يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۲۳۶۲
plusresetminus
آیین رونمایی از کارآزمایی بالینی اولین واکسن تزریقی - استنشاقی نوترکیب کووید-۱۹ تولیدی موسسه سرم و واکسن سازی رازی (واکسن رازی کوو پارس) روز یکشنبه (۱۹ بهمن) با حضور وزیر بهداشت و معاون علمی و فناوری در محل وزارت بهداشت برگزار شد.
حرکت واکسنی عجیب وزیر بهداشت
صبح‌شد: سعید نمکی وزیر بهداشت امروز در مراسم رونمایی از واکسن کرونای موسسه رازی به نام "کوو پارس رازی" توضیح داد: این مراسم رونمایی از یک واکسن نیست بلکه رونمایی از فرآورده‌ای است که برای مطالعات بالینی روی انسان آماده شده است و خواهش می‌کنم رسانه‌ها این خبر را طوری منتشر کنند که ما در دنیا مورد مضحکه واقع نشویم. واکسن زمانی واکسن است که تمام مراحل مطالعات بالینی را طی کرده باشد و مجوز مصرف هم گرفته باشد.

این تذکر نمکی به رسانه‌ها در حالیست که در بنری که دقیقا در کنار سعید نمکی قرار گرفته درج شده است: آیین رونمایی واکسن رازی کوو پارس!

 آیا لازم بود برای فرآورده‌ای که هنوز مشخص نیست در مطالعات بالینی موفق خواهد شد یا خیر، مراسم رونمایی گرفته شود؟ در کجای دنیا تاکنون چنین کاری انجام شده است؟ به نظر می‌رسد باید بیشتر دقت کنیم و زحمات محققان داخلی را با برگزاری مراسم‌هایی که ممکن است باعث ایجاد ابهاماتی شود، زیر سوال نبریم.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdce.p8wbjh8xw9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما