جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۱۱۴۲
plusresetminus
وزارت بهداشت آخرین آمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا را اعلام کرد و براساس آن در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶۱ نفر از مبتلایان به کرونا جان‌ خود را از دست داده‌اند که تعداد کل را به ۴۰ هزار ۵۸۲ نفر می‌رساند؛ همچنین ۱۱ هزار و ۷۳۷ مبتلای جدید نیز در ایران شناسایی شده که تعداد کل مبتلایان را به ۷۳۸ هزار و ۳۲۲ نفر رسانده است.
واکنش وزارت بهداشت به انتقاد کرونایی احمدی نژاد
صبح‌شد: وزارت بهداشت آخرین آمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا را اعلام کرد و براساس آن در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶۱ نفر از مبتلایان به کرونا جان‌ خود را از دست داده‌اند که تعداد کل را به ۴۰ هزار ۵۸۲ نفر می‌رساند؛ همچنین ۱۱ هزار و ۷۳۷ مبتلای جدید نیز در ایران شناسایی شده که تعداد کل مبتلایان را به ۷۳۸ هزار و ۳۲۲ نفر رسانده است.

به گفته وزارت بهداشت در حال حاضر ۲ هزار و ۹۶۷ نفر بستری وجود دارد و ۵ هزار و ۶۳۰ در وضعیت وخیم این بیماری قرار دارند.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین ایران کرونا در گفت و گویی که روز گذشته انجام داد مشکل اصلی مدیریت کرونا در ایران را «تبعیت از سیاست‌های سازمان بهداشت جهانی»، دانست.

او همچنین تاکید کرد که همین موضوع باعث شده که مهار کرونا در ایران با مشکلات جدی مواجه شود.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش، عنوان کرد در ایران دانشمندانی هستند که می توانند هم به سرعت داروی کرونا را تهیه کنند و هم پروتکل های بهداشتی خیلی ساده ای را در اختیار مردم و سازمانها قرار دهند.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در واکنش به این سخنان در جمله‌ای کوتاه عنوان کرد: (محمود احمدی نژاد) در زیر زمین با بشقاب دارد تحلیل می کند.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه اظهاراتی از این دست را مردم تا چند روز پیش از ترامپ و... می شنیدند، گویی نگاه‌های خودعالم پندارانه افراد کم اطلاع و البته پرمدعا مانند ظروف مرتبطه در جوامع مختلف به هم پیوند دارد و البته دست پخت این نگاه و رویکرد هم مقابل دیدگان همگان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اغلب مطالب عنوان شده بی پایه و بی بنیاد است چه بسا ارزش پاسخ گفتن ندارد، افزود: مسیر مقابله با کرونا مشخص است و جوامع مختلف بر اساس توان و زیرساخت های خود از این شیوه نامه ها بهره می‌گیرند چنانکه برخی از کشورها عملا ویروس را مهار کرده اند، برخی کماکان درگیر آن هستند و البته نکته مبهمی وجود ندارد، همه چیز روشن است اما میزان کاربست این راهبردها و کیفیت آن متفاوت است و تبعا نتیجه نیز متفاوت خواهد بود. 

جهانپور ادامه داد: عوامل متعددی در ساختار  سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع بر توفیق در مهار یا مدیریت کرونا میسر است و البته پیشرفته ترین کشورها کماکان در مدیریت این بیماری وامانده اند.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه در کشور ما البته متغیری بنام تحریم ها و پیامدهای آن را هم بر این موضوع تاثیر منفی چندجانبه داشته است، عنوان کرد: البته سلامت یک انتخاب سیاسی است و عوامل متعدد اجتماعی بر سلامت موثرند، برخلاف نظر افراد کم اطلاع، زوایا و جوانب موضوع، فرازها و فرودها، نواقص و کاستی ها بر اهل فن مشخص است و طبیعتا ارتباطی به سازمان بهداشت جهانی و ندارد.

وی در خاتمه بیان کرد: در این زمینه سخن صائب بسیار است و لزوما هر راست نشايد گفت، اما دروغ هم نباید گفت و هرچه هست آنچه این برادر عزیز ما در مصاحبه با یک رسانه غیرمستقل و مشکوک بیگانه فرموده اند، نیست، آنها که قبلا هم از این قصیده ها سراییدند، قافیه را مدتهاست تنگ یافته اند، دوران این داستان سرایی ها همه جا به سر آمده است‌.


انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcj.xevfuqev8sfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما