چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۱۲۲۲
plusresetminus
اجرای محدودیت‌های کرونایی از روز شنبه آغاز می‌شود و مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گویند با جدیت و قاطعانه پای محدودیت‌هایی که در این زمینه پیش‌بینی شده است می‌ایستند و با متخلفان از قانون برخورد جدی می‌کنند.
جزئیات جریمه ۲۰۰ هزار تومانی مبتلایان به کرونا
صبح‌شد: اجرای محدودیت‌های کرونایی از روز شنبه آغاز می‌شود و مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گویند با جدیت و قاطعانه پای محدودیت‌هایی که در این زمینه پیش‌بینی شده است می‌ایستند و با متخلفان از قانون برخورد جدی می‌کنند.

در همین حال، وزیر بهداشت که روز گذشته به اصفهان سفر کرده است، در جلسه ستاد مقابله با کرونای این استان می‌گوید هیچ آفتی برای اقتصاد یک کشور از طولانی شدن دوره اپیدمی بیماری بدتر نیست و تعطیلی بهتر از این است که کاسبی آلوده شده، یک ماه گرفتار بیماری شود و در نهایت به علت بیماری فوت کند.

سعید نمکی با اشاره به آغاز طرح جدید مدیریت کرونا تصریح کرد: نخستین اقدام ما در این طرح آموزش مردم است. شاید ما پوشش بیمه‌ای کاملی نداشته باشیم تا خسارت مردم را جبران کند، اما دولت در اوج تنگدستی برنامه‌هایی در دستور کار قرار داده تا منابعی را برای تزریق به گروه‌های کم درآمد تهیه کند تا از این ایام بگذرند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اجرای محدودیت‌ها گریزناپذیر است می‌گوید: قبلاً متوسط زمان بستری بیماران در بیمارستان ۵/۵ روز بود، اما امروز به‌دلیل چموش شدن بیماری به ۹ تا ۱۰ روز رسیده است.

او محدودیت‌های جدید را برای کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری و تاب‌آوری نظام سلامت مؤثر می‌داند و می‌گوید: دوستان فکر می‌کردند تابستان راحتی دارند و پاییز سخت است؛ اما این سختی به هم متصل شد و اوضاع چنان نفسگیر شد که لحظه‌ای نتوانستیم درنگ کنیم و از همه بدتر در اصفهان روزی ۱۳ تا ۱۵ پرستارمان آلوده شدند که در ماه رقم بالایی است. این‌ها یا باید بستری شوند و یا به قرنطینه بروند، ما هم که نیروی وارداتی نداریم، همین بچه‌ها باید کار کنند. پرسنلی که ۲۴ ساعته در لباس گرم قرار است کار کنند باید تاب‌آوری‌شان حفظ شود. هدف اصلی ما این است که ۲ هفته مهلت دهیم و ورودی بیماران به بیمارستان را کم کنیم.

او تأکید کرد: این تاریخی که از شنبه برای محدودیت اعلام کردیم یکی از حیاتی‌ترین تاریخ‌ها برای مدیریت کروناست، اگر مردم کوتاهی کنند بازی را می‌بازیم و به مرگ‌های ۴ رقمی می‌رسیم. روزی گفتم مرگ‌ها ۳ رقمی می‌شود، ولی کسی باور نکرد. مرگ ۴ رقمی یعنی اینکه به جایی خواهیم رسید که خلاص شدن از آن دشوار است.

نمکی به جریمه‌هایی که برای بیمارانی که قوانین را رعایت نمی‌کنند اشاره کرده و می‌گوید برای این دسته افراد باید جرایم بازدارنده‌ای وضع شود. برای ردیابی افراد در قرنطینه سیستمی را راه‌اندازی کردیم و برای آن‌ها جریمه درنظر گرفتیم. در مرحله اول فرد مثبتی که در جامعه تردد کند ۲۰۰ هزارتومان جریمه خواهد شد، و در مرحله بعد به قرنطینه اجباری خواهد رفت.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdci.razct1arrbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما