پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۱۲۴۹
plusresetminus
توئیت سه‌شنبه‌شب احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم و عضو هیات‌رئیسه مجلس بیش از هر زمان دیگری «فرهاد مجیدی» را برآشفته کرد. او ادعا کرد سرمربی سابق استقلال 9 بار در فهرست تخصیص ارز دولتی 4200 تومانی بوده است.
جزئیات جدید از ماجرای تخصیص ارز 4200 تومانی به فرهاد مجیدی
صبح‌شد:  توئیت سه‌شنبه‌شب احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم و عضو هیات‌رئیسه مجلس بیش از هر زمان دیگری «فرهاد مجیدی» را برآشفته کرد. او ادعا کرد سرمربی سابق استقلال 9 بار در فهرست تخصیص ارز دولتی 4200 تومانی بوده است.

فرهاد مجیدی در واکنش به این ادعا دست به تکذیب زد و گفت از امیرآبادی شکایت خواهد کرد. او همچنین نوشته کوتاهی برای فراهانی منتشر کرد: «دروغ می‌گویند تا وایرال شوند. آدرس غلط می‌دهند تا برای اندکی شهرت، مردم را مقابل دزدی‌ها و اختلاس‌ها فریب دهند... وقتی جریمه دروغگویی در مملکت ما ارزان و پاداش صداقت ناچیز شده است، نماینده مجلس به خود اجازه می‌دهد هر ادعای بی‌اساسی را مطرح کند. هیچ وقت در ایران شرکت و فعالیت بازرگانی نداشته‌ام، هرگز حتی یک ریال ارز دولتی نگرفته‌ام.»

دوباره نوبت به امیرآبادی رسید. او هم ادعای مجیدی را با استنادات خود، پاسخ داد: «ایشان بفرمایند علت مراجعه در تاریخ 28 و 31 تیرماه به دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت چه بوده تا بقیه مطالب و اسناد را پس از شکایت ایشان به دادگاه ارائه نمایم.» این اما تمام اتفاقات نبود.

 پادرمیانی برای حل مشکل

فرهاد مجیدی از جمله فوتبالیست‌هایی بوده که همواره فعالیت اقتصادی کرده است. او، علی دایی، کریم باقری و... از جمله چهره‌های شاخص ورزش بوده‌اند که علاوه بر دوران موفق در فوتبال، از شم اقتصادی خود استفاده کرده‌اند. حوزه فعالیت مجیدی اما عمدتا کشور امارات بوده است، جایی که به هر حال سال‌ها در آن فوتبال بازی کرده است. بنابراین اصل ماجرا که او کار اقتصادی کند و یا به دنبال واردات باشد، چیز عجیبی نیست.

 عجیب اما درگیری به وجود آمده در فضای مجازی بود. روز گذشته فراهانی فاش کرد یکی از نمایندگان مجلس دهم-به احتمال فراوان دوست مشترک مجیدی و یکی از مسوولان وزارت صمت است-با او تماس گرفته و چنین درخواستی داشته: «ایشان از من خواست که وقتی بگذارم تا با فرهاد مجیدی دیدار داشته باشم تا اسناد و مدارکش را بیاورد.» یکی از مسوولان وزارت صمت هم وارد ماجرا شده است. هنوز نام او فاش نشده ولی این فرد احتمالا از دوستان نزدیک فرهاد مجیدی به حساب می‌آید، کسی که به گفته فراهانی درخواست او را در کارگروه تخصیص ارز مطرح کرده است. نماینده قم درباره این فرد هم چنین ادعایی کرد: «او با من تماس گرفت و درخواست کرد تا موضوع را پیگیری نکنیم.» اظهاراتی که روز گذشته فراهانی داشت، در نوع خود جالب بود.

 آقای امیرآبادی بفرمائید ماجرای تخصیص ارز به مجیدی چه بوده؟

یکی از واردکنندگان غله کشور گزارشی درباره ایشان به من دادند که مشغول گرفتن ارز دولتی هستند. این وارد کننده حتی در وزارت صمت با فرهاد مجیدی درگیر هم شده بود. سر این‌که گفته بودند چرا شما اینجا هستی. مگر فوتبالیست نیستید؟ هرکسی باید به حرفه خودش بپردازد. با این گزارش، من نامه‌ای در مهرماه به حراست وزارت صمت نوشتم و خواهان صحت ماجرا شدم. در آبان‌ماه پاسخ آمد که مجیدی در تاریخ 28 و 31 تیرماه به دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت مراجعه کرده. دستور یکی از مسوولان وزارتخانه بوده که درخواست ایشان در کارگروه تخصیص ارز مطرح شود و در نهایت 9 ثبت سفارش هم به اسم ایشان بوده.

 یعنی 9 بار دلار 4200 تومانی گرفته است؟

در نامه‌ای که به دست من رسیده، 9 ثبت سفارش وجود داشته و در تاریخی مشخص ارز به شرکتی که مجیدی پیگیر کارش بوده، اختصاص یافته. امکان دارد اسم مجیدی در بانک مرکزی نباشد. حالا ایشان اگر می‌گوید شرکتی ندارد، به هر حال برای یک شرکت پیگیر ارز بوده و حتی به وزارت صمت رفته. مجیدی ادعا دارد خودش نگرفته. حرف من این است ماشاا... فوتبالیست‌ها خوب درآمد دارند. دنبال حرفه خودشان بروند.

 یعنی می‌گویید شرکت برای مجیدی نیست.

امکان دارد ایشان مدیرعامل یا عضو هیات مدیره آن شرکت نباشند ولی پیگیر کار بوده‌اند. دوربین وزارتخانه هم حضور ایشان را ثبت کرده است. اسم مسوولی هم که این کار را کرده، مشخص است. حتی تلفن‌هایی که کرده‌اند. صحبت‌هایی که داشته‌اند همه مبین است. تائید هم که صورت گرفته. چند بار هم وارد‌کنندگان ایشان را دیده‌اند و عرض کردم، حتی بحث‌شان شده است.

 آیا فوتبالیست دیگری هم مثل مجیدی درخواستی داشته؟

بله، در حال استعلام هستم. فوتبالیست مشهور دیگری هم هست که اگر تائید شود، نامش را اعلام می‌کنم. من می‌گویم نماینده مجلس یا فوتبالیست نباید از جایگاه و شهرت خود سو‌ء‌استفاده کنند.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdch.knzt23niwftd2.html
منبع : جام جم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما