پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۱۲۴۱
plusresetminus
عمر شاهوزهی طراح حمله به اتوبوس سپاه اصفهان در پاکستان به هلاکت رسید .
طراح حمله به اتوبوس سپاه چگونه به هلاکت رسید؟
صبح‌شد: ملاعمر شاهوزهی، از سرکردگان ارشد گروه تروریستی ‎جیش الظلم و طراح حمله انتحاری به اتوبوس حامل رزمندگان سپاه اصفهان در سال۹۷، به همراه دو پسرش در منطقه تربت پاکستان به هلاکت رسید.



گفتنی است «عمر شاهوزهی» معروف به «ملا عمر بلوچی» جنایات فراوانی را در کارنامه منحوس خود به ثبت رسانده بود. از شاخص ترین جنایات عمر شاهوزهی می توان به  طراحی عملیات حمله انتحاری به اتوبوس حامل مرزبانان نیروی زمینی سپاه پاسداران اصفهان در مسیر خاش به زاهدان که منجر به شهادت 27 نفر و زخمی شدن 13  تن از پاسداران کشورمان شد، اشاره کرد.

از دیگر اقدامات تروریستی این گروهک منفور می توان به شهادت ۱۴ مرزبان ایرانی در سراوان، ربودن پنج مرزبان ایرانی در سال ۹۲، ربودن ۱۲ مرزبان ایرانی در سال ۹۷، حمله به بالگرد در سراوان و حمله به پایگاه بسیج در نیکشهر اشاره کرد. عمر شاهوزهی شرور خطرناک و معروف منطقه بلوچستان که یکی از سرکردگان قاچاق مواد مخدر در مرز بین کشور ایران و پاکستان محسوب می‌شد، اقدامات تروریستی بی شماری را علیه مردم مظلوم منطقه به تنهایی یا با همکاری گروهک های تروریستی دیگر به انجام رسانده است.


شرور عمر شاهوزهی به دلیل مخالفت با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با سلطنت طلبان خارج از کشور، سرویس های جاسوسی کشورهای معاند ایران و منافقین در ارتباط بود و کمک های اطلاعاتی و مالی زیادی از آن ها برای تشدید فعالیت های خود در منطقه بلوچستان دریافت می کرد و به عنوان یکی از حامیان گروهک های تروریستی موسوم به سپاه صحابه، جیش النصر، جیش العدل و ...، مقادیری از این کمک های مالی و اطلاعاتی را برای انجام اقدامات تروریستی در اختیار گروهک های مذکور قرار می داد.

در این میان بسیاری از تحلیل گران  به هلاکت رسیدن عمر شاهوزهی را  به سفر هفته گذشته محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان  به پاکستان  و توافقات امنیتی انجام شده در این سفر، مرتبط می دانند. برخی دیگر نیز  هلاکت این تروریست را به توافق شبه نظامیان ایالت بلوچستان با ارتش پاکستان مرتبط می دانند و بسیاری هم درگیری سرکرده گروهک تروریستی جیش الظلم با پلیس محلی پاکستان دریک ایست وبازرسی را عامل مرگ وی دانسته اند.

مکاتبات سری «الاحوازیه» با سرویس اطلاعاتی  سعودی

از سوی دیگر، چند روز  پس از به دام افتادن حبیب اسیود رهبر گروهک تروریستی «حرکت النضال» موسوم به الاحوازیه، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران  اسناد جدیدی از ارتباط این گروهک تروریستی   با سرویس اطلاعاتی عربستان  منتشر کرده است. در بخشی از این اسناد و مکاتبات بین این گروهک با سرویس های اطلاعاتی سعودی بر آماده سازی فکری و نظامی افراد برای انجام عملیات در داخل ایران تاکید شده است؛ همچنین  تروریسم اقتصادی نیز از برنامه های این گروهک تروریستی بوده و در بخشی از اسناد منتشر شده آمده است: «باید منافع اقتصادی و مردمی در داخل ( ایران) به نحوی که بر امنیت تاثیر گذار باشد، هدف قرار گیرد.»

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcj.xevfuqe8vsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما