کد خبر: 771

طبق جدیدترین گزارش‌های جهانی، رانندگان سالانه بیش از ۱۰۰ ساعت را پشت ترافیک می‌گذرانند.

پایگاه خبری‌وتحلیلی«صبح‌شد»:  طبق جدیدترین گزارش‌های جهانی، رانندگان سالانه بیش از ۱۰۰ ساعت را پشت ترافیک می‌گذرانند. ۱۰۰ ساعتی که در عین کلافگی اگر خوب به اطرافتان نگاه کنید، می‌تواند پر از کارها و فعالیت‌هایی باشد که از بطالت وقت‌تان جلوگیری کند. به طور طبیعی این روزهای پایانی سال و به خصوص در کلان شهرها، هیچ چیز بیشتر از ترافیک به چشم نمی‌آید! مهر با این مقدمه می‌نویسد که در ادامه به سراغ پیشنهادها و خرده کارهایی رفتیم که می‌شود به محض مواجهه با ترافیک آن‌ها را به کار بست.

۱- جدول حل کنید: از قدیم الایام یکی از سرگرمی‌هایی که از جانب بزرگ ترها برای اوقات فراغت پیشنهاد می شد، حل جدول بود. جدول هایی که یا در صفحات روزنامه ها جا خوش کرده بودند یا در مجله های مخصوص؛ چون این کار هم یک جور ورزش ذهنی به حساب می آمد و هم به بالا رفتن اطلاعات عمومی کمک می کرد.

۲- پادکست ها را جدی بگیرید: بد نیست هنگام گرفتار شدن در ساعات پرترافیک شهر به شنیدن پادکست های مختلف هم فکر کنید از گوش دادن کتاب های صوتی گرفته تا سخنرانی های واعظان و استادان گوناگون.

۳- با تلفن حرف بزنید: یکی از کارهایی که در این راستا می شود برای گذران راحت تر زمان انجام داد و کمتر حرص خورد چک کردن و جواب دادن پیام ها و تماس های افرادی است که طی روز به هر بهانه ای از پاسخ دادن به آن ها منصرف شده اید یا مدت ها از آن ها خبری ندارید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که به محض روان شدن و حرکت کردن به صحبت های تلفنی پایان دهید چون در غیر این صورت ممکن است به خاطر تخلف رانندگی با جریمه پلیس رو به رو شوید.

۴- در کتاب خوانی جلو بیفتید: کتاب خواندن در ترافیک های سنگین و طاقت فرسا می تواند یکی از گزینه های مناسب برای گذران وقت باشد. موضوعی که باعث می شود نه تنها از تلف شدن وقتتان غمگین نباشید بلکه کمک می کند به واسطه چند صفحه ای که پشت ترافیک خودرو ها خوانده اید احساس خوشایندی داشته باشید.

۵- فیلم ببینید: اگر پشت ترافیک مانده اید و راننده نیستید یا حتی جزو کسانی تلقی نمی شوید که برای فیلم و سریال دیدنشان خیلی سلسله مراتب و آداب خاصی در نظر می گیرند، این مورد می تواند یکی از دلچسب ترین گزینه ها باشد، پس حتماً به تماشای فیلم روی مانیتورهای خودرو یا تبلت و حتی صفحه موبایل فکر کنید.

۶- به فکرتان استراحت دهید: یکی از موارد دیگری که در این شرایط به انجام دادنش توصیه شده است استراحت و آزاد کردن ذهنتان در زمان های توقف خودرو است. هر چیزی که بنا به تجربه خودتان می تواند برای شما آرامش بخش تلقی شود و حالتان را برای ادامه روز بهتر کند مثل خواندن و زمزمه یک ذکر یا یک دعای خاص.

انتهای پیام/

برچسب ها