کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برای خرید شکلات صبحانه چقدر باید هزینه کرد؟

همشهری , 27 آبان 1399 ساعت 9:31

شکلات صبحانه امروزه به یکی از خوراکی‌های محبوب خیلی از خانواده‌ها مخصوصا بچه‌دار‌ها تبدیل شده و فراوانی رو به رشد برند‌های تولیدکننده این محصول نشان می‌دهد روی فروش آن می‌توان حساب ویژه‌ای باز کرد، البته اگر گرانی بگذارد.


صبح شد: شکلات صبحانه امروزه به یکی از خوراکی‌های محبوب خیلی از خانواده‌ها مخصوصا بچه‌دار‌ها تبدیل شده و فراوانی رو به رشد برند‌های تولیدکننده این محصول نشان می‌دهد روی فروش آن می‌توان حساب ویژه‌ای باز کرد، البته اگر گرانی بگذارد.

از ابتدای امسال افزایش چندبرابری قیمت، به قاعده‌ای تبدیل شده که استثنایی ندارد و تمام کالا‌ها با درصد‌هایی کمتر یا بیشتر از آن تبعیت کرده‌اند.


لبنیات از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین کالا‌های سبد مصرف خانوار هم مخصوصا در بخش اقلام غیریارانه‌ای، چندین مرحله گرانی را ازسرگذرانده و بعضی اقلام تقریبا هرماه درصدی از افزایش قیمت را به‌خود دیده‌اند، ازجمله خامه‌های شکلاتی ۱۰۰ گرمی پاک و میهن که در یکماه اخیر ۲ هزار تومان گران شده‌اند و قیمتشان در سوپرمارکت‌ها تا لحظه تنظیم این گزارش ۵ هزار تومان است.

از لبنیات و خامه که بگذریم سایر انواع شکلات و مخصوصاً شکلات صبحانه هم در ۶ ماه گذشته بیش از ۵۰ درصد و نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند. این افزایش در تمام برند‌ها کمابیش رخ داده و طبیعتا برند‌های خارجی را هم دربرگرفته است. به‌طور مثال از بین ایرانی‌ها، قیمت کرم کاکائو فندقی کوپا سال گذشته ۱۴ هزار تومان بود درحالی‌که امروز یک شیشه ۱۷۰ گرمی از همین محصول با قیمت ۲۲ هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت یک شیشه ۳۵۰ گرمی شکلات صبحانه کاکائو کنجدی فرمند تا سال گذشته ۲۵ هزار تومان بوده و همین محصول الان در سوپرمارکت‌ها ۳۵ هزار تومان فروخته می‌شود البته با ۲۰ گرم کاهش وزن. ظاهرا یکی از راه‌های مدیریت هزینه برای شرکت‌های صنایع غذایی کاستن از وزن محصولات به‌طور نامحسوس است. با این ترفند مشتری هم تا خرید امسالش را با شیشه به جا مانده از سال قبل مقایسه نکند، متوجه تغییر وزن کالا نمی‌شود.

در عین حال درصد افزایش قیمت کمتر خواهد بود. البته این تغییر وزن شیشه همه برند‌ها را شامل می‌شود و مختص فرمند نیست. در زمینه شکلات صبحانه، قله قیمت در اختیار برند خارجی نوتلاست و در میان ایرانی‌ها تفاوت نرخ چندانی به چشم نمی‌خورد.

نگاهی به سوپرمارکت‌ها نشان می‌دهد رتبه اول تنوع محصول همچنان در اختیار فرمند است، اما کوپا، پارمیدا، سوربن کاله، لپ لپ و همچنین برند مین‌دلا، که طراحی شیشه و لوگوی آن به‌طور ۱۰۰ درصد از نوتلا تقلید شده نیز هرکدام سهمی از بازار را در اختیار دارند. مین‌دلا قیمت‌های بالاتری از سایر برند‌ها برای محصولات عرضه شده تعیین کرده است. به‌طور مثال یک شیشه ۳۳۰ گرمی شکلات کاکائو فندقی این برند ۶۵ هزار تومان قیمت خورده است.



انتهای پیام/


کد مطلب: 1203

آدرس مطلب :
https://www.sobhshod.ir/gallery/1203/1/خرید-شکلات-صبحانه-چقدر-باید-هزینه

صبح شد
  https://www.sobhshod.ir