قصه از آنجایی شروع شد که یکی از کاربران سایت شیپور آگهی‌ای در این سایت منتشر می‌کند و بعد از دقایقی پیامکی با این عنوان که آگهی شما در سایت شیپور با موفقیت ثبت شد، جهت تمدید آگهی باید مبلغ هزار ریال پرداخت کنید در غیر اینصورت آگهی شما از سایت حذف می‌شود، دریافت کرد.

صبح‌شد: ماجرا از گذاشتن آگهی در سایت شیپور آغاز شد، آگهی که برای آگهی دهنده گران تمام شد.

قصه از آنجایی شروع شد که یکی از کاربران سایت شیپور آگهی‌ای در این سایت منتشر می‌کند و بعد از دقایقی پیامکی با این عنوان که آگهی شما در سایت شیپور با موفقیت ثبت شد، جهت تمدید آگهی باید مبلغ هزار ریال پرداخت کنید در غیر اینصورت آگهی شما از سایت حذف می‌شود، دریافت کرد.

 

در بخش دیگر این پیامک لینکی برای آگهی دهنده ارسال شده بود تا از طریق آن مبلغ مورد نظر را پرداخت کند.

با توجه به مبلغ اندک، آگهی دهنده وارد درگاه شده و رمز خود را وارد می‌کند، اما به جای یک هزار تومان، مبلغ ۹۰۰ هزارتومان از حساب او برداشت می‌شود.

 

این مالباخته با پیگیری از پشتیبان با این پاسخ مواجه می‌شود که احتمال هک شدید و لینک ارسالی از طریق شرکت برای شما ارسال نشده بوده است.

مالباخته در پاسخ به این سوال که چطور اینگونه اعتماد کردید، به صبح شد می‌گوید اصلا به ذهنم خطور نمی‌کرد که امکان کلاهبرداری با توجه به رمز پویا وجود داشته باشد.

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا پایتخت که روز گذشته پس از ۳۰ سال خدمت بازنشسته شد، در آخرین گفت‌وگوی خود به پایگاه خبری و تحلیلی صبح شد می‌گوید: شهروندان باید پیش از هرگونه اقدامی، از صحت این پیامک‌ها مطلع شوند.

سرهنگ کاظمی با بیان اینکه ممکن است در این کلاهبرداری‌ها از اسامی شرکت‌ها و نرم افزار‌ها مختلف استفاده شود، می‌افزاید: مسئولیت این کلاهبرداری‌ها با این نرم افزار‌ها نیست و شهروندان باید قبل از وارد شدن به درگاه‌های غیرمجاز و یا استفاده از سایت‌های جعلی توجه بیشتری داشته باشند.

او در خاتمه البته نکته عجیبی را مطرح می‌کند که با توجه به آن به نظر می‌رسد یا این مالباخته اولین قربانی این روش کلاهبرداری است یا تاکنون مالباختگان این نوع کلاهبرداری برای شکایت به پلیس مراجعه نکردند؛ رئیس پیشین پلیس فتا پایتخت عنوان می‌کند تاکنون در این رابطه شاکی‌ای برای ثبت شکایت خود در پلیس فتا پایتخت حضور پیدا نکرده است.

 

انتهای پیام/

برچسب ها