دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۸۹۸
plusresetminus
با توجه به اینکه کد ملی افراد به کارت‌های بانکی‌شان وصل است با اولین تراکنش مالی که فرد مشمول قرنطینه در خارج از خانه انجام دهد متوجه عدم حضور وی در منزل و محل حضورش می‌شویم.
بیماران کرونایی خرید کنند جریمه می‌شوند!
صبح‌شد: علی ماهر معاون ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره جزئیات طرح ردیابی بیماران مبتلا به کرونا در پایتخت در گفتگو با «ایران» گفت: ما امکان ردیابی بیماران مبتلا به کرونا را از طرق مختلف در اختیار داریم که یکی از روش‌های ردیابی بررسی تراکنش‌های مالی و ردیابی موبایل افراد است. با توجه به اینکه کد ملی افراد به کارت‌های بانکی‌شان وصل است با اولین تراکنش مالی که فرد مشمول قرنطینه در خارج از خانه انجام دهد متوجه عدم حضور وی در منزل و محل حضورش می‌شویم. در رابطه با گوشی‌های موبایل نیز هر فردی سیمکارتش با درج کد ملی در وزارت ارتباطات ثبت شده است. دستگاه‌های مخابراتی حرکت افراد را با استفاده از گوشی موبایل در سطح شهر کنترل می‌کنند.

ماهر در پاسخ به اینکه چرا با وجود اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی باز هم شاهد افزایش ترافیک در تعطیلات منتهی به آخر هفته در محور‌های مواصلاتی تهران بودیم، افزود: اعمال محدودیت و برخورد با افراد خاطی وظیفه ستاد ملی مقابله با کرونا در تهران نیست بر عهده نیروی انتظامی است. پیش از این به نظر می‌رسید هماهنگی کاملی بین دستگاه‌ها وجود ندارد، اما از دو روز گذشته که مقام معظم رهبری نظارت بر اعمال محدودیت‌ها را به همه دستگاه‌ها تکلیف کردند قطعاً نظارت‌ها تشدید خواهد شد.


وی تأکید کرد اگر مردم نیز در کنار تعطیلی مشاغل و اماکن پروتکل‌های بهداشتی دیگر از جمله زدن ماسک و پرهیز از سفر رفتن را رعایت کنند تا دو هفته دیگر شاهد کاهش آمار مبتلایان خواهیم بود، یعنی اگر از همین امروز ۵۰ درصد کارمندان دولت دورکاری کنند و در خانه بمانند، ۱۰ تا ۱۴ روز دیگر شاهد کم شدن مراجعه و بستری بیماران خواهیم بود و به تبع آن میزان مرگ‌و‌میر هم کم خواهد شد.

ماهر درباره نقشه آلودگی تهران نیز عنوان می‌کند: طبق آمار تراکم بیماران در شرق، جنوب شرقی و مرکز استان وجود دارد و البته آلودگی در همه نقاط تهران به یک اندازه پخش شده و تنها در مناطق یک و دو سطح آلودگی کمتر است.

او در ادامه از ارائه برخی خدمات به سالمندان از سوی قرارگاه خاتم‌الاوصیا خبر می‌دهد و می‌گوید: سالمندان مقیم تهران در پیک سوم کرونا شناسایی شده‌اند و نهاد‌های مردمی وابسته به سپاه به‌صورت داوطلبانه به این افراد خدمات می‌دهند. این طرح محله محور است و هر جوان داوطلب مسئولیت خرید و کار‌های ۱۶ سالمند را که بستگان درجه یک ندارند بر‌عهده می‌گیرد. این اقدام قطعاً موجب کاهش آمار مرگ‌و‌میر سالمندان تهرانی می‌شود. او با بیان اینکه ۶۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌های دولتی در تهران در اختیار بیماران کرونایی است، می‌افزاید: تعداد بیماران بدحال بستری در «آی‌سی‌یو» در تهران نزدیک به دو هزار نفر است و حدود ۶ هزار نفر در مراکز درمانی تهران بستری‌اند.

انتهای پیام/
 
https://sobhshod.ir/vdcicvav2t1a3.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما