چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۵۲
کد مطلب : ۲۸۰۷
plusresetminus
پسر ۸ ساله‌ای که برای نجات ۴ کودک به آتش زد وتا یک قدمی مرگ رفت.
جزئیات نجات ۴ کودک توسط یک کودک ۸ ساله
صبح‌شد: امروز بعد از خواندن رشادت یک پسربچه ۸ ساله که توانسته جان ۴ کودک دیگر را از بین شعله‌های آتش نجات دهد و خودش دچار سوختگی شود فهمیدم که پسر ۸ ساله من هم می‌تواند مانند دیگر بچه‌های همسن و سالش فرشته نجات دیگران و حتی فرشته‌ای برای نجات ما به اصطلاح بزرگ تر‌ها باشد.

بچه‌ها قهرمان‌هایی هستند که می‌توانند به ما هم درس زندگی بدهند. امروز به رشادت دو قهرمان که زندگی چند نفر را نجات داده اند پرداخته ایم.

جزئیات نجات ۴ کودک توسط محمدطا‌های ۸ ساله

بیستم بهمن امسال محمدطا‌ها همراه برادر، پسردایی و دخترعمه‌اش سراغ پسر همسایه رفتند و با او به داخل ون که به عنوان آشپزخانه سیار از آن استفاده می‌شد، رفته و مشغول بازی شدند. ناگهان پیک نیکی که در خودروی ون بود، آتش گرفت.

شعله‌های آتش سریع ماشین را فرا گرفت و تلاش اهالی برای نجات کودکان گرفتار در آتش آغاز شد. محمدطا‌ها ابتدا شیشه ماشین را شکست و دختر عمه‌اش را از خودرو بیرون فرستاد و بعد برادر و پسردایی‌اش را که بیهوش شده بودند با ضربه سیلی نیمه هوشیار کرد و آن‌ها را هم از خودرو خارج کرد. سپس آخرین کودک را که پسر صاحب خودرو بود از ماشین بیرون کشید.

در آخر هم خودش که دچار سوختگی شده بود از ماشین بیرون آمد. همان موقع بود که آتش‌نشان‌های صفا شهر رسیدند و شعله‌های آتش خودرو را خاموش کردند.

بعد از آن امدادگران اورژانس طا‌های هشت‌ساله و چهار کودک نجات‌یافته را که آن‌ها نیز دچار سوختگی شده بودند برای ادامه درمان به بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمومنین (ع) شیراز منتقل کردند. بعد از چند روز چهار پسربچه مرخص شدند، اما طا‌های هشت‌ساله که شدت سوختگی‌اش بیشتر بود، یک ماه در جدال با مرگ بود که خوشبختانه زنده ماند.

تکرار دهقان فداکار در مشهد

باگذشت ۵۳سال از فداکاری ریزعلی خواجوی، معروف به دهقان فداکار، داستان او دوباره توسط یک پسر نوجوان مشهدی تکرار شد. این بار محمدمهدی عباسی، نوجوان ۱۴ساله مشهدی با مشاهده ریل آسیب‌دیده در بهمن امسال و اطلاع آن به مسئولان راه‌آهن از تکرار فاجعه قطار و مرگ ده‌ها مسافر جلوگیری کرد. اگر این نوجوان مانند برخی‌ها از کنار این ماجرا بی خیال می‌گذشت آن روز شاهد خروج قطار تهران- مشهد از ریل و وقوع یک فاجعه تمام عیار بودیم.

جای خالی مدال شجاعت

بسیاری از کاربران با بازنشر تصاویر و ویدئویی از محمد طا‌ها در بیمارستان معتقدند اگر این اتفاق در کشور دیگری رخ می‌داد حتما آن نوجوان از دست رئیس جمهور آن کشور مدال شجاعت می‌گرفت و از او اسطوره‌ای می‌ساختند و قصه‌ها و فیلم‌ها از رشادت او ساخته می‌شد تا برای دیگران الگو شود این در حالی است که هیچ کدام از این اتفاق‌ها در کشور ما برای این نوجوان رخ نداده است. البته باید امیدوار بود که در آینده برای تجلیل از این قهرمانان شجاع فکری شود.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdci.uarct1avybc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما