در گفت‌وگو با صبح‌شد عنوان شد

مشاور عالی نمکی: به فرزندم ریمیدیسور نخواهم زد

جمعه ۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۱۶۵
plusresetminus
مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به پروژه‌های مطالعاتی پیرامون داروی ریمیدیسور می‌گوید: این دارو کاملا بی خاصیت است و آنچه برخی در مورد اثرات آن در درمان کرونا می‌گویند ارزش علمی ندارد.
مشاور عالی نمکی: به فرزندم ریمیدیسور نخواهم زد
صبح‌شد: «محمداسماعیل اکبری»، مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به پروژه‌های مطالعاتی پیرامون داروی ریمیدیسور  به صبح‌شد می‌گوید: این دارو کاملا بی خاصیت است و آنچه برخی در مورد اثرات آن در درمان کرونا می‌گویند ارزش علمی ندارد.
 
او با اشاره به حضور برخی افراد در پشت پرده پروژه تبلیغاتی برای فروش این دارو، می افزاید:  واضح می‌گویم اگر فرزندم کرونا بگیرد قطعا به او ریمیدیسور نخواهم زد.
 
رمْدسیویر که در آغاز با کد دارویی GS-5734 شناخته می‌شد، یک داروی ضد ویروس جدید از خانواده آنالوگ‌های نوکلئوزید است.

 این دارو را شرکت دارویی گیلیاد جهت درمان بیماری ویروسی ابولا و عفونت‌های ویروس ماربورگ ساخت، اما به‌تدریج مشخص گردید که خاصیت ضد ویروسی علیه سایر ویروس‌های تک‌رشته‌ای RNA نظیر ویروس سین‌سیشیال تنفسی، ویروس خونین، ویروس تب لاسا، ویروس نیپا، ویروس هِـندرا و خانواده کروناویروس‌ها (شامل کروناویروس مرس و سارس) هم دارد.

هم‌اکنون این دارو بر روی کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ و عفونت‌های هنیپاویروس در حال مطالعه و بررسی است. بر پایه موفقیت در درمان سایر انواع کروناویروس‌ها، شرکت گیلیاد این دارو را در اختیار پزشکان آمریکایی که مشغول درمان یک فرد مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان اسنوهومیش، واشینگتن بود قرار دادند و تعدادی از آن، نیز برای انجام کارآزمایی بالینی بر روی افراد مبتلا به فرم خفیف و شدید بیماری در چین در اختیار مقامات آن کشور قرار گرفت.
 
تولید داروی رمدسیویر درداخل آغاز شده اما نگاه به قیمت نمونه داخلی این دارو(هر ویال ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان) نشان می دهد که خرید این دارو از توان بسیاری از خانواده ها خارج است.

دانلود ویدئو

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcfitdyaw6dv.giw.html
واکسن بی واکسن

واکسن بی واکسن

يکشنبه ۹ شهريور - ۱۴:۳۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما