دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۱۱۸۵
plusresetminus
سازمان ملل متحد قحطی گسترده را در چندین کشور جهان به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا پیش‌بینی کرده است.
کرونا گرسنگی را در جهان افزایش داد
صبح‌شد: سازمان ملل متحد قحطی گسترده را در چندین کشور جهان به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا پیش‌بینی کرده است.

پیش از این اواخر تابستان هم سازمان ملل هشدار داده بود که بحران گرسنگی ناشی از شیوع کووید-۱۹ یکی از نگرانی‌های جدی جهانی است و دنیا نه‌تن‌ها در معرض شیوع کرونا قرار دارد که تعداد زیادی از کشور‌ها در معرض شیوع گرسنگی هم هستند؛ به‌ویژه آنکه دولت‌ها به‌دلیل مبارزه با کرونا ضعیف شده‌اند و ممکن است مانند گذشته قادر به اجرای سیاست‌های حمایتی نباشند.

کارشناسان سازمان ملل متحد پیش‌بینی کرده‌اند که چندین کشور ممکن است به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا قحطی گسترده، بی‌ثباتی سیاسی و افزایش قیمت مواد غذایی را تجربه کنند و از آن جمله به یمن، نیجریه، سودان جنوبی، بورکینافاسو، لیبی و حتی افغانستان اشاره کرده‌اند.

به گفته کارشناسان سازمان ملل، سال ۲۰۲۱، سال مهمی خواهد بود و اگر دولت‌ها و کشور‌های مختلف به گرسنگان پشت نکنند و از تعهدات بشردوستانه‌شان فاصله نگیرند، می‌توان از این شرایط بحرانی عبور کرد؛ در غیراین صورت ممکن است این سال، سال شکست باشد و بخش مهمی از دستاورد‌های گذشته برای کاهش گرسنگی در جهان تحت‌تأثیر شرایط جدید از دست برود.

بنا بر پیش‌بینی سازمان ملل متحد، ۲۰ میلیون شغل در معرض تهدید قرار دارند. کارشناسان به‌ویژه نسبت به تأثیر این همه‌گیری بر معیشت و درآمد مردم در کشور‌های آفریقایی هشدار می‌دهند.

به گفته کارشناسان سازمان ملل، قحطی گسترده در این کشور‌ها تنها با تلاش مشترک سایر کشور‌ها قابل پیشگیری است.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcg.79qrak9qnpr4a.html
منبع : همشهری
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما