جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۲۷۳۱
plusresetminus
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن توضیح وضعیت بیماری کرونا در استان خوزستان، از ورود حدود یک میلیون دوز واکسن کرونا از سبد کووکس مابین روز‌های ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ تا ۸ فروردین ۱۴۰۰ و آغاز واکسیناسیون گروه دوم اولویت‌های تزریق واکسن خبر داد.
واکسیناسیون همگانی چه زمانی آغاز می‌شود؟
صبح‌شد:  علیرضا رئیسی در گفتگو با ایسنا، درخصوص تامین واکسن آسترازنیکا از سبد کووکس، گفت: تاریخ حدودی که برای ارسال واکسن به ما اعلام شده است به ترجمه فارسی و تقویم ایران مابین ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ تا ۸ فروردین ۱۴۰۰ است. میزان واکسنی که در این موعد قرار است به دستمان برسد حدودا یک میلیون دوز است که برای گروه دوم اولویت تزریق می‌شود.
آغاز واکسیناسیون گروه دوم اولویت از فروردین ماه

رئیسی با بیان اینکه به این ترتیب با رسیدن این واکسنها، واکسیناسیون دومین گروه اولویت مشخص شده در سند ملی، آغاز می‌شود، تاکید کرد: در فاز دوم به ترتیب افراد بالای ۸۰ سال، بالای ۷۵ سال، بالای ۷۰ و بالای ۶۵ سال و بیماران زمینه‌ای ۱۶ تا ۶۴ سال واکسن دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: با احتساب تولید واکسن ایرانی کرونا از تیرماه به بعد، حجم بسیار زیادی واکسن به دستمان می‌رسد. هدف اول ما در واکسیناسیون کاهش میزان مرگ و میر است که با واکسیناسیون گروه آسیب پذیر محقق می‌شو. هدف دوم نیز قطع زنجیره ویروس است.
خوزستان در وضعیت قرمز

جریمه ورود خودرو‌های غیربومی به خوزستان

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان خوزستان در وضعیت قرمز است، تصریح کرد: بر همین اساس رفت و آمد‌ها کاملا محدود است و خودرو‌های غیربومی یا نمی‌توانند وارد استان شوند و یا با جرایم سنگینی مواجه خواهند شد. عزیزان ساکن در خوزستان هم نمی‌توانند از استان خارج شده و به استان دیگری وارد شوند. در مورد پرواز‌ها هم محدودیت ایجاد شده است و افرادی که بخواهند از خوزستان با هواپیما یا قطار تردد کنند باید تست منفی کرونا در دست داشته باشند.

وی افزود: در ارتباط با رعایت پروتکل‌ها شرایط خوزستان نسبت به دو هفته قبل خیلی بهتر شده است، اما هنوز هم به حد مطلوبمان نرسیده‌ایم. رعایت پروتکل‌ها در برخی شهر‌های خوزستان به زیر ۲۰ درصد رسیده بود؛ اکنون رعایت پروتکل‌ها در برخی شهر‌های استان به حدود ۵۰ درصد و در برخی دیگر به ۸۰ درصد رسیده است.

کاهش رعایت پروتکل‌ها در سطح کشور

رئیسی درباره رعایت پروتکل‌ها در سطح کشور، بیان کرد: متاسفانه در سطح کشورهم شاهد افت در رعایت پروتکل‌ها بودیم و میزان آن به ۷۰ درصد رسیده بود. در حال حاضر نیز شرایط چندان مطلوب ما نیست؛ ولی در کل کشور رعایت پروتکل‌ها حدود ۷۶ درصد برآورد می‌شود. فراموش نکنیم که رعایت پروتکل کمتر از ۸۵ درصد چندان خیال ما را مطمئن نمی‌کند، البته این سخن به معنای بی اثری درصد فعلی رعایت‌ها نیست، اما تاثیر رعایت بیش از ۸۵ درصد کاملا متفاوت و مشهود است.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdce.x8wbjh8fz9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما