یک قراردارد خارجی باز می‌شود. ارسطو هم در این راه بهتاش را همراهی می‌کند و....

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcj.ae8fuqexisfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما