کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چند واکنش به نامه‌نگاری طبری از زندان

28 آبان 1399 ساعت 14:13

اکبر طبری، از مسئولان سابق قوه قضاییه که این روز‌ها به دلیل جرم فساد گسترده اقتصادی در زندان اوین به سر می‌برد، جوابیه‌ای از زندان به روزنامه شرق نوشته که در شماره دیروز این روزنامه منتشر شد.


صبح شد: اکبر طبری، از مسئولان سابق قوه قضاییه که این روز‌ها به دلیل جرم فساد گسترده اقتصادی در زندان اوین به سر می‌برد، جوابیه‌ای از زندان به روزنامه شرق نوشته که در شماره دیروز این روزنامه منتشر شد. او برای نخستین بار فاش ساخت در خانه آملی لاریجانی رئیس وقت قوه قضاییه دستگیر شده است.

او در بخشی از این نامه می‌نویسد؛ در زمانی که در آمل ناهار مهمان منزل ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام حضرت آیت‌ا... آملی لاریجانی بودم، توسط گروه پنجاه نفره که موجب درگیری با نیرو‌های حفاظتی حضرت آیت‌ا... آملی لاریجانی شد، بازداشت شدم."

او همچنین نوشته است:"تن‌ها گناه این‌جانب این است که بیست سال خدمت صادقانه در قوه قضاییه، مدیری لایق، توانمند و پاکدست بوده‌ام که در پایان هر دوره ریاست قوه قضاییه حسابرسی دقیق توسط نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی حسب دستور مرحوم حضرت آیت‌ا... هاشمی‌شاهرودی و حضرت آیت‌ا... لاریجانی و عملکرد بیست‌ساله‌ام به محض ورود حجت‌الاسلام دکتر رئیسی صورت گرفته که امین روسپیدی از کار درآمده‌ام و به‌عنوان مدیر نمونه اجرایی کشور معرفی شده‌ام و کار صدساله عدلیه را به گواه رؤسای کل دادگستری سراسر کشور در مدت بیست سال انجام دادم".

انتشار نامه طبری واکنش‌های بسیاری نیز در فضای مجازی داشت. کاربری نوشت:"این گونه اقدامات و دست پیش گرفتن‌ها از سوی مفسدین اقتصادی (به قصد تحریف و مظلوم نمایی) امری طبیعی است و بیان نحوه بازداشتش نیز می‌تواند به قصد مثلا قربانی جلوه دادنِ خودش در نزد افکار عمومی، نوعی درخواست کمک از جناب آملی لاریجانی با یادآوری رفاقتش با ایشان و چه بسا حتی نوعی شریک جرم تراشی برای کاستن از میزان فشار‌ها بر خودش باشد".

کاربر دیگری هم نوشت:"طبری قطعا خودش بهتر از هر کسی می‌داند که وقتی در چنین جایی و این گونه بازداشت شده است گویای عزم جدی قوه در برخورد با فساد است و قرار نیست اجازه داده شود تا امثال او از دوستی و رفاقت‌شان با دیگران به عنوان یک سپر استفاده کنند! "

علی مجتهدزاده وکیل دادگستری نیز در صفحه توئیتر خود نوشت:آقای طبری حبسی که می‌کشند حداقل استحقاق شان‌است، اما چه بسیار انسان‌ها که به واسطه اعمال نفوذ ایشان و دیگرانی که هنوز عدالت درباره شان اجرا نشده حبس‌ها کشیدند و اموال شان را ازدست دادند و زندگی شان تباه شد، مظلوم نمایی حداقل در خصوص شما جواب نخواهد داد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 1231

آدرس مطلب :
https://www.sobhshod.ir/news/1231/چند-واکنش-نامه-نگاری-طبری-زندان

صبح شد
  https://www.sobhshod.ir