جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : ۲۸۷
plusresetminus
«عبدالله جاسبی» گفت: در انتخابات ریاست جمهوری عده زیادی نام‌نویسی می‌کنند، این به نظرم خیلی صورت خوب و خوشایندی در داخل و خارج کشور ندارد. کافی است مجلس با کمک شورای نگهبان و مجمع تشخیص و ... شرایطی را بگذارند که هر کسی نتواند ثبت نام کند و بعد هم برخی هم به لطیفه و طنز می‌آیند و می گویند چون بیکار بودم نام نویسی کردم!
بیکار بودم نام نویسی کردم!
صبح‌شد: «عبدالله جاسبی» رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی درباره بازتعریف اصطلاح رجل سیاسی و اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری از سوی مجلس شورای اسلامی، گفت: نهادهای تقنینی و شورای نگهبان باید تعریف خود را از رجل سیاسی ارائه کنند. البته الان تعاریفی دارند و شرایطی گذاشتند. در انتخابات ریاست جمهوری عده زیادی نام‌نویسی می‌کنند، این به نظرم خیلی صورت خوب و خوشایندی در داخل و خارج کشور ندارد. کافی است مجلس با کمک شورای نگهبان و مجمع تشخیص و ... شرایطی را بگذارند که هر کسی نتواند ثبت نام کند و بعد هم برخی هم به لطیفه و طنز می‌آیند و می گویند چون بیکار بودم نام نویسی کردم! این قضیه باید سر و سامان بهتری یابد.

رییس جمهوری باید جامع‌الاطراف باشد

جاسبی در پاسخ به این پرسش که برای انتخاب رییس‌جمهوری، تجربه اولویت دارد یا تخصص، گفت: این موضوع را نمی توان از هم اکنون پیش بینی کرد. در هر حال باید فردی برای کسب رای مردم نامزد شود که از دانش مناسب برخوردار باشد و منظورم فقط تحصیلات دانشگاهی به تنهایی نیست بلکه باید از تجربه خوبی برخوردار باشد. علاوه بر این موارد باید متعهد و معتقد به نظام جمهوری اسلامی باشد. فردی که می‌خواهد رییس جمهوری شود باید ترکیبی از تعهد و اعتقاد به نظام و قانون اساسی، تجربه، دانش و اطلاعات نسبت به مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را داشته باشد.

به گزارش ایرنا، نامزد ادوار ششم و هشتم انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در موضوع  ریاست جمهوری بحث فقط بر سر تخصص نیست بلکه رییس جمهوری باید با همه مردم سر و کار داشته باشد و به قول غربی‌ها جنرال و جامع‌الاطراف باشد و از همه ویژگی‌هایی که برشمردم به طور نسبی برخوردار باشد.

موافق تعیین سقف سنی برای ریاست جمهوری هستم

جاسبی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال نامزدیش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد۱۴۰۰، گفت:  نامزد نمی‌شوم زیرا معتقدم وقتی سقف سنی ۷۵ سال را برای نامزدی مجلس قائل شدند بنابراین برای ریاست جمهوری هم باید حد سنی در نظر بگیرند.

وی درباره تعیین سقف سنی ۷۰ سال در طرح اصلاح قانون ریاست جمهوری، گفت:  اتفاقا با شرط ۷۰ سال موافقم. به نظر من در کار اجرایی شرایط سنی باید کمتر از  شرایط سنی نامزدی مجلس باشد. دلیلم این است که کار مجلس ستادی، برنامه ریزی و وضع قوانین است اما کار اجرایی نسبتا سنگین است یعنی رییس‌جمهوری علاوه بر همه توانایی‌هایی که دارد باید توانایی جسمی خوب و مناسبی داشته باشد. افراد بالای ۷۰ سال خیال خود را راحت کنند و به خود بی‌جهت زحمت ندهند.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcak0nu149na.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما