پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۱۱۲۸
plusresetminus
این هفته طبق روال هر هفته 7 مقاله، کلمه، پست و هشتگ پربازدید و پرکاربرد را در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی با هم مرور می کنیم.
پربازدیدهای هفته در فضای مجازی چه بود؟
صبح‌شد: این هفته طبق روال هر هفته 7 مقاله، کلمه، پست و هشتگ پربازدید و پرکاربرد را در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی با هم مرور می کنیم.

7 واژه فارسی پرجست وجو در گوگل

همچنان که حدس زده اید در بخش پر جست وجوهای گوگل در بین فارسی زبان ها، انتخابات آمریکا بسیار پر اهمیت بوده و درباره آن بسیار جست وجو کرده اند. در کنار انتخابات آمریکا، شاهد جست و جوی فراوان نتیجه قرعه کشی سایپا و سایت فروش ایران خودرو بودیم که مهم ترین دلیل آن هم تفاوت بالای قیمت کارخانه با بازار است. گزارش هایی در این زمینه در فضای مجازی منتشر شده که خبر از اجاره کارت های ملی توسط دلالان برای خرید خودرو را می داد.

از خودرو که بگذریم به سریال جدید شبکه یک به نام «خانه امن» می رسیم که در آن داستان زندگی دو مامور امنیتی به نام‌های کمال (حمیدرضا پگاه) و افشین (امین زندگانی) را روایت می‌کند که یکی مسئول تیم ضد تروریستی و دیگری مسئول تیم مبارزه با مفاسد اقتصادی و پول شویی است. در یکی از قسمت های سریال به موضوع خاوری پرداخته بود که سر و صدای زیادی کرد.
یکی دیگر از جنجال های هفته گذشته کشف حجاب ریحانه پارسا بود که بسیاری این موضوع را دنبال کرده بودند.
 
7 مقاله پر بازدید از ویکی پدیا

در هفته ای که گذشت بیشترین مقالات مورد توجه در ویکی پدیای فارسی به انتخابات آمریکا مربوط بود. «جو بایدن» که توانست در انتخابات آمریکا پیروز و چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا شود، در راس قرار دارد و بعد از آن به ترتیب مقاله هایی درباره ترامپ، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، فهرست رئیس جمهورهای آمریکا و کاملا هریس معاون اول جو بایدن بودند.
اما در میان این مقالات دوباره پای سیمپسون ها و پیش بینی هایش هم به ویکی پدیا باز شد. ویدئویی از این سریال انیمیشنی که ادعا شده متعلق به سال 2012 است منتشر شد که در آن نقشه رای های الکترال انتخابات 2020 درست شبیه به نقشه در سیمپسون ها بود. پیش از این هم درباره پیش گویی های این سریال صحبت هایی شده بود که در پرونده ای که در 19 اسفند 1398 در همین صفحه چاپ شد به نادرست بودن این شایعات پرداختیم.
پارکینسون هم از دیگر مقالات پر بازدید بود که دلیل اصلی آن هم شایعه مبتلا شدن پوتین رئیس جمهور روسیه به پارکینسون بود که اولین بار توسط روزنامه «سان» مطرح شد و خیلی زود کرملین آن را تکذیب کرد.
 
7 هشتگ داغ توئیتر از دیتاک

توئیتر هم مانند ویکی پدیای فارسی و گوگل تحت تاثیر انتخابات آمریکا و هشتگ های مربوط به انتخابات 2020 از داغ ترین هشتگ های هفته گذشته بود. هشتگ هایی مثل ترامپ، انتخابات آمریکا.
در کنار هشتگ های انتخاباتی، هشتگ «علاج درد اینجاست» هم در توئیتر مورد توجه قرار گرفت و کاربران زیادی با این هشتگ گره زدن معیشت مردم با انتخابات آمریکا را غلط دانسته اند.
غیر از انتخابات آمریکا، حمله تروریستی به دانشگاه کابل و کشته شدن 22 نفر که بیشترشان دانشجو بودند، باعث شد هشتگ «جان پدر کجاستی» پربازدید شود که اشاره به پیامک پدر نگرانی دارد که بعد از جواب ندادن به تماس ها برای پسرش که در همین حمله تروریستی جانش را از دست داد،ارسال شد.
کاربران هم به توهین یکی از ورزشکاران پرورش اندام به ائمه اطهار (ع)  واکنش نشان دادند. البته این فرد هتاک دستگیر شد و بعد از دستگیری از مردم به خاطر کارش عذرخواهی کرد.
دعوت نشدن وریا غفوری به تیم ملی هم در توئیتر با انتقادهایی همراه بود.
 
7 پست پر بازدید در تلگرام از تلگرافی

1. آخرین وضعیت آرا در ایالت های حساس
۵.۵۴ میلیون بازدید در ۱۵۲۸ کانال، تاریخ انتشار: 16/8
2. اختلاف بایدن با ترامپ در جورجیا
۵.۳۱ میلیون بازدید در ۶۴۷ کانال، تاریخ انتشار: 16/8
3. شرکت آمریکایی فایزر: واکسن کرونا ساخته شد
5.۰۶ میلیون بازدید در 15۵۳ کانال، تاریخ انتشار 19/8
4. اسامی 4 داروی گیاهی موثر بر درمان کرونا
۴.۷۲ میلیون بازدید در ۱۶۵۲ کانال، تاریخ انتشار: 19/8
5. تولید موفق واکسن چینی کرونا
۴.۴۵ میلیون بازدید در ۱۲۶۰ کانال، تاریخ انتشار: 17/8
6. ۱۸ شهر سیاه شدند؛ جدول وضعیت کرونا
کرونا در آستانه سومین‌ماه پاییز، هشدارها را به واقعیت‌ بدل کرد و وضعیت 18 شهر را از قرمز به سیاه تغییر داد. شمار قربانیان کرونا دیروز 462 هموطن بود که به نظر می رسد مردم و مسئولان برای کاهش این تعداد باید تلاش بیشتری کنند.
۴.۴۲ میلیون بازدید در ۱۰۹۶ کانال، تاریخ انتشار: 20/8
7. قیمت دلار فردایی تهران و هرات
۴.۱۷ میلیون بازدید در ۱۴ کانال، تاریخ انتشار: 19/8

 انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcd.x0f2yt0fja26y.html
منبع : خراسان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما