جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۸
کد مطلب : ۱۳۸۵
plusresetminus
جمعی از مقامات، احزاب و شخصیت‌های سیاسی کشور در پیام‌های جداگانه‌ای شهادت رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران را تسلیت و تبریک گفتند.
چند واکنش به شهادت دانشمند هسته‌ای ایرانی
صبح‌شد: بعدازظهر امروز (جمعه)، عناصر تروریستی مسلح، خودرو حامل شهید محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار داده و وی را به شهادت رساندند. این اقدام تروریستی واکنش مقامات و شخصیت های سیاسی کشور را در پی داشت.

جامعه جهانی تروریسم دولتی را محکوم کنند

محمد جواد ظریف وزیر خارجه به نقش رژیم اسرائیل در این عملیات تروریستی اشاره و با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: تروریست‌ها یک دانشمند برجسته ایرانی را ترور کردند. این عمل بزدلانه (با نشانه‌های جدی نقش اسرائیلی‌ها) نشان دهنده جنگ افروزی جنایتکاران است.

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد که ایران از جامعه جهانی و بخصوص اتحادیه اروپا می‌خواهد تا استانداردهای دوگانه شرم آور خود را پایان دهند و این اقدام تروریستی دولتی را محکوم کنند.

نوآوری‌های پیشرفته دفاعی تداوم خواهد داشت

حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهوری نیز در واکنش به این ترور نوشت:  «سپند» یادگاری ماندگار و فخر آفرین است. نوآوری‌های پیشرفته دفاعی تداوم خواهد داشت.

قطار حرکت علمی کشور متوقف نخواهد شد

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نوشت: خبر شهادت مجاهد عرصه جهاد علمی و خودکفایی، دکتر محسن فخری‌زاده رضوان الله علیه، سخت و جانکاه بود. آنچه که امروز رخ داد، برگ دیگری از اسناد جنایت تروریسم دولتی است که رژیم منحوس صهیونیستی با افتخار خودش را پرچم‌دار آن می‌داند.

وی تصریح کرد: این ترور، نقشه دشمنان مردم ایران در جلوگیری از پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی را برملا ساخت و بار دیگر ثابت کرد  که خونخواران صهیونیست و جنگ‌طلبان آمریکایی در مسیر ضربه زدن به پیشرفت کشور عزیزمان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

رستمی با بیان اینکه یقیناً قطار حرکت کشور به سمت پیشرفت و فتح قله‌های افتخار علمی، متوقف نخواهد شد، افزود: جوانان دانشمندی که همچون فخری‌زاده‌ها، علیمحمدی‌ها، رضایی‌نژادها، احمدی‌روشن‌ها و شهریاری‌ها در عرصه علم و دانش در حال فعالیت هستند، نخواهند گذاشت تا علم بر زمین بماند و به اذن الهی، این پرچم را بر قله افتخار نصب خواهند کرد.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdci.vazct1apwbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما