دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۱۸
plusresetminus
اولین بار سازمان ملل در سال ۱۹۴۵ پیشنهاد کرد ۱۶ اکتبر هر سال مطابق با ۲۴ مهر ماه بعنوان روز جهانی غذا بمنظور توجه دادن جهانیان به مسئله مهم غذا انتخاب شود.
سامان گلریز: غذاهایم گران نیست
صبح‌شد: اولین بار سازمان ملل در سال ۱۹۴۵ پیشنهاد کرد ۱۶ اکتبر هر سال مطابق با ۲۴ مهر ماه بعنوان روز جهانی غذا بمنظور توجه دادن جهانیان به مسئله مهم غذا انتخاب شود. ولی تصویب این روز بعنوان روز جهانی غذا در نوامبر ۱۹۷۲ در بیستمین کنفرانس کشور‌ها که با شرکت اعضای سازمان خوارو بار و کشاورزی FAO تشکیل شده بود توسط دکتر پال رومانی وزیر بهداشت مجارستان که ریاست این کنفرانس را بعهده داشت اعلام شد.
 
به بهانه این روز به سراغ سامان گلریز کارشناس بین المللی آشپزی رفتیم؛ گلریز در ابتدای گفت‌وگوی خود با «صبح‌شد»، به مردم ۴ توصیه داشت: «مصرف زیاد آب، ترک نمک و روغن، روی آوردن به غذای گیاهی و زود شام خوردن.»

سامان گلریز در ادامه در پاسخ به انتقاداتی که به نحوه تغذیه ایرانیان مطرح می‌شود، گفت: ایرانی‌ها تغذیه مناسبی نسبت به سایر کشور‌ها دارند، اما متاسفانه در کشور اسراف به شدت وجود دارد.

«چرا سامان گلریز آشپز گران پزی است و تنها غذا‌های گران را آموزش می‌دهد؟» گلریز این نکته را رد می‌کند و به «صبح‌شد» می‌گوید: «برنامه آشپزی من جزء قدیمی‌ترین برنامه‌های صداوسیما است. مردم برنامه من را دوست دارند، زیرا با توجه به شرایط اقتصادی مردم و در نظر گرفتن نیاز‌ها آنان، دستور پخت غذا آموزش می‌دهم، ما تلاش می‌کنیم با شناخت شرایط مردم ارزان‌ترین غذا‌ها را تهیه کنیم. اما ممکن است بر اساس درخواست مردم یک غذای گران‌تر مخصوص مهمانی‌ها هم آموزش دهیم که این امر طبیعی است.»

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcei.8zjjh8vbb9.html
نظرات منتشر شده : ۲  | 
در صف انتظار : ۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

علی
همش دنبال اسپانسره
مریم
آقای گلریز آشم بلدید؟