پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۲۵۰۴
plusresetminus
شبکه تلویزیونی بی بی سی یک نوار ویدئویی متعلق به دختر جوان حاکم دبی را منتشر کرد که در آن او می‌گوید، زندانی شده و جانش در خطر است.
دختر حاکم دبی کجاست؟
صبح‌شد: شبکه تلویزیونی بی بی سی یک نوار ویدئویی متعلق به دختر جوان حاکم دبی را منتشر کرد که در آن او می‌گوید، زندانی شده و جانش در خطر است.

شاهزاده لطیفه بنت محمد آل مکتوم، ۳۴ ساله در سال ۲۰۱۸ تلاش کرد با کمک یک مقام اطلاعاتی سابق فرانسه که در قایقی منتظر او بود از طریق دریا  از امارات فرار کند، اما نیروهای کماندو او را در مقابل سواحل هند بازداشت کردند.

بنا به تایید خواهر لطیفه، او در دبی در حبس به سر می‌برد و نیروهای پدرش او را تحت نظر دارند و مواد مخدر به او می‌دهند.به نوشته آخرین خبر، شاهزاده لطیفه در این نوارویدئویی می‌گوید: «من مثل یک گروگان در ویلایی که به زندان تبدیل شده بازداشت هستم».

او می افزاید: «نیروهای پلیس خبر دادند که من همه عمرم در زندان خواهم ماند و دیگر خورشید را نخواهم دید».

دختر حاکم دبی می گوید: «من هر روز نگران جانم و سلامتی‌ام هستم». شاهزاده لطیفه ادامه می دهد: «این ویلا در محاصره نیروهای پلیس است و  سه نیروی پلیس خارج ویلا و دو نیرو هم در داخل آن جا را کنترل می‌کنند».

شاهزاده لطیفه ماه فوریه سال ۲۰۱۸ تلاش کرد با کمک دوستانش از دبی فرار کند. او همچنین در پیامی ویدئویی که قبل از فرار ضبط کرده بود، گفت: "اجازه رانندگی ندارم. به هیچ وجه نمی‌توانم سفر کنم یا حتی از دبی خارج شوم."او همچنین ازماجرای دستگیری اش می گوید که "در برابر سربازانی که می‌خواستند هنگام فرار با قایق او را بگیرند "با دست و پا زدن و جنگیدن" مقاومت کرده و یکی از آن ها را طوری گاز گرفته که جیغ اش درآمده است.

بعد از آن که به او آرامبخش زدند بیهوش شده، با هواپیمای خصوصی او را به دبی برگردانده‌اند و بعد از رسیدن به مقصد به هوش آمده است. او را به تنهایی و بدون دسترسی به کمک‌های پزشکی و حقوقی در ویلایی نگهداری کردند که در و پنجره‌هایش قفل بوده و پلیس از آن محافظت می‌کرده است"

روایت لطیفه از فرار ناموفق و گرفتن و بازداشت او را یکی از دوستان نزدیکش به نام تینا یاوهیانن، مارکوس از بستگان مادری‌اش و دیوید هی، فعال اجتماعی که کارزار آزادی لطیفه را راه‌انداخته‌اند، با برنامه پانوراما مطرح کردند. آن ها می‌گویند پیام‌های ویدئویی لطیفه را به دلیل نگرانی از جانش افشا کرده‌اند.

جالب این جاست که شاهزاده «هیا بنت الحسین» همسر حاکم دبی و دختر حسین پادشاه درگذشته اردن (خواهر ناتنی عبدا...دوم، شاه کنونی اردن) نیز تیر ماه ۱۳۹۸  به همراه «زاید» پسر ۷ ساله و «آل جلیله» دختر ۱۱ ساله‌اش به طور مخفیانه به آلمان گریخت.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی و نایب رئیس امارات متحده عربی، یکی از ثروتمندترین دولتمردان جهان است.او دبی را به یکی از قطب‌های اقتصادی خاورمیانه و جهان تبدیل کرده اما فعالان حقوق بشر می‌گویند که در این شهر مخالفان به هیچ وجه تحمل نمی‌شوند و سیستم قضایی با تبعیض با زنان برخورد می‌کند.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcc.xqia2bqp0la82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما