چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۱۷۵۵
plusresetminus
چند روز دیگر، واکسن کرونای ساخت داخل قرار است به مرحله تست انسانی برسد و از همین حالا، بسیاری از شهروندان برای تزریق واکسن ایرانی کرونا ثبت‌نام کرده‌اند؛ این خبرها، اما دلیلی نمی‌شود که کشور به دنبال خرید واکسن کرونا از شرکت تولیدکننده دیگری نباشد.
لیست قیمت واکسن‌ها به دفتر روحانی ارسال می‌شود
صبح‌شد: چند روز دیگر، واکسن کرونای ساخت داخل قرار است به مرحله تست انسانی برسد و از همین حالا، بسیاری از شهروندان برای تزریق واکسن ایرانی کرونا ثبت‌نام کرده‌اند؛ این خبرها، اما دلیلی نمی‌شود که کشور به دنبال خرید واکسن کرونا از شرکت تولیدکننده دیگری نباشد.

این روز‌ها بسیاری از مردم درخواست دارند تا واکسن کرونا از کشور‌های دیگر خریداری شود. به خاطر همین هم در فضای مجازی هشتگ راه انداخته‌اند.

مردم تنها گروهی نیستند که خواستار خرید واکسن هستند، بسیاری از مقامات دولتی مانند رئیس سازمان نظام‌پزشکی و فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران و بسیاری از نمایندگان مجلس نیز خواستار خرید واکسن کرونا هستند. هرچند مدیرکل روابط‌عمومی وزارت بهداشت و درمان از سد‌های پیش روی خرید واکسن کرونا و از تحریم گفته‌است، اما کریم همتی، رئیس جمعیت هلال‌احمر می‌گوید که رئیس‌جمهوری از جمعیت هلال‌احمر خواسته شرایط خرید واکسن کرونا را بررسی کند تا دولت اقدامات لازم برای خرید واکسن را انجام دهد. به گفته همتی، کارشناسان هلال‌احمر در حال بررسی و انتخاب محصول یکی از شرکت‌های تولیدکننده واکسن هستند.

آیا اقدامی برای خرید واکسن کرونا از سوی هلال‌احمر انجام شده‌است؟

در جلسه‌ای که روز شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا داشتیم، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد داد تا واکسن کرونا را هلال‌احمر وارد کند. ما هم اعلام کردیم هلال‌احمر بدون هیچ قانون یا هماهنگی خاصی می‌تواند واکسن کرونا را وارد کند. دولت نیز از ما خواسته با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان، واکسن مورد نیاز کشور را وارد کنیم.

آیا وزارت بهداشت و درمان موافق وارد کردن واکسن کروناست؟

نظر وزارت بهداشت و درمان این است که هیات‌امنای ارزی برای واردات واکسن ورود کند، اما قانونا آن‌ها نمی‌توانند این کار را انجام دهند؛ طبق قانون باید مصوباتی تنظیم شود تا هیات امنای ارزی بتواند واکسن کرونا وارد کند.

واکنش وزارت بهداشت و درمان چه بوده‌است؟

تا این لحظه از طرف وزارت بهداشت درخواستی برای واردات واکسن نداشته‌ایم و دولت و ستاد مرکزی مقابله با کرونا از ما خواسته‌اند تا شرایط خرید را بررسی کنیم. اما اگر ما بتوانیم واکسن کرونا وارد کنیم، وزیر بهداشت از واردات واکسن استقبال خواهد کرد. از چند روز پیش تابه‌حال، سازمان تدارکات دارویی، در حال بررسی کشور‌های فروشنده است و قرار شده فهرست واکسن با کیفیت و با قیمت مناسب را انتخاب کند. گزارش مکتوب فهرست تهیه شده و امروز یا شنبه آینده به ستاد ملی مقابله با کرونا تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcj.ievfuqeaisfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما