دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۱۱۸۱
plusresetminus
یکی از راه‌های کاهش انتقال ویروس کرونا استفاده «صحیح» از ماسک است. هزینه‌ای که برای ماسک می‌شود به‌طور حتم بسیار کمتر از هزینه‌ای است که برای درمان بیماری باید پرداخت شود.
ماسک پارچه‌ای در مقابل کرونا امن است؟
صبح‌شد: یکی از راه‌های کاهش انتقال ویروس کرونا استفاده «صحیح» از ماسک است. هزینه‌ای که برای ماسک می‌شود به‌طور حتم بسیار کمتر از هزینه‌ای است که برای درمان بیماری باید پرداخت شود. کشور‌هایی که از ابتدای شیوع کرونا استفاده از ماسک را اجباری کردند، عموما در مهار کرونا موفق‌تر بوده‌اند. با وجود اینکه ماه‌هاست استفاده از ماسک به بخشی از عادت‌های روزانه ما تبدیل شده، اما با گسترده شدن بازار تولید ماسک، همچنان این پرسش وجود دارد که کدام ماسک از ما در برابر خطر انتقال کووید-۱۹ بهتر محافظت می‌کند؟

اول اینکه به یاد داشته باشید ماسک نمی‌تواند ایمنی صددرصدی در برابر بیماری ایجاد کند، اما در کنار حفظ فاصله اجتماعی، شست‌وشوی مکرر و ضدعفونی مداوم دست‌ها می‌تواند راهکار خوبی برای کاهش خطر ابتلا به کرونا باشد. یکی از مشکلاتی که در زمان استفاده از ماسک وجود دارد، احساس تنگی نفس است. همه ما بار‌ها و بار‌ها برای اینکه تنفس راحت‌تری داشته باشیم، ناچار شده‌ایم تا ماسک را از صورتمان کنار زده و بعد از دقایقی دوباره از آن استفاده کنیم. یا در کوچه و خیابان رهگذرانی را دیده‌ایم که ماسک‌هایشان را زیر چانه یا بینی کشیده‌اند تا بتوانند راحت‌تر نفس بکشند.

ماسک‌های پارچه‌ای

زدن ماسک باید توسط همه افراد جدی گرفته شود، اما افرادی هستند که توانایی خرید ماسک‌های سه‌لایه و یک‌بار مصرف را ندارند. مسئولان وزارت بهداشت می‌گویند، ماسک خانگی که در منزل شما دوخته می‌شود نیز می‌تواند اثر محافظت‌کنندگی داشته باشد، اما نوع پارچه‌ای که استفاده می‌شود باید چگونه باشد؟

۱- از پارچه‌های صددرصد کتان که بافت محکم و فشرده‌ای دارند استفاده کنید.
۲- کتان با ساختار سه‌بعدی و نرم می‌تواند مانع بهتری در مقابل ذرات ایجاد کند و اثر محافظت‌کنندگی بیشتری نسبت به دیگر پارچه‌ها که بافت آن‌ها متراکم نیست، دارد.
۳- در رتبه بعدی پارچه‌های صد‌درصد پلی‌استر قرار دارند که دارای ارزش خوبی از نظر فیلتر کردن ذرات هستند.
۴-اگر از ماسک‌های پارچه‌ای خانگی استفاده می‌کنید، برای آن‌ها بند‌هایی بدوزید که پشت سرتان بسته می‌شوند، به این ترتیب احساس آزردگی کمتری پشت گوش‌ها خواهید داشت و زمان بیشتری می‌توانید ماسک بزنید.‌

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcc.4qsa2bqssla82.html
منبع : همشهری
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما