کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات جدیدی از ترور فخری زاده به روایت یک شبکه اسرائیلی

9 آذر 1399 ساعت 17:00

عصر روز جمعه گذشته، یک اقدام تروریستی در حوالی تهران بلافاصله به صدر اخبار رسانه‌ها رفت. محسن فخری‌زاده در آبسرد شهرستان دماوند مورد سوء قصد یک تیم تروریستی قرار گرفت و مجروح شد.


صبح شد: عصر روز جمعه گذشته، یک اقدام تروریستی در حوالی تهران بلافاصله به صدر اخبار رسانه‌ها رفت. محسن فخری‌زاده در آبسرد شهرستان دماوند مورد سوء قصد یک تیم تروریستی قرار گرفت و مجروح شد.

آنگونه که وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح اعلام کرده متأسفانه تلاش‌ها برای نجات جان این دانشمند کشورمان در بیمارستان موفقیت‌آمیز نبوده و محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری این وزارتخانه و مدیر خدوم و دانشمند به شهادت رسیده است.

 به گزارش خبرگزاری‌ها شاهدان عینی یک انفجار و پس از آن صدای رگبار را تأیید می‌کنند. سه یا چهار نفر دیگر در این درگیری کشته می‌شوند که گفته می‌شود از تروریست‌ها بوده‌اند. مشاهدات خبرنگار فارس دو جسد در درمانگاه آبسرد و تخت پر از خون فخری‌زاده را تأیید می‌کند.»

خبرگزاری تسنیم هم در تشریح جزئیات این اقدام تروریستی نوشته: «این عملیات ترور ساعت ۱۴:۳۰ جمعه انجام شده است. در این اقدام تروریستی، ابتدا یک دستگاه خودرو نیسان در میدان خلیج فارس آبسرد در حین عبور خودرو دانشمند هسته‌ای کشورمان خود را منفجر می‌کند و سپس عامل بعدی اقدام به تیر‌اندازی رگباری کرده که در پی آن یکی از محافظان شهید فخری‌زاده ۴ تیر خورده و آقای محسن فخری‌زاده نیز در پی انفجار و اصابت تیر، پس از انتقال با بالگرد به بیمارستان شهید شده است.»

خبرنگار خبرگزاری صداو سیما هم در گزارشی از محل حادثه و به نقل از شاهدان عینی روایت کرده که شدت انفجار خودرو نیسان که ظاهرا بار چوب داشته و مواد منفجره در آن جاسازی شده بوده، به حدی بوده که ترانس برق به پایین افتاده و کابل‌های فشار قوی برق هم قطع شده است. همچنین درب نیسان ۲۰۰ متر آنطرف‌تر پرتاب شده است.

بر اساس گزارش خبرنگار صداو سیما، طرف دیگر بلوار محل حادثه یک خودرو شاسی بلند مستقر بوده با ۵-۶ نفر مسلح که به سمت دیگر تیراندازی می‌کرده اند. این خبرنگار البته به نقل از منابع خبری که به گفته خودش هنوز تایید نشده مدعی شده که یکی از تروریست‌ها بازداشت شده است. به‌گزارش فارس مقامات اطلاعاتی خارجی موساد گفته بودند که فخری‌زاده در لیست ترور موساد قرار داشت. نام فخری‌زاده از طریق لیست سازمان ملل در اختیار موساد قرار گرفته بود.

وی در این لیست تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» معرفی شده بود. محسن فخری‌زاده تنها دانشمند ایرانی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیماً در شو تبلیغاتی ۲ سال پیش خود به زبان آورده و مدعی شده بود روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است.


اما دقایقی پیش کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل به نقل از یک مقام سابق اطلاعاتی غربی درباره جزئیات این حادثه عنوان کرد: «عملیات اطلاعاتی مشترک برای شناسایی هویت و محل حضور فخری زاده از سوی چند کشور انجام شده است.»

در ادامه گزارش این شبکه آمده است: «تیم ترور متشکل از ۱۲ نفر و تمامی آن‌ها اسرائیلی بودند که از مناطق مختلف وارد ایران شدند. تحرکات فخری زاده و محل‌هایی که تردد می کردده از جمله شهر آبسرد که ویلایی در آن داشته تحت نظر بوده است.»

کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل در ادامه این گزارش آورده است: «طرح اصلی ترور این بوده که فخری زاده در منزلش ترور شود، اما به دلیل دشواری در این ماموریت، طرح تغییر می‌کند به جای اینکه فخری زاده با تک تیرانداز در زمان خروج از خودرو و حرکت به سمت منزلش هدف قرار بگیرد تصمیم بر این شد که خودرویش هدف گرفته شود و ترور شود.»

براساس ادعای این شبکه « تیم ترور قصد داشته با استفاده از پهپاد سیگنال ارتباط خودروی فخری زاده را با دیگر خودرو‌ها قطع کند و مسئولان موساد از یک سیستم رادیویی برای منع تعقیب از سوی سپاه پاسداران استفاده کردند.»

در بخش دیگر این گزارش همچنین آمده است: «تیم ترور روز‌های آخر هفته و تعطیلات را برای ترور فخری زاده انتخاب کردند؛ آن‌ها در پایان روز جمعه را برای ترور انتخاب کردند که هیچگونه ترافیکی نباشد.»

انتهای پیام/


 


کد مطلب: 1435

آدرس مطلب :
https://www.sobhshod.ir/news/1435/جزئیات-جدیدی-ترور-فخری-زاده-روایت-یک-شبکه-اسرائیلی

صبح شد
  https://www.sobhshod.ir