يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۱۲۸۴
plusresetminus
نگاهی به برنامه سینمایی تلویزیون که در میز نقد جمعه شب خود به بررسی فیلمی پرداخت که 2 ماه پیش اکران آنلاین شده بود
گاف عجیب فراستی و برنامه هفت!
صبح‌شد: سری پنجم برنامه سینمایی «هفت» که با تهیه‌کنندگی مجتبی امینی به قسمت هشتاد و چهارم رسیده، این روز‌ها انتقاداتی را برانگیخته است. برنامه از سویی کم‌چالش و کم‌واکنش است و از سوی دیگر از تنوع پایینی رنج می‌برد.

به علاوه این که مدت‌هاست به صورت تولیدی و غیرزنده روی آنتن می‌رود و همچنین در ساعت نامناسبی پخش می‌شود؛ تا جایی که گاهی تا ساعت ۳ بامداد ادامه می‌یابد. این در حالی است که «هفت» در بعضی از فصول گذشته، جنجالی، خبرساز و تأثیرگذار بود و واکنش‌های فراوانی را برمی‌انگیخت.

درباره نقاط ضعف این برنامه پیشتر صحبت شده و در همین صفحه نیز خوانده‌اید، اما در قسمت اخیر این برنامه که جمعه‌شب پخش شد، دو اتفاق جدید رخ داد که می‌توان از نقاط ضعف جدید این برنامه دانست.

نقد فیلم پس از ۲ ماه

فیلم سینمایی «گیلدا» که جمعه‌شب و در میز نقد قسمت اخیر «هفت»، توسط مسعود فراستی، جواد طوسی و محمدتقی فهیم مورد بررسی قرار گرفت، روز ۲۲ شهریور امسال، یعنی بیش از ۷۰ روز پیش به صورت آنلاین اکران شده و اکران آنلاین آن به پایان رسیده است. حتی از انتشار این فیلم در نمایش خانگی (به صورت اشتراکی در وی‌اودی‌ها) نیز بیش از سه هفته گذشته و به معنای واقعی کلمه، بیات شده است.

این در حالی است که در یکی دو هفته اخیر، دو فیلم «آبادان یازده ۶۰» و «هایلایت» اکران آنلاین شده‌اند که فیلم اول، از قضا کیفیت بسیار بالاتری نسبت به «گیلدا» هم دارد. با این حال «هفت» به این فیلم‌ها نپرداخت.

میز رسانه تلویزیونی؟

بخش میز رسانه «هفت» نیز در این قسمت، خارج از مأموریت اصلی این برنامه عمل کرد. در حالی که این برنامه، به عنوان یک «برنامه سینمایی» شناخته می‌شود و این مسئله در پوستر هر قسمت هم قید می‌شود، اما بخش مهمی از میز رسانه در قسمت اخیر، به موضوع یک سریال تلویزیونی پرداخت.

اگرچه سریال «حضرت موسی (ع)» و کارگردانی آن توسط ابراهیم حاتمی‌کیا، اتفاق مهمی است، اما این مسئله در حوزه سینما نیست و ارتباطی به این مدیوم ندارد. این در حالی است که سینمای ایران این روز‌ها مشکلات عدیده‌ای دارد؛ از جمله تولید در سایه کرونا، مسائل مربوط به اکران آنلاین، حواشی مربوط به برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و.... در این شرایط اختصاص وقت کوتاه ۲۰ دقیقه‌ای هفتگی یک برنامه سینمایی به موضوعی تلویزیونی، جای تأمل دارد.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcg.79qrak9xtpr4a.html
منبع : خراسان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما