شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۱۲۷۳
plusresetminus
ویدئویی از برنامه تهران ۲۰ که در آن مجری برنامه ادعا می‌کند که رئیس دانشگاه فرهنگیان این دانشگاه را ملزم به خرید کتاب‌هایی که خودش نوشته، کرده است، پر بازدید شد. این ویدئو خیلی زود در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد.
اتفاق عجیبی که فقط در ایران رخ می‌دهد!
صبح‌شد: ویدئویی از برنامه تهران ۲۰ که در آن مجری برنامه ادعا می‌کند که رئیس دانشگاه فرهنگیان این دانشگاه را ملزم به خرید کتاب‌هایی که خودش نوشته، کرده است، پر بازدید شد. این ویدئو خیلی زود در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد.

به گفته مجری این برنامه کتاب‌های آقای رئیس یکی به قیمت ۱۴۵ هزارتومان در ۱۴ هزار جلد و دیگری به قیمت ۵۴ هزار تومان در ۱۶ هزار جلد به دانشگاه فروخته شده که مجموع آن حدود ۳ میلیارد تومان می‌شود. ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که مجری برنامه می‌گوید مسئول بازرسی آموزش و پرورش که باید به این تخلف رسیدگی کند دانشجوی همین آقای رئیس است.

اعتراض به این مسئله در فضای مجازی باعث ارائه پاسخ از سوی دانشگاه شد که در این جوابیه نوشته اند: «این کار در دانشگاه امری عادی است.» البته پیش از این هم بار‌ها شاهد تعارض منافع در سازمان یا نهاد‌های دیگر بوده ایم که در همین صفحه درباره آن نوشته ایم. به عقیده برخی از کارشناسان این معضل ریشه در ضعف سیستم اداری به ویژه بخش نظارتی و بوروکراسی کهنه در کشور دارد.

با این حال کاربران به این ماجرا واکنش نشان دادند. کاربری نوشت: «اینا واقعا به این فکر نمی‌کنن عصر ارتباطاته دیگه راحت هرکاری بخوان نمی‌تونن بکنن.» کاربر دیگری نوشت: «تا وقتی قانونی برای رفع تعارض منافع نداشته باشیم شاهد همین اتفاق‌ها هستیم.» کاربری هم نوشت: «حالا این همه داریم درباره این موضوع و تعارض منافع صحبت می‌کنیم، ولی شاید این کتاب‌ها برای دانشجویان خیلی مفید بوده پس نباید عجولانه قضاوت کرد.»

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdce.f8zbjh8wx9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما