در گفت‌و‌گو با صبح‌شد مطرح شد

کرونا و کاهش محبوبیت «رژ لب» در ایران

چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۵۷
کد مطلب : ۱۲۴
plusresetminus
کرونا بسیاری از عادات را نه تنها در ایران بلکه در سطح جهان تحت تاثیر خود قرار داده و سبک جدیدی از زندگی را به وجود آورده است اما شاید برایتان جالب باشد بدانید این ویروس، سبک زندگی آرایشی مردم را نیز تا حدود زیادی تغییر داده است.
کرونا و کاهش محبوبیت «رژ لب» در ایران
صبح‌شد: ماه آخر سال گذشته بود که کرونا رسما وارد ایران شد و وزارت بهداشت اعلام کرد «دو بیمار سالمند به علت کرونا در قم درگذشته‌اند.»

از آن زمان تاکنون، کرونا بسیاری از عادات را نه تنها در ایران بلکه در سطح جهان تحت تاثیر خود قرار داده و سبک جدیدی از زندگی را به وجود آورده است اما شاید برایتان جالب باشد بدانید این ویروس، سبک زندگی آرایشی مردم را نیز تا حدود زیادی تغییر داده است.

تغییر الگوی استفاده از محصولات آرایشی پس از شیوع کرونا

محمد شریفی مدیر مجموعه آرایشی و بهداشتی ترمه در این خصوص به پایگاه خبری صبح‌شد می گوید: از ابتدای شیوع کرونا در ایران و استفاده بانوان از ماسک، الگوی فروش محصولات آرایشی به طور کلی تغییر کرده است.

ماسک و افزایش فروش خط چشم

او با بیان اینکه هر آنچه که برای آرایش بخش‌های بیرون از ماسک مورد استفاده قرار می‌گیرد، به شدت با افزایش تقاضا همراه بوده است، ادامه می‌دهد: فروش محصولاتی مانند رژ و خط لب و کرم‌های مربوط کننده به شدت کاهش اما در عوض فروش خط چشم، ریمل و کانسلیر،مژه مصنوعی، چسب مژه و سایه چشم  افزایش چشمگیری داشته است.

به گفته این فروشنده لوازم آرایشی و بهداشتی، «میزان فروش این محصولات با قبل از شیوع کرونا اصلا قابل قیاس نیست

با توجه به این اظهارات، شاید به نظر برسد که برگزاری مجازی کلاس‌ دانشگاهها هم بر میزان فروش محصولات آرایشی تاثیر گذاشته باشد، نکته‌ای که توسط این فروشنده لوازم آرایشی تایید نمی‌شود و او معتقد است برگزاری غیر حضوری کلاس دانشگاه ‌ها تاثیر چندانی بر لوازم آرایشی نداشته است.

شریفی در مورد افزایش قیمت لوازم آرایشی از اسفند سال گذشته تاکنون نیز می‌افزاید: علاوه بر افزایش تقاضا، قیمت دلار نیز موجب شده تا ۳۰ درصد قیمت این محصولات افزایش پیدا کند.

به گفته این فروشنده، قیمت محصولات آرایشی تولید داخل نیز از زمان رسدن کرونا به ایران، ۱۵ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

سن استفاده از لوازم آرایشی به حدود ۱۶ سالگی رسید

او هرچند معتقد است که شیوع کرونا سن استفاده از لوازم آرایشی را تحت تاثیر قرار نداده اما می افزاید: از حدود سه سال قبل، به نظر می‌رسد سن استفاده از لوازم آرایشی از ۲۲ سالگی به حدود ۱۶ سالگی رسیده است.

دانلود ویدئو

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcakyn6149nu.5k4.html
یک داروخانه دار: همه متضرر شدیم!

یک داروخانه دار: همه متضرر شدیم!

پنجشنبه ۶ شهريور - ۱۸:۰۶
نظرات منتشر شده : ۶  | 
در صف انتظار : ۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهدی
جالب بود
سحر
والا برای ما که تغییر نکرده
Aliii
👇
ابراهیم
زر نزن صبح شد
مهرشاد
اوکی بود
Saharr
🥺