چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب : ۴۹۱۷
plusresetminus
پلیس به وحشت آفرینی قداره بندهای خشن و سرقت های باند «قوی پنجه» در مشهد پایان داد.
رئیس باند سرقت «قوی پنجه» زیر رگبار پلیس
صبح‌شد: با صدور «فرمان شلیک» از سوی فرمانده انتظامی مشهد، گروه سارقان و تبهکاران قداره بند در دو عملیات ضربتی و رعدآسا درحالی به چنگ قانون افتادند که سرکرده باند معروف به «قوی پنجه» با اصابت چند گلوله راهی بیمارستان شد.
به گزارش اختصاصی خراسان، ساعت ۳ بامداد روز گذشته، زمانی که شهر در سکوت فرو رفته بود، ناگهان چند جوان پرایدسوار وارد خیابان شهید نظام دوست مشهد شدند و با عربده کشی و هیاهو نظم شهر را به هم ریختند. آنان که شمشیر و قمه در دست داشتند و چنین وانمود می‌کردند که حال طبیعی ندارند، تخریب خودرو‌های پارک شده در حاشیه خیابان را آغاز کردند.
قداره بند‌های خشن که وحشت عجیبی را در محل به راه انداخته بودند، با فریاد‌های توهین آمیز و ناسزاگویی‌های شرم آور، تیغه‌های هولناک شمشیر را بر شیشه‌ها و بدنه خودرو‌ها فرود می‌آوردند. اهالی محل که وحشت زده و خواب آلود، به این صحنه‌های ترسناک می‌نگریستند، جرئت بیرون آمدن از خانه هایشان را نداشتند به همین دلیل هراسان و مضطرب با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتند و ماجرای هولناک «اوباش قداره بند» را گزارش دادند. طولی نکشید که خبر این حادثه وحشتناک در بی سیم‌های پلیس پیچید و نیرو‌های گشت کلانتری طبرسی شمالی مشهد به طرف خیابان شهید نظام دوست ۲۸ حرکت کردند. با توجه به اهمیت موضوع، بلافاصله سرهنگ حسین دهقان‌پور (فرمانده انتظامی مشهد) نیز عازم محل شد و فرماندهی عملیات بامدادی را شخصا به عهده گرفت. با دستور رئیس پلیس مشهد، گروه ورزیده‌ای از نیرو‌های انتظامی به سرپرستی سرگرد یعقوبی (رئیس کلانتری طبرسی شمالی) بی درنگ وارد عمل شدند و با اجرای طرح مهار به جست وجوی عربده کش‌های شمشیر به دست پرداختند، اما آن‌ها که متوجه حضور نیرو‌های انتظامی شده بودند، پدال گاز را فشردند تا با فرار از چنگ قانون، سرپوشی بر تبهکاری‌های خود بگذارند، اما گروه‌های عملیاتی با هدایت مستقیم مقام ارشد انتظامی، همه راه‌های گریز احتمالی را سد کردند تا این که در یکی از خیابان‌های انتهای بولوار، عملیات تعقیب و گریز با صدور «فرمان شلیک» به تیراندازی هوایی انجامید، چرا که تبهکاران خشن به فرمان «ایست» و اخطار‌های قانونی پلیس توجه نمی‌کردند. گزارش خراسان حاکی است، بالاخره پس از مدتی تعقیب و گریز، سه جوان پراید سوار در محاصره نیرو‌های گشت قرار گرفتند و به دام افتادند. همزمان با انتقال «عربده کش‌های قداره بند» به کلانتری، ۱۲ تن از شاکیانی که خودرو‌های آنان با ضربات هولناک شمشیر و قمه تخریب شده بود از متهمان شکایت کردند و بدین ترتیب تحقیقات و بازجویی از آنان در حالی آغاز شد که تبهکاران خشن مدعی بودند هنگام تخریب خودرو‌ها حال طبیعی نداشتند و مشروبات الکلی مصرف کرده بودند، اما آن‌ها در پاسخ به سوال سرهنگ دهقان پور که پرسید «اگر حال طبیعی نداشتید پس چگونه متوجه حضور پلیس شدید؟ یا راه‌های فرار را تشخیص می‌دادید؟» سکوت کردند. بنابر این گزارش، درحالی که هنوز تحقیقات درباره جرایم احتمالی دیگر تبهکاران خشن در کلانتری طبرسی شمالی ادامه داشت، ناگهان خبر دستبرد پرایدسواران دیگری به خودرو‌های مردم، رئیس پلیس مشهد را از شمال شهر به بولوار هفت تیر کشاند. مرد جوانی که از شدت اضطراب صدایش می‌لرزید به نیرو‌های گشت کلانتری هفت تیر مشهد گفت: سه جوان ضبط و پخش و دیگر اموال داخل خودروام را ربودند و با یک دستگاه پراید هاچ بک مشکی رنگ گریختند. این گونه بود که باز هم سرهنگ دهقان پور وارد عمل شد و فرماندهی مستقیم عملیات شناسایی و دستگیری سارقان را به عهده گرفت. دقایقی بعد نیرو‌های گشت با ردیابی‌های پلیسی موفق شدند، خودروی پراید را در مسیر حرکت، به سوی بولوار شهید فکوری شناسایی کنند. در حالی که استعلام شماره پلاک خودرو ی‌سارقان از سرقتی بودن پراید حکایت داشت، دزدان همچنان به فرار خود ادامه می‌دادند و به اخطار‌های پلیسی و شلیک‌های هوایی نیز توجهی نداشتند تا این که با صدوردستوری از سوی رئیس پلیس مشهد، عملیات رعدآسای پلیس به هدف گیری خودروی سارقان انجامید و صدای شلیک و اصابت گلوله به بدنه خودرو در فضا پیچید. دزدان حرفه‌ای دیگر راه گریزی نداشتند چرا که پلیس برای حفظ جان و اموال مردم، لوله سلاح را به سمت مجرمان و تبهکاران گرفته بود.
به گزارش اختصاصی خراسان، دقایقی بعد، خودروی دزدان فراری، درحالی متوقف شد و حلقه‌های قانون بر دستان سه جوان پراید سوار گره خورد که راننده ۲۴ ساله با اصابت سه گلوله به شدت مجروح شد. با انتقال دزد مجروح به بیمارستان امام رضا (ع) دو متهم دیگر به کلانتری هدایت شدند و بازجویی‌های تخصصی از آنان زیر نظر سرهنگ «حسین قدیمی» (رئیس کلانتری هفت تیر) آغاز شد. بررسی‌ها نشان داد، همه اعضای این باند از سارقان سابقه دار و معتاد هستند و سرکرده مجروح نیز به خاطر کج کردن در خودرو‌ها و سرقت خودرو‌های مدل پایین به «قوی پنجه» معروف شده است. او خودروی پراید را نیز روز جمعه گذشته از حوزه استحفاظی کلانتری سپاد به سرقت برده بود تا با آن به اموال داخل خودرو‌های دیگر دستبرد بزنند. بنابر گزارش خراسان، تحقیقات بیشتر درباره سرقت‌های اعضای این باند در حالی ادامه یافت که دو عملیات ضربتی و رعدآسای پلیس با فرماندهی مستقیم سرهنگ حسین دهقان پور طی چند ساعت به نتیجه رسید و مجرمان و تبهکاران به چنگال عدالت سپرده شدند.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcc.sq0a2bqomla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما