چگونه اکسیژن خون‌مان را اندازه بگیریم؟

اُکسیمتر چیست و عددهایش چه معنی‌ای دارند؟
سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۱۶۴۶
plusresetminus
تست سنجش سطح اکسیژن خون با دستگاه Pulse Oximetery. در این روش، پزشک یا پرستار از وسیله دستی کوچک یا نمونه‌های بزرگ‌تر بیمارستانی استفاده می‌کند تا مقدار اکسیژن موجود در گردش خون فرد را بررسی کند.
چگونه اکسیژن خون‌مان را اندازه بگیریم؟
صبح‌شد: تست سنجش سطح اکسیژن خون با دستگاه Pulse Oximetery. در این روش، پزشک یا پرستار از وسیله دستی کوچک یا نمونه‌های بزرگ‌تر بیمارستانی استفاده می‌کند تا مقدار اکسیژن موجود در گردش خون فرد را بررسی کند.

عددی که اکسیمتر نشان می‌دهد، نقش مهمی در تشخیص شدت بیماری کرونا دارد. درواقع این روشی برای تشخیص کرونا نیست، بلکه ابزاری برای معاینه پزشک برای فهم وضعیت بیمار و دسته‌بندی بیماران مبتلا به کروناست. با کمک این وسیله، بیمارانی که نیازمند بستری باشند، شناسایی شده و در شرایطی که سطح اکسیژن خون فرد به زیر عدد ۹۰ درصد رسیده باشد، بیمار نیازمند اقدامات جدی برای انجام اقدامات درمانی پیشرفته‌تر و بیمارستانی خواهد بود.

اگر سطح اکسیژن فرد عددی بین ۹۰ تا ۹۳ باشد، نیازمند نظارت پزشک به شکل روزانه و درمان حداکثری در منزل و قرنطینه سختگیرانه است و در شرایطی که عدد بالاتر از ۹۴ باشد به این معناست که فرد احتمالا در معرض تهدید بیماری قرار دارد و باید از خود مراقبت بیشتری انجام دهد.

باید درنظر داشت که در شرایط همه‌گیری و شیوع بیماری، ممکن است به‌علت شلوغی بیمارستان‌ها و مراکزدرمانی تصمیم‌گیری درباره بستری یا بستری نشدن بیماران لزوماً تابعی از میزان اکسیژن خون فرد نیست و برای بستری تنها تشخیص پزشکان مستقر در بیمارستان‌ها لازم است.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdci.5azct1aqqbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما