پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۱۵۱
plusresetminus
یک کارشناس تغذیه با بیان اینکه اضافه‌وزن می‌تواند موجب افزایش ابتلای افراد به بیماری کرونا شود، گفت: منابع غذایی مثل سُس‌های پرچرب، روغن جامد، چربی گوشت، شربت، خیارشور، کنسرو و غذاهای آماده می‌توانند موجب افزایش وزن شوند.
خوردن خیارشور، احتمال ابتلا با کرونا را افزایش‌می دهد
صبح‌شد: ابوالفضل محمدکریمی کارشناس تغذیه مرکز بهداشت قم گفت: منابع غذایی مثل سُس‌های پرچرب، روغن جامد، چربی گوشت، شربت، خیارشور، کنسرو و غذاهای آماده می‌توانند موجب افزایش وزن شوند.

وی اضافه کرد: مصرف زیاد مواد قندی، شیرین، غذاهای چرب، سرخ‌کرده و پرنمک می‌تواند موجب تضعیف و یا اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن شود؛ بنابراین شهروندان باید از پرخوری اجتناب کنند و فعالیت بدنی مناسب و روزانه در خانه انجام دهند.

وی تاکید کرد: داشتن سبک زندگی سالم، خواب شبانه زودهنگام، فعالیت بدنی منظم و دوری از استرس از جمله مهم‌ترین عوامل موثر در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به بیماری کروناست.

محمدکریمی با اشاره به نحوه تهیه، نگهداری و مصرف مواد غذایی، گفت: افرادی که اقدام به پخت‌وپز غذا می‌کنند حتما باید از ماسک استفاده کنند، غذاهای خام را از پخته جدا نگه دارند، ظروف استفاده‌شده برای مواد خام را کاملا شسته و ضدعفونی کنند و از ظروفی که برای غذای پخته استفاده می‌شود، ‌برای غذای خام استفاده نکنند.

وی با بیان این‌که از خرید مواد غذایی بدون بسته‌بندی خودداری شود، افزود: غذاها باید کامل پخته و از مصرف مواد غذایی نیم‌پز خودداری شود و غذاهایی مانند شیر و سوپ باید یک دقیقه جوشانده شود.

وی با تاکید بر این‌که غذاها باید کاملا پخته شوند،‌ اضافه کرد: ویروس کرونا به دمای معمول پخت یعنی ۷۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر حساس است و در مدت ۳۰ ثانیه در این درجه دما از بین می‌رود.

به گزارش ایرنا، کارشناس مرکز بهداشت قم با اشاره به این‌که ویروس کرونا در شرایط انجماد پایدار است، بیان کرد: اگر مواد غذایی فریز شد، برای استفاده مجدد حتما باید به‌طور کامل داغ شود؛ باقی‌مانده غذا نیز نباید بیشتر از سه روز در یخچال بماند و بیشتر از یک‌بار هم نباید مجددا داغ شود.

وی در ادامه با اشاره به نکاتی در زمینه تهیه نان، گفت: برای تهیه نان توصیه می‌شود از سفره پارچه‌ای نخی تمیز استفاده و از گذاشتن نان روی پیشخوان نانوایی‌ها و یا استفاده از وسایل مشترک مانند برس‌های نانوایی که می‌تواند عامل انتقال ویروس کرونا باشد، خودداری شود.

وی تاکید کرد: کیسه خرید نان باید هر بار ضدعفونی شود، نان قبل از مصرف داخل ماکروویو و یا حرارت گرم داغ شود، به‌نحوی‌که نان نسوزد.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcak6n6149nm.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما