کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سیر تا پیاز سریال «نون خ ۳»

29 آبان 1399 ساعت 13:35

شاید وقتی سعید آقاخانی و امیر وفایی تصمیم گرفتند کارگردانی و نویسندگی سریال «نون خ» را برعهده بگیرند فقط خودشان پیش‌بینی می‌کردند سریالی که آن‌ها در برابر دوربین قرار می‌دهند، قرار است به یکی از بهترین سریال‌های کمدی چند سال اخیر تلویزیون تبدیل شود.


صبح شد: شاید وقتی سعید آقاخانی و امیر وفایی تصمیم گرفتند کارگردانی و نویسندگی سریال «نون خ» را برعهده بگیرند فقط خودشان پیش‌بینی می‌کردند سریالی که آن‌ها در برابر دوربین قرار می‌دهند، قرار است به یکی از بهترین سریال‌های کمدی چند سال اخیر تلویزیون تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، سریال «نون خ» در نوروز ۹۸ از شبکه یک سیما پخش شد. 16 اپیزود ۵۰ دقیقه‌ای این سریال به‌حدی مورد توجه منتقدان و استقبال تماشاگران قرار گرفت که ایده آقاخانی برای ساخت فصل دوم آن به‌سرعت از سوی مدیران شبکه یک تایید شد. سریال «نون خ» داستان زندگی نورالدین خانزاده، صاحب یک کارگاه فراوری تخمه آفتابگردان را روایت می‌کند که با همشهری‌هایش به کشت و پرورش تخمه آفتابگردان مشغول است.

«نون خ» چگونه ساخته شد؟

محسن تنابنده در یک مصاحبه گفته بود که طرح اول سریال «نون خ» را او و مرحوم خشایار الوند مطرح کرده بودند. او قرار بود کارگردانی این پروژه را برعهده بگیرد اما درگیری‌های کاری و مشکلات شخصی باعث شد او سعید آقاخانی را به‌عنوان جایگزین خود معرفی کند. با این حال تنابنده تاکید کرده که ایده ابتدایی او با آن‌چه امروز به‌عنوان سریال «نون خ» پخش شده فاصله بسیار زیادی دارد.

فصل اول سریال «نون خ» با حضور سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، علی صادقی، فریده سپاه‌منصور، هومن حاجی‌عبداللهی، نعیمه نظام‌دوست و سیروس میمنت موفق شد به محبوب‌ترین سریال تلویزیون در نوروز ۹۸ تبدیل شود. ساخت «نون خ ۲» به‌سرعت آغاز شد تا هم ادامه داستان ناتمام امیر وفایی به تصویر کشیده شود و هم تماشاگران این سریال محبوب ادامه آن را ببینند. با وجود دنبال‌شدن بخش قابل توجهی از فرایند تولید متاسفانه شیوع ویروس کرونا باعث شد پروژه در میانه راه متوقف شود و این سریال که قرار بود در 30 اپیزود ساخته شود در نهایت در ایستگاه هفدهم متوقف شد. سعید آقاخانی و همکارانش امیدوار بودند شرایط برای ساخت ادامه سریال «نون خ» فراهم باشد و حالا به نظر می‌رسد ساخت سریال «نون خ ۳» با قدرت آغاز شده است. اما چه بازیگرانی در فصل سوم این سریال که زندگی مردم کرد را روایت می‌کند، حضور دارند؟ پخش آن از چه زمانی آغاز می‌شود؟ در ادامه همه آن‌چه از سریال «نون خ ۳» می خواهید بدانید، جمع‌آوری شده است.

زمان پخش «نون خ ۳»

در شرایطی مشابه با فصل اول و دوم سعید آقاخانی برای کارگردانی و امیر وفایی برای نویسندگی این سریال بازگشته‌اند.

مهدی فرجی، تهیه‌کننده سریال، تایید کرده که فیلم‌نامه «نون خ ۳» برای 15 اپیزود نوشته و تولید آن با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و بررسی مداوم سلامت تیم تولید آغاز شده است. البته این احتمال وجود دارد که سریال به‌عنوانی ۱۶ اپیزودی تبدیل شود. پیش‌تولید سیزدهمین تجربه کارگردانی سعید آقاخانی از تابستان آغاز شده بود و تولید آن برای پخش در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ دنبال می‌شود. تا امروز بیش  از ۲۵ درصد  کل پروژه در مقابل دوربین رفته و فیلم برداری آن ادامه دارد.

در «نون خ ۳» چه کسانی هستند؟

شقایق دهقان که در فصل دوم «نون خ» حضور پررنگی داشت، در فصل سوم هم حضور دارد. اما نکته جالب‌تر بازگشت علی صادقی نیست. آن‌چه تماشاگران را برای تماشای «نون خ ۳» هیجان‌زده می‌کند، حضور اکبر عبدی است. بازیگر قدیمی سینمای کمدی ایران که از مدتی پیش کم‌کار شده در این سریال حضور دارد. سیروس میمنت، سیدعلی صالحی، هدیه بازوند، ندا قاسمی، ماشاءا... وروایی، کاظم نوربخش و نسرین مرادی سایر بازیگران اصلی این سریال هستند.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 1240

آدرس مطلب :
https://www.sobhshod.ir/news/1240/سیر-پیاز-سریال-نون-خ-۳

صبح شد
  https://www.sobhshod.ir