سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۱۲۰۹
plusresetminus
عبدالرضا داوری از چهره های نزدیک به احمدی نژاد، تمام قد از ترامپ دفاع کرد و او را «حرریاحی» نامید!
چرا احمدی نژادی‌ها از ترامپ حمایت می‌کنند؟
صبح‌شد: گاهی اوقات اتفاقات عجیب و غریبی در کشور رخ می‌دهد. برخی افراد حرف‌هایی می‌زنند که نمی‌دانیم باید تعجب کنیم، به چشم طنز به آن‌ها بنگریم یا واقعا با استدلال‌های علمی و منطقی به استقبال‌شان برویم. چند هفته‌ای است که برخی اطرافیان وحامیان احمدی‌نژاد رسما مدافع ترامپ شده‌اند.

عبدالرضا داوری یکی از این چهره هاست. او که معمولا مواضع تیم احمدی‌نژاد-مشایی را با صراحت در فضای رسانه‌ای مطرح می‌کند و به تازگی در اظهاراتی عجیب و توهین آمیز سیدحسن نصرا... را ساده اندیش و حزب ا... لبنان را گروهی فرقه‌ای خوانده بود، این بار ترامپ را با شخصیت «حر ریاحی» مقایسه کرد.

داوری در توئیتی جنجالی نوشت: «حر ریاحی، سال‌ها پاسبان امویان در کوفه بود تا پیر شد؛ او بود که راه را در کربلا بر حسین بست تا لشکر عمر بن سعد برسد، با این همه وقتی خط را عوض کرد و مقابل شیطان ایستاد، رستگار شد. ترامپ هم هرچه بوده، امروز در نبردی تاریخی، مقابل شیاطین گلوبالیست و الیگارشی جهان‌سالار ایستاده است».

او در توئیتی دیگر پیروزی ترامپ را تحقق وعده انبیا دانسته بود! توئیت‌هایی که با واکنش تند کاربران فضای مجازی روبه رو شد.

کاربری با نقد تحلیل داوری و بی ثباتی نظر او نوشت: «با استدلال شما آل زبیر، خوارج و خلفای عباسی هم که با امویان جنگیدند، رستگار شدند.»

کاربر دیگری نوشت: «ترامپ یکی از محبوب‌ترین چهره‌های تاریخ ایران معاصر یعنی سردار سرلشکر حاج‌قاسم سلیمانی را ترور کرد. از این‌رو سوال این جاست، کسی که چنین دشمنی را علیه ایرانیان روا داشته چگونه می‌توان او را با یکی از شهدای کربلا مقایسه کرد؟»

یا کاربر دیگری با اشاره به رفتار‌های ضد انسانی ترامپ علیه مردم ایران، نوشت: «این کسی که شما بهش میگی حر ریاحی! وسط کرونا که مردم ایران دارن جون میدن و سفره هاشون کوچک‌تر میشه، گلوی مردم رو هر روز محکم‌تر از روز قبل فشار میده و تحریم‌ها رو بیشتر می‌کنه. شما بی زحمت از عمر سعد که فکر می‌کنی حر ریاحی است، بخواه که حداقل ۵۰ میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده این مردم رو آزاد کنه.»

نگاهی به کانال تلگرامی «دولت بهار» که در واقع یکی از نهاد‌های رسانه‌ای احمدی‌نژاد است نیز نشان می‌داد که اخبار به شکل خاص و جهت داری در این راستا بود که ترامپ برنده انتخابات می‌شود! در همین حال عصر ایران نوشت که پیداست نزدیکان محمود احمدی‌نژاد از روی کار آمدن بایدن خوشحال نیستند.

راز این ناخُرسندی نیز این است که اگر در دولت روحانی بارقه امیدی شکل گیرد و گشایشی حاصل شود، آرزوی پایان دولت با وضعیت ناگوار و بهره‌برداری در انتخابات ۱۴۰۰ محقق نمی‌شود.

تابناک نیز به نقل از یکی از نزدیکان احمدی نژاد با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ نوشت: زبان امثال ترامپ را فقط احمدی نژاد می‌فهمد. این جاست که می‌توان راز تقلای داوری برای قدیس سازی از ترامپ را فهمید.

به نظر می‌رسد «بهاری ها» این روز‌ها دست به هر کاری می‌زنند که دیده بشوند. برخی از حامیان احمدی نژاد درچند هفته گذشته نیز به شدت در فضای مجازی و رسانه‌ای از دونالد ترامپ حمایت می‌کردند تا جایی که پیروزی او را سونامی سرخ لقب داده بودند.

با شکست ترامپ در انتخابات این افراد دست از اظهارنظر برنداشتند. خود احمدی نژاد نیز چهارم تیر ۹۸ نامه‌ای به ترامپ نوشت و او را به تفصیل پند داد.

البته رئیس دولت مهرورز در دوره ریاست جمهوری اش و پس از آن اشتیاق زیادی برای مذاکره با آمریکایی‌ها از خود نشان داده و نامه‌هایی که او بار‌ها به اوباما و ترامپ نوشته و البته با بی اعتنایی آن‌ها مواجه شده نیز حکایت از این داستان دارد.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcd.z0f2yt0xna26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما